Gå til innhold

Morgengave til han

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelp! Har glemt morgengave.... Det er helt vanlig å gi det til mannen og? Tips!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klokke, mansjett-knapper, ekstra fin slipsnål...

Skrevet

Jeg skal gi omega seamaster klokke. Vet mange som har fått ting som iPad, kamera...

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Vurderer klokke da han har sagt at han er veldig glad i klokker, men har få. Klokken er jo mannens smykke ;)

Skrevet

Jeg spekulerer litt på armbåndsur jeg også. Men tror kanskje ikke han kommer til å bruke det... Men siden han er en ivrig frimerkesamler bør jeg kanskje tenke litt utenfor boksen og kjøpe ham en forundringspakke med frimerker? hehe

Skrevet

Jeg skal gi ham noe han har drømt om i åresvis: billetter til Formel 1-løpet i Monaco.

Anonym poster: 4c0a00f165c97f1293f80b15841e2b1e

Skrevet

Takker for tips!

Skrevet

Min fikk iPhone av meg :) Vurderte klokke, men har gitt ham to stykker tidligere, så tenkte det var kjedelig med noe han har fra før. Han er ikke jålete nok til å bry seg om å ha mange forskjellige...

Skrevet

Ingen morgengave her nei. Forventer ikke å få noe av mannen heller.

Skrevet (endret)

Jeg er usikker på hele konseptet. Gi hverandre gaver for at vi har giftet oss lissom .. ? Jeg syns kanskje vi har nok med å ha fått hverandre jeg da .. samtidig er jeg veldig glad i smykker, og tar gjerne imot "noe" som jeg kan ta frem og se tilbake på om mange år og sukke litt henført over i ren nostalgi he he ...

Men jeg presiserer at det kan like gjerne være et billig smykke i sølv til to hundre kroner som noe dyrt. For meg er det affeksjonsverdien som er viktig, ikke kroneverdien.

Og så har jeg lyst til at kjæresten skal få det samme. Så jeg vurderer å gi han noe som han kan bruke til den bunaden han ønsker seg. Lommeur eller spenne eller noe sånt. Hvis jeg skal kjøpe morgengave så blir det noe sånt. Men foreløpig er jeg usikker på konseptet.

Endret av Petalouda
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg er usikker på hele konseptet. Gi hverandre gaver for at vi har giftet oss lissom .. ? Jeg syns kanskje vi har nok med å ha fått hverandre jeg da .. samtidig er jeg veldig glad i smykker, og tar gjerne imot "noe" som jeg kan ta frem og se tilbake på om mange år og sukke litt henført over i ren nostalgi he he ...

Men jeg presiserer at det kan like gjerne være et billig smykke i sølv til to hundre kroner som noe dyrt. For meg er det affeksjonsverdien som er viktig, ikke kroneverdien.

Og så har jeg lyst til at kjæresten skal få det samme. Så jeg vurderer å gi han noe som han kan bruke til den bunaden han ønsker seg. Lommeur eller spenne eller noe sånt. Hvis jeg skal kjøpe morgengave så blir det noe sånt. Men foreløpig er jeg usikker på konseptet.

Du vet sikkert dette fra før, men tradisjonen stammer fra at kvinnen skulle kunne overleve på morgengaven hun fikk (var bare hun som fikk da) dersom mannen døde eller det ble skilsmisse. Så tradisjoneltsett ville jo morgengave blitt veldig dyrt!!

Enig med deg i at konseptet i dag ikke har så mye for seg, og var egentlig i mot det, helt til jeg kom til å tenke på at det er jo en fin tradisjon å utveksle noe om morgenen, første dag som gift.

Selv er jeg ikke overbegeistret for gaver, spesielt dersom man må "kjøpe noe kun for å kjøpe noe". Men så har jeg jo en del ideer om hva jeg skal kjøpe til mannen. Likte veldig godt bunads ideen din, vurderer å stjele den! Synes selv det er fint om morgengaven er noe som varer, altså ikke en iPad som byttes ut om noen år.

Skrevet

Jeg spekulerer litt på armbåndsur jeg også. Men tror kanskje ikke han kommer til å bruke det... Men siden han er en ivrig frimerkesamler bør jeg kanskje tenke litt utenfor boksen og kjøpe ham en forundringspakke med frimerker? hehe

Sjekket han deg opp med "vil du være med meg hjem å se på frimerkesamlingen min?" :fnise:

Skrevet

Du vet sikkert dette fra før, men tradisjonen stammer fra at kvinnen skulle kunne overleve på morgengaven hun fikk (var bare hun som fikk da) dersom mannen døde eller det ble skilsmisse. Så tradisjoneltsett ville jo morgengave blitt veldig dyrt!!

Enig med deg i at konseptet i dag ikke har så mye for seg, og var egentlig i mot det, helt til jeg kom til å tenke på at det er jo en fin tradisjon å utveksle noe om morgenen, første dag som gift.

Selv er jeg ikke overbegeistret for gaver, spesielt dersom man må "kjøpe noe kun for å kjøpe noe". Men så har jeg jo en del ideer om hva jeg skal kjøpe til mannen. Likte veldig godt bunads ideen din, vurderer å stjele den! Synes selv det er fint om morgengaven er noe som varer, altså ikke en iPad som byttes ut om noen år.

Jeg vet godt hva som ligger bak den tradisjonelle morgengaven ja, og sånn sett er den jo (heldigvis) utgått på dato .. men jeg har sans for tradisjoner. Likevel tenker jeg at i likestillingens ånd bør det gå begge veier nå, vi er jo likestilte i ekteskapet i våre dager heldigvis. Stort sett iallefall.

Men jeg er usikker på konseptet, altså om jeg syns dette har noe for seg for oss. Jeg syns lissom at det at vi har "fått hverandre" er meeer enn nok gave i denne sammenhengen, og selvom jeg selvsagt gjerne tar imot en gave slik jeg skrev over her er jeg usikker på om jeg liker påtvungen gavekjøping i denne sammenhengen.

Må høre mer med kjæresten. Men OM det blir, så blir det nok noe sånt ja. Nå skal det sies at han vet nicket mitt her inne og helt sikkert er inne og leser *ler* så da kommer det vel opp som tema snart under kveldskosen i sofahjørnet tenker jeg hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...