Gå til innhold

Såret mann som har vært singel i mange år. Hvordan få han til å tørre å prøve igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt superforelsket i en fantastisk flott mann. Han har vært singel i mange år nå etter et langvarig forhold som endte ganske stygt. Jeg har hørt at han alltid friker ut når ting begynner å bli seriøst. Og det har han gjort nå. Vi hadde noen veldig fine måneder, vi har vanvittig bra kjemi og ønskene våre for framtiden er så og si identiske og jeg vet at han er tiltrukket av meg fysisk, men nå er det helt slutt på kontakten fordi jeg angivelig presset for hardt på. Selv føler jeg vel egentlig at jeg ikke har gjort noe helt uakseptabelt, men skjønner at han ser ting annerledes enn meg. Er det noe jeg kan gjøre for å få han tilbake i livet mitt? Jeg er villig til å gi han tid og virkelig strekke meg langt for denne mannen.

Noen som har noen erfaring med menn som har brent seg stygt? Han er IKKE en drittsekk som lurer damer, han er veldig ordentlig, snill og omsorgsfull, men virker veldig "skadet" av det som skjedde i det siste forholdet.

Regner vel egentlig med at det ikke blir noe mer mellom oss, men jeg klarer ikke helt å gi slipp på håpet..Om ikke annet så kanskje jeg kan lære noe om han og hva jeg burde ha gjort annerledes. Det gjør så jævlig vondt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holdt på med en for noen måneder siden som var akkurat på samme måten. Han var livredd for å bli såra igjen, og hadde problemer med å slå seg til ro og stole på folk. Dette gikk selvfølgelig ut over meg, selv om jeg på ingen måte ønsket å såre han eller gi han noen grunner til å ikke stole på meg. Når det begynte å bli seriøst trakk han seg unna og skubbet meg bort. Sa han ikke var klar og at det ble for mye for han. Da trakk jeg meg unna, fordi jeg ønsket å gi han den tiden han trengte. Da kom han krypende tilbake og savnet meg. Så ble det bare en evig runddans der jeg ble såret gang på gang.

Det er utrolig vondt med sånne mennesker som sliter. Og jeg er helt sikker på at du ikke har gjort noe feil, det er bare han som har det utrolig vanskelig. Mitt råd til deg er at du prøver å trekke deg litt tilbake og gi han den tiden han trenger. La han kjenne på at han savner deg, at du er til å stole på og at du ikke ønsker å såre han. Noen ganger funker det, andre ganger ikke. Uansett hva som skjer; masse lykke til ! :klem:

• Liker 2
Gjest Katten.
Skrevet

Sorry, men noen av de mennene her på forumet er tapte saker.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det beste du kan gjøre er å fortsette å treffe han på hans premisser, men du har kanksje allerede sagt at du ønsker å være kjæresten hans?

Det er kjempe lett å bli negativ om forhold når man har vært i ett forhold som ikke fungerte, og man assosierer ofte negative følelser når man knytter seg til en person igjen. Da er det enklere å bryte fordi man ikke vil bli såret igjen eller oppleve det samme "maset" som man opplevde sist.

Hvis du har mulighet til å fortsette å treffe han selv om dere ikke blir kjærester så ville jeg gjort det. La han se hvor bra dere har det sammen ved å være den beste versjonen av deg selv hver gang, og i allefall ikke sutre hvis han ikke har tid til deg, ikke tar hensyn til deg eller du føler at han ikke setter pris på deg. Hvis du skal ha en sjanse med en skremt mann må du få han til å føle seg bra når dere er sammen og at du øker hans livsverdi fordi du gir han så gode følelser.

Skrevet

Syng give your heart a break av demi lovato til han :gjeiper:

Neida.

Men du kan jo ringe han og spørre om dere kan ta en prat? Tror det eneste du kan gjøre er å være tålmodig..

Anonym poster: b89d16213e9b1095ae9ccb65e735c89f

Skrevet

Jeg tror ikke det er mye å gjøre med folk som ikke vil.

Motivasjonen må være der. Da kan man nok klare å omvende en usikker person.

Men ikke en som ikke vil og ikke er motivert.

Skrevet

Det viktigste er å ikke legge press på han. Du kan foreslå for han at dere bare er venner. Så kan dere gjøre nøytrale ting som kino, spaserturer o.l. Du trenger ikke ta iniativ til sex, men la det være opp til han. Og når dere eventuelt begynner å omgås igjen, så pass på at du ikke er den som tar mest initiativ, men at det er jevnt fordelt. Du kan gjerne gi han sjansen til å savne deg litt mellom treffene.

Men hvis du er en som er utålmodig etter å få pakken med mann og barn, så vil jeg råde deg til å glemme han.

Anonym poster: 813779657b4c18b57c159ba81fbaed7c

Skrevet

Tusen takk for fine svar! Vi er fortsatt venner på Facebook, men vi har ikke noe kontakt der nå. Jeg føler at jeg har prøvd så hardt at nå er det opp til han å ta kontakt om han ønsker det. Jeg vil ikke mase og skyve han enda lenger vekk. Jeg vet at jeg har sagt enkelte ting som har såret han fordi hans avvisning har såret meg, og da har jeg blitt usikker og...blæ! Det er nok dessverre slik at jeg har vært overtydelig på at jeg vil være mer enn bare venner, så jeg tviler på at han vil tro på meg hvis jeg sier at jeg vil være venner. Egentlig burde jeg jo bare la han være, men han er så fantastisk og jeg hadde en så sykt god følelse da vi var sammen.

Får helt vondt av å lese det du skriver Lilliani.. og tror du har rett. Har du kommet deg videre eller danser dere rundt enda? Hjernen min sier at han aldri vil komme tilbake til meg, mens hjertet ikke greier å slutte å håpe.Han bor dessverre langt unna, men det er mulig vi treffes allikevel da vi har felles kjente... *sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...