Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #1 Skrevet 1. mars 2004 Hei! Hvor på kroppen sprayer dere på parfyme, evt hvor mye? jeg greier ALDRI å vite at jeg har tatt på meg for mye. Jeg mener, av og til sier venner mine at det lukter FOR MYE parfyme av meg.....men dette merker jeg ikke! Greier ikke å lukte selv! Og andre ganger var jeg litt redd og sprayet bare litt, da sier de at de ikke kan lukte noe ting Kan dere gi tips på hvor mye og hvor på kroppen det er best å ta på parfyme? Eller er det bedre på klær?
Midnattsol Skrevet 1. mars 2004 #2 Skrevet 1. mars 2004 Håndledd, hals og bak øreflippen? Der pulsen slår. Vanskelig å si hvor mye/lite. Litt er nok på meg.
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #3 Skrevet 1. mars 2004 Jeg pleier å ta tre små spruter. En på hver side av halsen, og av og til i nakken. Hater at jeg kjenner lukten selv, og flipper ut når jeg kjenner tydelig at andre lukter parfyme. Du skal være helt innpå en person før du skal kjenne noe, mener jeg.
Gjest Cuddly Skrevet 1. mars 2004 #4 Skrevet 1. mars 2004 Du blir "immun" mot lukten selv etterhvert, så da må du være obs på å ikke bruke mer og mer for å kjenne den selv. Prøv å ha en fast mengde - og hold deg til den selv om det kan kjennes lite etterhvert. Det er grusomt med "parfymeoverdose". Det ødelegger hele inntrykket, og det er bedre med ingenting enn for mye!!!
Arkana Skrevet 1. mars 2004 #5 Skrevet 1. mars 2004 Jeg bruker 1-2 spray i halsgropen, det er alt. Kjenner ikke lukten selv, men har faktisk fått flere kommentarer om at jeg lukter veldig godt og ikke for sterkt, så da føler jeg at jeg har funnet den rette mengden. Jeg som er plaget med migrene vet også hvor fælt det er å få hele dagen ødelagt bare fordi man har stått i busskø med en som er nedlesset i parfyme, så det er jeg forsiktig med. Man skal bare ane en duft. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #6 Skrevet 1. mars 2004 Tre små spruter. En på hver side av halsen, og en på håndleddet (legger de raskt over hverandre slik at jeg får på begge to - evt en sprut på hvert håndledd) Kommer litt an på parfymen. Jeg blir fort "immun" mot parfyemr jeg liker, legger derfor merke til om folk jeg får mange kommentarer om at jeg lukter godt når jeg går forbi, evt om noen man sitter sammen med spør om hvem har tatt på seg den parfymen i dag? Det er et komplement å få høre at man lukter godt, men det skal helst ikke legges merke til uten at personen er helt inntil deg da...
Arkana Skrevet 1. mars 2004 #7 Skrevet 1. mars 2004 Det er et komplement å få høre at man lukter godt, men det skal helst ikke legges merke til uten at personen er helt inntil deg da... Hehe, ja hadde jeg sittet på jobb og en som satt noen meter fra meg spør hvem som har på seg den og den parfymen e.l. så hadde jeg nok skjønt at man skal dempe det litt. Men folk man kjenner godt, som man gir klemmer eller på andre måter kommer fysisk nærmere vil være mer i stand til å si at det er behagelig, men ikke for sterkt.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #8 Skrevet 1. mars 2004 Tusen takk for flotte tips :-) Flere av dere skrev at 1-2 spray i halsgropen er bra. Jeg lurer på om det er ok å ta på håret istedenfor ( hvis man bruker den type for hår ) halsgropen? Fordi jeg har jo på meg en tykk, varm skjerf hver dag, og da demper evt tatt bort parfymen min?
huzky Skrevet 1. mars 2004 #9 Skrevet 1. mars 2004 Jeg pleier å dusje en kraftig sprut fremfor meg, og så går jeg frem og får parfymen spredt på halsen og litt i håret. Jeg har ikke noe mål om å gå rundt å lukte noe voldsomt. Jeg pleier også å sprute en liten dusj på det ene håndleddet, og gni det andre håndleddet i mot, slik at jeg får litt på hver hånd.
Lillebi Skrevet 1. mars 2004 #10 Skrevet 1. mars 2004 JEg ville heller sprutet parfyme på overkroppen. Vil ikke ha alkoholen i håret, dessuten tenker jeg at det kan bli litt rart med prafymelukt og sjampolukt sammen...
Mrs. B Skrevet 2. mars 2004 #11 Skrevet 2. mars 2004 Jeg sprayer litt på hver side av halsen. NB! Man skal ikke gni parfyme mot hverandre mellom håndleddene. Det ødelegger visstnok duftmolekylene... har jeg hørt.
aline Skrevet 2. mars 2004 #13 Skrevet 2. mars 2004 uffda... jeg sprayer på håndleddet, gnir lett sammen og trykker håndleddene lett mot øverste delen av halsen slik at det også smitter av dit. Det er alt. Men i følge homsepatruljen er den der sprut i luften å gå igjennom-stilen den rette, så kanskje jeg skal begynne med det? :-)
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2004 #14 Skrevet 2. mars 2004 Men dusj-stilen fikk jeg høre at parfymen holder ikke gjennom hele dagen. Det er faktisk bedre å spraye direkte, da vil lukten holde hele dagen......eller???...
Joplaya Skrevet 2. mars 2004 #15 Skrevet 2. mars 2004 Sambo er livredd det ikke skal holde dagen gjennom. Han lukter fælt når han går hjemmefra, men når han kommer hjem igjen da lukter han godt da - etter 8 timer Har prøvd ørten ganger å si det rett ut at det er helt jæ.... hvordan han stinker når han går ut om morningen, og det i en parfyme jeg synes er himmelsk - i moderate mengder. Jenten vår lukter mer mann om morningen enn han gjør, etter at han har gitt hadeklem til henne :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå