Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett hva jeg sier eller gjør så nekter kjæresten å vise seg sminkeløs. Sover alltid med sminke, soler seg med sminke, dusjer med sminke.

Om jeg skulle være så "uheldig" å komme på badet når gammel sminke går av, hadde det vært mer fredelig å overrumple en drage.

Det er ikke noe sånn must at jeg MÅ se henne, men holdningen generelt begynner å irritere meg litt. Vi har vært sammen i over tre år..

Har som sagt prøvd å bekrefte at hun ser bra ut uten, og andre triks men vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette.

Eller er det et drittproblem jeg bare burde ignorere? :P Er dette vanlig?

Anonym poster: 0f926c31ff9a5ff327ea6aea05d722cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er vel normalt den første mnd, men ikke etter 3 hele år..? :vetikke:

• Liker 8
Skrevet

Det går mye på selvtilliten tror jeg..

Anonym poster: 4868988debb2bc2dccb1bd5dad5ce09d

• Liker 2
Skrevet

Wow, 3 år?!

Tror ikke jeg hadde orket å holdt på med det der noen særlig lengre enn en uke. Har hun hudproblemer/mye kviser, vet du det? Hun gjør i såfall bare vondt verre ved å gå med sminke HELE tiden, det er ikke sunt og nei, i mine øyne er det heller ikke "normalt".

• Liker 13
Skrevet

Det høres ikke ut som det har så mye å gjøre med hva du gjør, som med hennes egen selvoppfatning og selvsikkerhet.

Folk er jo ulike da, noen er mer opptatte av å ikke vise seg sminkeløse enn andre, men å ikke la kjæresten se en uten sminke etter 3 år og sove og sole seg med sminke eller aldri være sminkeløs, synes jeg ikke høres helt normalt eller sunt ut, nei.

Hvor gammel er hun/dere?

• Liker 1
Skrevet

Er problemet at sminken alltid skal være på eller at hun blir sur når du ser henne med sminken av? Det første synes jeg ikke du skal bry deg om, det siste må du bare fortelle til dama. At hun ikke kan bli sur om du ser henne med sminke av.

Jeg var sammen med en slik jente og vi hadde i hvertfall det sånn, det som irriterte mest var kanskje at vi bare hadde ett bad:P

Anonym poster: 2170445c9327f3b4f49d77676e0c3449

Skrevet

WOW, og jeg trodde jeg var forfengelig. Stilte opp nesten sminkeløs på 2 daten med min nåværende samboer. Tenkte det fikk briste eller bære. Det bar. :)

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Minner meg om hun ene fra det nye programmet ingen kjære mor eller no..Hun på19 årog er aldri sminkeløs...Men wow så vakker hun er uten:)

Anonym poster: 14961828a020344e2e5da328e89b095f

Skrevet

Om hun er redd for å "være stygg", skyter hun seg selv i foten. Huden hennes eldes MYE raskere ved å alltid gå med sminke. Huden trenger å få puste og lufte seg litt!:)

Skrevet

Vad är "smink" då? Om det feks bara är mascara så gör det inte så mycket men om det är feta lager...?

Du måste ju tända på den typen av mask då.. Men tror att det inte är så ovanligt ändå. Har hört om tjejer som är så och sett det ett par gånger på tv.

Vad säger hon när du konfronterar henne? Tycker hon själv att dt är ett problem?

Skrevet

Få henne med på en uke i fjellet, uten speil? Hun kan da umulig ha det godt med seg selv, og kan trenge et spark bak for å gjøre noe med dette.

Anonym poster: 48f37a037180aa948afbd7b1c2324467

• Liker 2
Skrevet
Har hun hudproblemer/mye kviser, vet du det? Hun gjør i såfall bare vondt verre ved å gå med sminke HELE tiden, det er ikke sunt og nei, i mine øyne er det heller ikke "normalt".

Og jeg har jo sett "glimt" av henne uten så vidt, og hun ser jo bedre ut uten enn mange andre jeg har sett for å si det sånn. Jeg vil påstå at hun er over gjennomsnittet pen.

Det høres ikke ut som det har så mye å gjøre med hva du gjør, som med hennes egen selvoppfatning og selvsikkerhet.

Hvor gammel er hun/dere?

Ja nei det er vel liten tvil om at det har med selvtillitten å gjøre. Hun er 23.

Er problemet at sminken alltid skal være på eller at hun blir sur når du ser henne med sminken av? Det første synes jeg ikke du skal bry deg om, det siste må du bare fortelle til dama. At hun ikke kan bli sur om du ser henne med sminke av.

Nei altså det faktum at hun bruker sminke plager jo meg ikke noe. Liker jo at hun ordner seg og sånt, men at man ikke tåler at kjæresten over tre år ikke ser deg uten, det er det som irriterer litt. Mulig det bare er smålig av meg, men jeg synes det er snålt i hvert fall.

Vad är "smink" då? Om det feks bara är mascara så gör det inte så mycket men om det är feta lager...?

Du måste ju tända på den typen av mask då.. Men tror att det inte är så ovanligt ändå. Har hört om tjejer som är så och sett det ett par gånger på tv.

Vad säger hon när du konfronterar henne? Tycker hon själv att dt är ett problem?

Ikke bare mascara nei, men hun er jo flink til å sminke seg også - så det ser jo ikke ut som hun har lagt på 100kg liksom :)

Ved konfrontasjon så sier hun vel noe sånt som at "sånn er det bare". Og hun vet vel veldig godt at hun har et selvtillitsproblem. Det er vel forsåvidt et helt eget kapittel

Anonym poster: 0f926c31ff9a5ff327ea6aea05d722cb

Skrevet

Jeg husker jeg var sånn før.. Da jeg var 16 år, nettopp fått min første kjæreste, og det varte vel bare et par måneder..

Det går nok på selvtillit ja, men syns hun bør være såpass trygg på deg nå, at hun ikke bryr seg om sånt.

Anonym poster: a9592776581a8b00453f05d1867a12c1

Skrevet

Vasker hun aldri ansiktet? Sover hun med sminke? DUSJER hun uten å fjerne sminken, med hodet ut?

Dette er ikke frisk oppførsel, rett og slett. Det er usunt både for hud og sjel!

• Liker 1
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Hun burde skjønne at huden trenger å være uten sminke om natta.

Skrevet

Hun burde skjønne at huden trenger å være uten sminke om natta.

Hun skjønner sikkert det selv om hun ikke klarer å vise seg uten sminke!

Anonym poster: a0b85ef8abef10fc5c62eb850839411a

• Liker 3
Skrevet

Noen av oss er bare treige. Det gikk selv flere år før jeg viste meg sminkeløs eller fjertet i nærheten av min kjære, eller gråt åpenlyst eller sa "Jeg elsker deg". Det er ikke alle som blir komfortable etter tre uker, noen trenger lang tid :)

(Men å sove med sminke? Hun burde ikke bare så opp først, da?)

Anonym poster: 555e568179ffbe3fc1ad92def6110116

Skrevet

Jeg bruker sminke og er opptatt av å ta meg godt ut, men i en ny relasjon med en mann, gjør jeg et poeng av å vise meg uten sminke. Rett og slett. Jeg fjerner all sminke om kvelden når jeg kommer hjem fra jobb, og jeg er ikke interessert i at en mann kun skal kjenne den sminkete sannheten. I tillegg har jeg lyst til å ha penest mulig hud lengst mulig. Rett og slett.

• Liker 1
Skrevet

Noen av oss er bare treige. Det gikk selv flere år før jeg viste meg sminkeløs eller fjertet i nærheten av min kjære, eller gråt åpenlyst eller sa "Jeg elsker deg". Det er ikke alle som blir komfortable etter tre uker, noen trenger lang tid :)

(Men å sove med sminke? Hun burde ikke bare så opp først, da?)

Tre ÅR!

Skrevet

Tre ÅR!

Ja? Tre år, hva så? Selvsagt er det mye lenger enn hva som er vanlig, men det trenger da ikke være noe sykelig eller unormalt over det. Som sagt brukte jeg flere år på både ditten og datten selv, og fremdeles- etter 16 år- kan jeg spøke med at "Vi har ikke vært sammen så lenge, så det er helt uaktuelt" når det kommer til veldig intime ting.

Noen er sånn og noen er slik ;)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...