AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Min kjære og jeg har tenkt å forlove oss offisielt den 6.6.2012 siden vi da har 2,5 år jubileum. Jeg er da 18, og han er 20. Jeg syntes dette er en fin ting, for meg og han. Når jeg traff han var jeg midt i en dårlig periode der jeg var ganske nær selvmord noen ganger. Så kom han og ga meg selvtillit jeg aldri hadde hatt før. Han er det beste som har skjedd meg. Jeg vet han ble mobbet mye som barn, og har hatt en vanskelig oppvekst. Vi ahr det helt fantastisk sammen, og ingen kunne tatt plassen hans og fylt den så bra opp som han gjør. Alle rundt oss vet hvordan vi har det, og syntes vi passer godt sammen. Ang. forlovelsen så er jeg usikker på hvordan mine foreldre vil ta det, da jeg bare er 18. Men med hans familie vet jeg det ikke blir noe problem, siden jeg vet at mange "forventer", eller håper på at vi skal holde sammen. Hvordan ville du reagert om du var mine foreldre?? Vil også legge til at min kjære er godt likt av alle i min familie, og at han ikke er av "bad-boy" slaget.. Anonym poster: 2ea1bbec991e84cd1570aed9a5071603
kaprifolen Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Av førsteinntrykket du gir her, så ser jeg for meg to modne unge voksne, og hadde nok ikke reagert så veldig. Det er ikke sååå ungt! Men jeg håper at dere ikke er av typen som forlover for å forlove. Forlovelse betyr planlagt ekteskapsinngåelse innen overskuelig tid. Og er man ikke klar for det, synes jeg man skal vente med forlovelsen også. 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Det er ikke så ille! Men husk at du da lover at du skal gifte deg med han, så det er ganske seriøst å bli forlovet. Anonym poster: 025db32ec0692a19b00d3a325d1d8efb 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Forlove seg er noe man gjør når man skal gifte seg i løpet av et år. Det er kjempebra at du har en kjæreste som er der for deg, men det er viktig at du greier å jobbe opp selvfølelsen din utenom han. Hvis du ikke går til psykolog, så håper jeg du begynner snart! Anonym poster: 28ad9c3f5eaf3916f30f77ba7ee79336 1
Lilliani Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Så lenge dere mener det seriøst, og ikke forlover dere bare for statusens skyld, som veldig mange unge gjør, ser jeg ingen problemer i det. Det virker som om dere har det utrolig fint sammen! Stå på, og lykke til 2
Pene sko... Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Jeg synes det er litt tidlig. Du er bare 18 år. Om jeg var faren din og virkelig likte gutten, hadde jeg ikke umiddelbart vært en motstander av dette, men om han var en type jeg ikke likte eller at han kommer fra et dårlig hjem, så ville jeg satt foten hardt ned. Tenk deg nå litt om ville jeg sagt. Er han virkelig rett for deg eller er det bare noe du selv innbiller deg, eller at du tror du ikke fortjener eller kan få noen bedre? Dere høres ut som to håpløse romatikere. Sammen med giftemålet vil dere også få barn tidlig kan jeg tippe. Ikke det at barn er noe galt, men man behøver ikke å gå med sjumilstøvler synes jeg. Gi det litt mer tid før dere gjør noe så alvorlig som å gifte dere. Ingen av dere har vel tenkt å forlate hverandre med det første, så hva er da hastverket med å gifte seg? Endret 29. oktober 2012 av Pene sko...
Fanta Exotic Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 Man forandrer seg mye i den alderen dere er i nå. For ett år siden hadde jeg vært sammen med kjæresten min i 2,5 år, og jeg følte virkelig at han var den personen jeg ville dele resten av livet med. Jeg slo opp med han for ca. 1 mnd siden fordi jeg følte at ingenting fungerte mellom oss... Mye kan skje på kort tid, og 2,5 år er ikke veldig mye. Husk at forlovelse betyr at du lovet å gifte deg med han.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Ang. forlovelsen så er jeg usikker på hvordan mine foreldre vil ta det, da jeg bare er 18. Men med hans familie vet jeg det ikke blir noe problem, siden jeg vet at mange "forventer", eller håper på at vi skal holde sammen. Hvordan ville du reagert om du var mine foreldre?? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ville blitt overbegeistret- og det ville nok ikke mine venner heller, om det hadde vært snakkom deres barn. Gutten kan være så snill og hyggelig han bare vil, men vi foreldre tenker nok tilbake på da vi selv var 18 og hvor utrooooolig mye som har forandret seg siden den gang, og ser at dette lett ender opp som et velment, men litt håpløst prosjekt. Beklager, det er helt sikkert ikke det du vil høre, men verken jeg, mannen min eller noen andre jeg kjenner som har tenåringsbarn ville syntes at dette var en kjempegod ide (men hvorfor slik hastverk? Dere kan jo vente et år eller to eller tre, og "bevise" at dere har rett?) Anonym poster: 243b6e8927bbab83a645a9c76264dc4d
Tibbie Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Forventer dere å være sammen resten av livet, kan dere sikkert like gjerne vente et par år til. Men jeg vet det ikke var spørsmålet, så her kommer svar på det: Om jeg hadde ei datter som nettopp er blitt myndig, og forlovet seg etter 2 år, ville jeg sett litt negativt på det. Sjangsen er stor for at dere ikke holder sammen i 70 år til, når alt dere baserer dere på er 2. Dere er også unge, og har lite erfaring; ergo få å sammenligne med. Men du er jo myndig, så de kan ikke stoppe dere uansett hva de mener. Men om du er avhengig av økonomisk bistand, og du ikke får det, kan det være et problem Uansett hva du gjør, ønsker jeg dere lykke til
Tina87 Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg var 19 når jeg forlovet meg, og han 25... Ble sammen når jeg var 17... Men viste hvem han var leeeenge før siden han er kamerat med stebroren min:p vi er sammen den dag i dag, 8 år siden og har ei tuppe på 13 uker nå Alle forhold skranter i blant- vi har lært av de tidene og utfordringene:) så... :D synes dere skal gå for det hvis dere føler for det! min mor synes det var koselig - og stefar synes det var litt tidlig
Gud Skrevet 29. oktober 2012 #11 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg synes det er for tidlig. Har dere råd til bryllup? Er foreldrene deres villige til å betale for bryllup?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #12 Skrevet 29. oktober 2012 TS her. Vi har en plan fremover da. Min kjære komme til å arve gården som faren hans eier ATM. Det skal lages til en leilighet i et av gårdshusene der meg og han kan flytte inn iløpet av 2-3 år. Jeg må gå ferdig lærling i helsefag, og han er øyeblikkelig ferdig utdannet i en veldig godt betalt jobb. Bryllup skal bestå av familie og nære venner. Ikke noe stor fest akkurat. Grunnen til at det blir så tidelig er at jeg er sikker på denne gutten og elsker han. Og jeg har to besteforeldre jeg er utrolig glad i, som desverre har blitt litt for gamle. Jeg vil ha de her på denne dagen, så innenfor 5 år virker som en grei grense å holde seg til. Og selvfølgelig vil jeg ikke bli noen "gammel mor" :) Anonym poster: 2ea1bbec991e84cd1570aed9a5071603
Gjest tarandus Skrevet 29. oktober 2012 #13 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Om du er sikker på at du elsker han, hvorfor -må- dere likevel forlove dere? Dere er veldig unge, synes jeg. Man kan ha et flott forhold med et fremtidsrettet perspektiv uten at man er forlovet. Endret 29. oktober 2012 av tarandus
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #14 Skrevet 29. oktober 2012 jo det er svært ungt. mye kan skje de neste årene. dere vil vokse på hver deres måte og det er overhodet ikke sikkert at dere holder sammen om 5 år. mye forandringer skjer i 20 årene så jeg er ikke helt poenget med å forhaste en forlovelse om dere er så sikre på å være sammen resten av livet. 2,5 år er heller ikke så veldig lenge og med tanke på alder så ville jeg ventet
Anonymine Skrevet 29. oktober 2012 #15 Skrevet 29. oktober 2012 Tja, jeg er ikke veldig positiv til tidlig ekteskap, da det virker litt forhastet. Hvis dere har planer om aa bo sammen til slutt, saa er det virkelig en fordel aa ha bodd sammen allerede. Det er ikke alle som fungerer som samboere... I tillegg reagerer jeg litt paa det med aa planlegge aa forlove seg. Aa forlove seg er aa love aa gifte seg med noen, saa i mine oyne blir det ganske feil. Likevel, det er da ingen som kan hindre dere, siden du faktisk er myndig. Velger dere aa forlove dere haaper jeg dere faar det fint sammen og onsker dere lykke til
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #16 Skrevet 29. oktober 2012 Det er kjempebra at jeg får så mange forskjellige tilbakemeldinger, og det får en til og tenke begge veier, dere er så snille ! Anonym poster: 2ea1bbec991e84cd1570aed9a5071603
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #18 Skrevet 29. oktober 2012 Hjelp. Og hvorfor "hjelp"? Anonym poster: 2ea1bbec991e84cd1570aed9a5071603
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #19 Skrevet 29. oktober 2012 Og hvorfor "hjelp"? Anonym poster: 2ea1bbec991e84cd1570aed9a5071603 For jeg synes dere begge to virker håpløse.
Gud Skrevet 29. oktober 2012 #20 Skrevet 29. oktober 2012 Hvis det er fem år til dere skal gifte dere er det vel uansett litt tidlig å forlove seg? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå