AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Har i mange år vært innom tanken på å bli det,men det blir bare med tanken ettersom det ikke er noe kurs/skole her hvor jeg bor. Bor oppe i nord,å trives i og for seg her. Er 25,samboer,jobb og annen familie her. Derfor lurer jeg rett og slett på om det er noen som vet noe om hvordan man må gå fram? MÅ man sørover for å få en utdannelse innen faget,eller en tittel? Hva må man gjøre for å kunne kalle seg/jobbe som makeup-artist? Jeg ønsker ikke,og har heller ikke mulighet til å flytte langt bort,selv ikke for bare noen måneder. Hvilke muligheter har jeg? Anonym poster: 55eeacc6ac9d47efa31483dc186a6efa
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Hvordan vil arbeidsmarkedet være der du bor? De aller fleste, selv i store byer, med makeupartistutdanning, har dette som attåtnæring ved siden av frisørjobb. På landet vil vel meste sminkejobbingen bli bryllupssminke. Og det trenger man strengt tatt ikke mer enn litt tilleggskursing, i tillegg tl det man har hatt på frisørskolen, for å gjøre. Skal du jobbe som makeupartist og bare det, må du flytte til en av de store byene, aller helst Oslo, da det er der hovedtyngden av modelljobber, stylingoppdrag, filminnspillinger etc. er. Det er en uforutsigbar hverdag for de fleste. De fleste jobber som tilkallingsvakter eller liknende for å ha en nogenlunde stabil inntekt, og makeupartistoppdragene kan komme på svært kort varsel. Man må være innstilt på å reise til andre kontinent nærmest på timen, for ikke å si dagen. De færreste klarer å lage et levebrød ut av det. Å kombinere det med et vanlig familieliv vil være vanskelig for de aller fleste, selv de som har skapt seg et navn i bransjen, som f.eks. Storm. Han har nok den økonomiske tryggheten og slipper å ta andre typer jobber, men for at han skal kunne fortsette som kun makeupartist og stylist, så må han reise verden rundt på motemesser, fotoshoots, filminnspillinger etc. Anonym poster: a7cd1f7e4c8f2907c7b892be0e72c984
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå