Gå til innhold

Skal male stua, men hvilken farge? Trenger hjelp:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal male stua og et annet rom, men er usikker på hvilen farge.

I utgangspunktet tenkte vi å male tak, lister og vegger i eggeskall for det er det som er i huset fra før, men nå vurderer jeg å gå litt bort fra det gule.

Vi har grå soffa, parkett, noen hvite møbler og noen gamle brune møbler (100 år gamle o.l.)

Hva bør vi velge?

Er Lys antikk fin til veggene? Men hva med tak og lister og vinduskarmer?

Eller Hvit Lin, Refleksjon?

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Wanderlust
Skrevet

Hva med å tapetsere den ene veggen med en annen farge/mønster enn resten av veggene?

Skrevet

Det er panel i stua...

Skrevet

Siden det går i grått og hvitt, så ville jeg valgt en farge som skaper litt varme, lys lys beige kanskje, og ja en fondvegg, men et fint mønster på i samme fargetone som resten av veggene. Dette vil gjøre det mere hjemmekoselig og alt er hvitt. Det skaper en litt lunere følelse:)

Anonym poster: 0f6226dd05c188b86cc7e25db6865b95

Skrevet

*enn når alt er hvitt

Litt skrivefeil :)

Skrevet

Du burde gå innom et farvesenter og plukke med deg noen store fargeprøve-ark, for det er utrolig hvor mye lysforhold og andre farger i rommet har å si for hvordan fargen vil oppleves i akkurat din stue. Selv har vi fargen "skumring" fra Jotun sitt fargekart, men det er vanskelig å si om den vil bli fin hos deg. Heng opp fargeprøvene på veggen og la de henge noen dager. Ta med mange, også farger du egentlig ikke tror du liker.

Skrevet

Vi kommer nok ikke til å ta en fondvegg i stua tror jeg. Men lurt med å ta store fargeark å henge på veggen. Men er det noen som vet om Lys antikk er fint på både vegg, lister, karmer og tak?

Har du noen fargekoder fra jotun på lys lys beige Anomym?

Skrevet

Ville hatt hvitt tak hvertfall, får rommet til og virke større:)

Skrevet

Nei, det er jo ikke så lett når du har panel på veggene. Men det skaper jo litt spenning i seg selv det da :)

Skrevet

Hos oss går det også i grått og hvitt. Vi har fargen bomull på listene, og fargen Lys Provence på veggene. Ville ikke ha det helt hvitt fordi jeg er redd det skal bli for kaldt. Viktig at det er lunt og godt :) Fargen Hvit Narciss er også pen, synes jeg.

Anonym poster: 8f7a4402fffff400495f915ed25c8764

Skrevet

Hos oss går det også i grått og hvitt. Vi har fargen bomull på listene, og fargen Lys Provence på veggene. Ville ikke ha det helt hvitt fordi jeg er redd det skal bli for kaldt. Viktig at det er lunt og godt :) Fargen Hvit Narciss er også pen, synes jeg.

Lys Provence er en veldig fin farge! Jeg har den i stua selv og kommer til å male på nytt med den når vi skal pusse opp nå i høst.

Anonym poster: 823ae4d7efe5c29c38405a612c331037

Skrevet

Lys Provence er en veldig fin farge! Jeg har den i stua selv og kommer til å male på nytt med den når vi skal pusse opp nå i høst.

Anonym poster: 823ae4d7efe5c29c38405a612c331037

Ja den er veldig varm og fin, men likevel såpass nøytral at den går til kald grå :)

Skrevet

Finner ikke den i jotuns fargekart jeg.. Har du en kode? Har du hvitt tak, bomull på lister og Lys provance på veggen da eller?

Skrevet

Finner ikke den i jotuns fargekart jeg.. Har du en kode? Har du hvitt tak, bomull på lister og Lys provance på veggen da eller?

Jepp. Taket er bare helt sånn standard hvitt. Tak bør være hvite.

Gjest Badabing
Skrevet

Da ville jeg gått for en greige farge. :) Vi ser litt etter det samme, da vi har grå sofa og noe teakmøbler. Vil ha noe som passer begge deler, og da skal visstnok en blanding av beige og grått være fint. Jeg har forsøkt Lys antikk, men selv synes jeg den ble for gul. Kjenner noen som har malt med Hvit lin, og det var veldig fint hos dem, men det kommer sikkert an på lyset osv. Jeg tenkte i alle fall å prøve den. En annen er hamp, men du finner en del forslag om du søker på greige. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...