Gå til innhold

Sett barn foran partner og motsatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser litt inne på forumet her i ny og ned, og da leser jeg ofte om at dersom noen har barn fra før blir disse "satt foran" en evt kjæreste osv. Jeg synes dette er en merkelig måte å tenke på! Jeg setter jo ikke noen av mine barn foran det andre? Jeg elsker jo ikke min mann mindre selv om jeg har fått barn med han. Han elsker meg jo ikke noe mindre fordi han har barn fra før.

Jeg skjønner rett og slett ikke problemstillingen. Jeg er jo glad i alle barna og ville ikke funnet på å gjøre forskjell på dem. Tenker litt på alle de barna som vokser opp med halvsøsken. Tror ikke dem nødvendigvis setter sine helsøsken over sine halvsøsken,

.

Anonym poster: 05c00e540d6596f17288ace2c35af580

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kommer de først, om det er situasjoner som tilsier dette. Barn er kjøtt og blod, partnere er ikke det og man kan splitte opp, mens ungene er dine for alltid. Barn, og jeg regner med at vi snakker om barn som ikke er voksne, er noen som må beskyttes og tas vare på, av og til mot voksnes valg. Det er nok av eksempler på at en voksen partner ønsker ting som ikke er til det gode for barna og dermed er det jo en fair sak å si nei, hensyn til barn kommer først.

• Liker 4
Skrevet

Eg meiner det er forskjell på å setje foran og å setje foran ;) Omsynet til barna må vege tyngst, og det er klart at ein ikkje dumpar ungane sine slik ein evt gjer med ein partnar. Men kjenslene overfor barn og kjenslene overfor ein kjærast, er jo to heilt ulike kjensler! Ein får ikkje mindre plass til å elske ein kjærast sjøl om ein har barn som ein elskar. Ein kjærast treng ikkje kjenne seg "trua" av barna partnar har frå før når det gjeld kjensler i alle fall. Folk med barn frå før elskar då ikkje kjærastane sine noko mindre enn dei utan barn gjer.

• Liker 2
Skrevet

TS her.

Kan noen gi meg en reell situasjon der "den nye partneren" vil gjøre noe som barna vil ta skade av. Hvis den nye vil det er han/hun ikke en du vil ha i livet uansett.

Anonym poster: 05c00e540d6596f17288ace2c35af580

Skrevet

Selvsagt kommer de først, om det er situasjoner som tilsier dette. Barn er kjøtt og blod, partnere er ikke det og man kan splitte opp, mens ungene er dine for alltid. Barn, og jeg regner med at vi snakker om barn som ikke er voksne, er noen som må beskyttes og tas vare på, av og til mot voksnes valg. Det er nok av eksempler på at en voksen partner ønsker ting som ikke er til det gode for barna og dermed er det jo en fair sak å si nei, hensyn til barn kommer først.

Er ikke partneren din av kjøtt og blod? Latexmann eller?

Anonym poster: b65b565ea8b9fe8af1a596505b4cc132

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...