Gå til innhold

6-årig jente sin bursdagsfeiring og hennes forvetninger til feiring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger synspunkt på en ting. Siden jenta vår var i en "lekeland-bursdag" i februar i år, har hun snakket og spurt mye om hun også kan få ha det på lekeland når hun fyller år. Det er i november og med jentene i klassen.

Vi har hele tiden svar at "det får vi se når det nærmer seg" - aldri svart direkte ja, men hun virker som at hun venter at det er slik bursdagen skal feires.

Og slik hadde vi faktisk også TENKT å feire og overraske henne med dette, men oppdaget at det er jo helt sinnsykt dyrt!

2500,- må vi ut med for en feiring på lekeland med jentene i klassen. Men dette har vi egentlig ikke råd til!

Hvordan feire istedenfor? (vi har ikke plass til alle hjemme, heller) Har så lyst å gi henne en "lekeland-bursdag" men vil ikke bruke så mye penger på det.

Noen gode råd? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om det finnes noen skogsløyper i nærheten der det er laget til hinderbane eller lignende. Jeg vet lærerstudentene der jeg gikk på skole laget slike hvert år. Så kan dere ha utebursdag, med bål og kos.

Skrevet

Skogsbursdag! Med bål og pølser, pinnebrød og marshmellows!

Kanskje dere kan låne/leie/kjøpe en lavo også, slik at dere har et sted å være om det skulle bli ukoslig vær.

Ha skattejakt i skogen. Del opp ungene i grupper, og gi dem hvert sitt kart (alle kartene er uklike). På forhånd har du lagt ut hint og spor og skatter. Eventuelt rebusløp, eller at gruppene få en lite med ting de må finne (mode, kongle, etc) før de får premie (godeposer).

• Liker 1
Gjest Surrehodet
Skrevet

Finn noen andre foreldre som vil holde bursdagen for sitt barn samtidig, da kan dere halvere utgiftene.

• Liker 1
Skrevet

Lavobursdag eller fellesbursdag er fine forslag! :)

Skrevet (endret)

Herer link til lavvo på XXL, koster 1300,-, og var den billigste jeg fant.

Det er kun til 6 stykker. Men dere skal jo sitte og ikke ligge i den, og gjestene kommer jo til å være små barn og ikke fullvoksne.

Edit:

Å kjøpe en lavvo vil jo være en investering. Ikke bare kan dere som familie dra på tur med lavvoen, dere vil også kunne feire flere bursdager i den.

Edit edit:

Her er link til en annen lavvo. Den koster kr 1900,-, men er til gjengjeld helårs og 8-manns.

Endret av Alice123
Skrevet

Kjenner du noen som jobber i barnehage? Kanskje du kan få låne deres lavo/uteplass.

Skrevet

Å leie / kjøpe lavvo og sørge for mat, drikke etc til barna blir neppe billigere enn 2500,- ;)

TS: husk å regne med mat, drikke, pynt og annet når du regner på hva en hjemmebursdag koster. Tror ikke forskjellen tilslutt blir så stor som du frykter. Med lekelandbursdag får du mat og drikke inkludert. Du tar med en kake og barnet, that's it ( min erfaring ihvertfall). Og så kommer du hjem til et ryddig hus.

• Liker 9
Skrevet

En hjemmebursdag koster da ikke 2500 kr! Kjære vene, hva slags bursdager er du vant til egentlig?

Tipper vi snakker maks 5-600 kr, hvis vi regner en "standard" barnebursdag med pølser, brus, sjokoladekake og selskapsleker. (Å ha en lavvobursdag blir selvsagt dyrere).

For øvrig har barnebursdagsstyret gått over stokk og stein når barna krever bursdager til flerfoldige tusenlapper.

Skrevet

Jeg syns man fint kan forklare jenta at det er for dyrt jeg:) Var mange ting jeg ønsket da jeg var barn, men som familien ikke hadde råd til, jeg syns det er en real forklaring, og barn har godt av å forstå slike ting.

De er jo bare 6år, så er jo mye man kan finne på. Karnevalbursdag hjemme, med leker og kake..eller annet tema?

Husker jeg hadde sååå lyst til å feire på McDonalds da jeg var liten (var veldig poppis å gjøre det da), men det fikk jeg ikke. (Både pga økonomi men også fordi mamma syns det var så ukoselig og upersonlig. Holder med henne i det i dag;)

Anonym poster: f87823c80c363106f6d1a595baeef1bc

• Liker 6
Skrevet

Selv om ungene er relativt små enda, så kan de fint lære at ting koster penger, og at en slik bursdagsfeiring vil bli for kostbar.

Jeg har hørt noen rykter om at pølsekiosken på fødselsdager er på vei inn igjen, og alle kan klare å lage morsomme muffins i dag. Pynt koster ikke skjorta på feks nille. Kan jo ha temabursdag, feks prinsessebursdag eller disco, om man ikke synsen tradisjonell feiring er bra nok. Utebursdag i november er et sjansespill, for været er fryktelig ustabilt.

Anonym poster: 6004bc5426d0054a3f9dca5218bcbfcb

Skrevet

Hva koster det og komme inn i det lekelandet pr person da? 2500 tilsammen var fryktelig dyrt :/

Evt. Så kan du jo samle sammen venner av jenta og få hver enkelt foreldre til å sponse sitt eget barn. Kaller det da ikke bursdag kanskje..

Skrevet

Vi har hatt de siste to bursdagene på Mc Donalds.

På flere av restaurantene har de store lekerom med klatrestativ, sklier osv.

Vi betalte en fastavgift på 300,- og 45,- per barn.

Dvs for 20 barn kostet det 1 200,-

Da er det en eller to ansatte på Mc Donalds som serverer mat og iskake, synger bursdags sanger osv.

Skrevet

Men faen så trist å ha bursdag på McD.

• Liker 16
Skrevet

Min datter har også noen venninner som feirer på lekeland/Buildabear, badeland etc, men vi gjør det ikke. Hadde hatt råd til det, men gjør det ikke av tre grunner; koseligere og mer personlig med bursdag hjemme, synes det er mye penger for å underholde ungene i 2 timer på lekeland, ønsker ikke å bidra til at det blir normalen å ha dyre bursdager utenfor hjemmet. Har forklart det for vår datter hver gang det kommer opp, og det godtas hver gang - hun synes jo også god gammeldags hjemmebursdag er koselig!

Anonym poster: f3b79182036d9070348646f366cdc5eb

• Liker 3
Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Hva koster det og komme inn i det lekelandet pr person da? 2500 tilsammen var fryktelig dyrt :/

Evt. Så kan du jo samle sammen venner av jenta og få hver enkelt foreldre til å sponse sitt eget barn. Kaller det da ikke bursdag kanskje..

2500,- er ikke så dyrt med tanke på det man får. Nå vet ikke jeg hva som er inkludert i denne prisen, men der jeg jobber tilbyr vi også bursdagsfeiring. Det koster 200,- pr barn og er inkludert mat, brus, gave og en morsom aktivitet. De som jobber skal ha lønn og alt i alt går vi ikke i pluss før vi har bursdag med 15 + barn. Alt under det går omtrent opp i opp.

Anonym poster: 4bd6cf758ae48a43cff3b046df2282f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har masse bilder fra da jeg hadde barnebursdag på McD. Så nå ut som vi hadde det råkjekt!

Anonym poster: 6f8e9817f3383a4e970e941d75eb5d1b

• Liker 3
Skrevet

Det er veldig poppis og ha temabursdager i bhg. Enten får de låne bhg (vi har gymsal i vår med masse leker), eller hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...