Gå til innhold

Eksen tar fortsatt kontakt... hva gjør jeg...?

Anbefalte innlegg

Gjest anonymkvinne27
Skrevet

Var sammen med en mann i ca. 1 1/2 år. Forholdet var forsåvidt bra, men han såret meg skikkelig noe som i stor grad førte til at forholdet tok slutt. Jeg ba om at vi ikke skulle ha mer kontakt og at han skulle la meg være i fred. Selv sa han at dette hadde han ingen problemer med å godta; "livet går videre", var reaksjonen.

Bruddet skjedde i februar i år. Jeg var selvfølgelig lei meg og trist en periode, men kom over det etter hvert. I og med at jeg ikke ville ha kontakt etter bruddet har det også medført at det var litt enklere å gå videre; jeg fikk liksom han og alle følelsene på avstand og gikk videre fra det forholdet og eksen.

Her kommer delen som gjør meg forvirret og som jeg håper noen kan kaste lys over. Min eks sender meldinger til meg i snitt annenhver uke. Dette har pågått siden slutten av juli. Nå er jeg i ett nytt forhold med en helt fantastisk mann (vi ble sammen i september :rodmer: ) med ett hjerte av gull og jeg har 0 interesse av eksen.

Er det bare "feilkoblinger" i hodet til eksen min som gjør at han synes det er helt ok å fortsette å sende meldinger? Hva kan jeg si for at dette skal ta slutt? Jeg har ingen kontakt med eksen i dag, jeg svarer ikke på noen meldinger og tar heller ikke kontakt med han. Jeg tror også min eks er i ett nytt forhold (basert på rykter via-via). Hvordan er det mulig å oppføre seg på denne måten? Bør jeg bare si, på den ene eller andre måten, at meldingene må stoppe? Jeg har irritert meg lenge over dette. Men, nå er det liksom verre da jeg nå er i ett forhold. Jeg må jo også si jeg synes synd på den kvinnen han er sammen med...

TS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt ham og sagt på en pen måte at han må slutte å ta kontakt med deg. Dere har begge gått videre og burde bryte.

Skrevet

Du må jo bare si det rett ut, at du er videre og har en ny. At du ikke vil ha kontakt! Må nesten være litt brutal, så han skjønner alvoret. Noen ganger er det nødvendig!

• Liker 2
Skrevet

Blackmail him, honey. Du skriver at han må slutte å kontakte deg hvis ikke sender du en kopi av meldingene til dama hans.

Anonym poster: aa83b7d83e45e3a718e9b9e2b9fefb9c

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ringt ham og sagt på en pen måte at han må slutte å ta kontakt med deg. Dere har begge gått videre og burde bryte.

Takk for svar :)

Er en av de tingene jeg vurderer. Fikk enda en melding i dag, så jeg begynner å bli kraftig irritert.

Skrevet

Du må jo bare si det rett ut, at du er videre og har en ny. At du ikke vil ha kontakt! Må nesten være litt brutal, så han skjønner alvoret. Noen ganger er det nødvendig!

Jeg satt å tenkte i de baner nå da jeg startet tråden. En skulle nesten tro at en normal person tar ett hint når man ikke får svar på meldingene man sender til en person. Men nei, ikke han her tydeligvis. Er nok noe i det du sier; må nok være litt brutal og rett frem. Gjerne det da synker inn.

Takk for råd :)

Skrevet

sannsynligvis gjør han det fordi han har skjønt at du har funnet en ny. Da skal han ødelegge det. Ikke fortell han at du har en ny, det blir bare mer bråk.

Skrevet

sannsynligvis gjør han det fordi han har skjønt at du har funnet en ny. Da skal han ødelegge det. Ikke fortell han at du har en ny, det blir bare mer bråk.

Jeg har ikke fortalt han om han jeg er sammen med nå nei. Som nevnt er det ingen kontakt mellom oss fra min side. Ikke hadde jeg tenkt å fortelle han det heller. Ser ikke at det skulle være hans busniess :)

Men, jeg tror du kan ha rett i det du sier!

Skrevet

Blackmail him, honey. Du skriver at han må slutte å kontakte deg hvis ikke sender du en kopi av meldingene til dama hans.

Anonym poster: aa83b7d83e45e3a718e9b9e2b9fefb9c

Er jo ett ganske drastisk tiltak. Men, går jo ann å "true" med det dersom ingenting annet skulle fungere. Nå kjenner jeg ikke hun nye han er sammen med og vet heller ikke hvem hun er. Min eks og jeg har ulike vennekretser og vi omgås ikke med hverandres venner etter bruddet. Men, i dag er det enkelt å finne frem til folk, det er helt sikkert!

Skrevet

Selvfølgelig skal du si i fra og be ham slutte.

Skrevet

Skriv tilbake at du har gått videre med livet ditt, og at det er på tide at han går videre med sitt. Ønsk ham lykke til videre.

Så sperrer du nummeret hans, om mulig.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skal du si i fra og be ham slutte.

Jeg trodde gjerne det kom til å gå over av seg selv. At han kom til å stoppe da han så at responsen fra min side uteble. Men, der tok jeg feil. Er også kommet dit nå at jeg må si noe, må bare lande på hva. Må vel bare være veldig konkret og rett på sak.

Skrevet

Hva skriver han til deg? At han fortsatt savner og er glad i deg? Vil han møte deg? Eller er det bare spørsmål om hva du gjør osv?

Gjør han deg forvirret mht din nye kjæreste?

Var han utro mot deg?

Skrevet

Hva skriver han til deg? At han fortsatt savner og er glad i deg? Vil han møte deg? Eller er det bare spørsmål om hva du gjør osv?

Gjør han deg forvirret mht din nye kjæreste?

Var han utro mot deg?

Han skriver bl a han savner meg, at han fortsatt er glad i meg/ikke er over meg, at han vil treffes å snakke ut, nå føler han det var galt at forholdet ble slutt, bla bla bla.

Han gjør meg ikke forvirret i forhold til min nye kjæreste, nei. Jeg har lagt eksen og det forholdet bak meg. Det som gjør meg irritert er hvorfor han gjør dette og hvorfor han ikke stopper når han ser at jeg ikke svarer? Hva er poenget? Han har jo liksom gått videre, jeg har i hverfall gått videre. For meg er det helt uaktuelt å gå tilbake dit. Jeg registrerer bare at meldingene kommer; hva han skriver går ikke inn på meg.

Min eks var utro ja. Han påstod det bare skjedde en gang, men jeg stoler selvfølgelig ikke på det. Utroskap har jeg ingenting til overs for. Derfor var det helt uaktuelt for meg å fortsette forholdet etter det. Tilliten, respekten og alt forsvant. At jeg tenker slik i forhold til utroskap vet han veldig godt, det hadde vi snakket om mange ganger før vi ble sammen.

TS

Skrevet

Skriv tilbake at du har gått videre med livet ditt, og at det er på tide at han går videre med sitt. Ønsk ham lykke til videre.

Så sperrer du nummeret hans, om mulig.

Støtter denne, gi ham grei melding, og stopp kontakten.

Jeg ville også fortalt om disse meldingene til nykjæresten min, hvis ikke du har sagt det enda. Kan faktisk risikere at denne eksen din er sjalu fordi du har funnet deg ny type. You never know! pluttselig sender han melding til kjæresten din og påstår at dere har sendt masse meldinger i det siste ;) da er det greit at kjæresten din er klar over at eksen prøver å gjennoppta kontakten :)

Skrevet

Han har ikke kommet over deg, og har håp om at dere prøver på ny.

Men hvorfor kan du ikke ganske enkelt si fra til ham, i stedet for å ignorere meldingene? Det må da være mye bedre å gi ham et svar og så be ham slutte å sende meldinger? Skjønner egentlig ikke at dette er så vanskelig.

• 3 uker senere...
Skrevet

TS her igjen!

Må få ut litt frustrasjoner igjen! Etter at jeg høflig ba eksen om å la meg være i fred, at jeg har gått videre og at han må vise respekt til mitt forhold, så roet maset seg. Jeg trodde virkelig han tok det til seg at jeg mente alvor.

Jeg har hatt lenger samtaler med kjæresten min om dette, jeg har vist han alle meldingene som kom tidligere. Kjæresten har holdt på å gå på veggene, men er såpass voksen at han vet hvordan man hever seg over disse tingene. Så, jeg sendte en enkel, men høflig, sms til eksen hvor jeg ba han om å bare gå videre, la meg være i fred og fokusere på sitt eget liv. Da var kjæresten ved siden av meg og så hva jeg skrev.

Så roet ting seg en periode... Inntil midten av forrige uke, da var det på'n igjen. Nå kommer det primært meldinger via msn. Han tror sikkert at jeg ikke viser disse til min kjæreste, men gud hvor feil han tar! Min eks irriterer meg inn til ryggmargen :sur::kjempesinna::kjefte: !!!!

Forventer ikke noen tilbakemeldinger, måtte bare ha en liten utblåsning for meg selv!!! Hvis noen har noen gode råd er det bare å hyle ut!

Anonym poster: d14b90c0780fd043ade36719a243cf0e

Skrevet

bare blokk han fra alt mulig. dette er nok en fyr som skal ha kontrol selv om dere ikke er sammen lengre

Anonym poster: a13244688d5767a334491e059e6868b0

Skrevet

Hvorfor blokkerer du ikke ham fra msn? Burde vel være enkelt?

Mannen min fikk også meldinger i fra sin eks i flere år etter at vi hadde blitt sammen. Han svarte aldri... Så begynte datteren hennes å sende meldinger, og de ble litt vanskeligere å ignoerer. Han svarte datteren høflig, men han var alltid sikker på at det var moren som sendte melding.

Så beg at å få natt meldinger, sov godt og klem, i den duren der.

Like før vi skulle bli foreldre var hun nesten som besatt på meldingene, altså datteren(som egentlig var eksen);)

Han skrev en melding til moren sin, og sa han visste at det var hun som sendte melding. Da ble eksen forbannet, men siden da har han ikke fått en eneste melding..

Anonym poster: 130c9fd9be883e2ed59dae743b4519a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...