theAteam Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 i det siste har jeg begynt å bli litt bekymret for venninnen min. hun er 15 år og er slank og har en kropp til å dø for. hun klarer å spise søtt, men da må hun jogge etterpå. hun jogger/trener hver eneste dag, I TILLEGG til løpe/styrke trening to ganger i uka og gym på skolen to ganger i uka. hun sjekker alltid kalorier i mat, og sier selv at hun er tjukk. jeg prøvde å snakke med henne en gang, og da fikk hun tårer i øynene og innrømte at hun var veldig misfornøyd med kroppen sin. hun siernå at det går bedre, men alt dette andre jeg fortalte om har det blitt mer og mer av... hva gjør jeg? er det noe alvorlig?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 Du bør oppfordre henne til å ta kontakt med helsesøster på skolen eller fastlegen sin for å få hjelp. Om hun ikke allerede har en spiseforstyrrelse, så er hun definitivt i faresonen. Dersom hun ikke vil ha hjelp, ville jeg vurdert å fortelle til foreldrene hennes hva hun sier og gjør. Anonym poster: 099c5ac3e9c24fbdd8a1028d33727010
theAteam Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2012 foreldrene hennes vet veldig godt hvor mye hun trener. hun får press hjemmefra som "ikke spis den, da blir du feit" ikke noe hjelp der nei.. og hun vil ikke til helsesøster, hu mener selv at det ikke er farlig :/ men jeg er litt usikker, og litt bekymret
theAteam Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2012 Du bør oppfordre henne til å ta kontakt med helsesøster på skolen eller fastlegen sin for å få hjelp. Om hun ikke allerede har en spiseforstyrrelse, så er hun definitivt i faresonen. Dersom hun ikke vil ha hjelp, ville jeg vurdert å fortelle til foreldrene hennes hva hun sier og gjør. Anonym poster: 099c5ac3e9c24fbdd8a1028d33727010 foreldrene hennes vet veldig godt hvor mye hun trener. hun får press hjemmefra som "ikke spis den, da blir du feit" ikke noe hjelp der nei.. og hun vil ikke til helsesøster, hu mener selv at det ikke er farlig :/ men jeg er litt usikker, og litt bekymret
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 Spør du meg, høres det ut som en begynnende, om ikke pågående spiseforstyrrelse. Det er farlig å skulle diagnostisere noen over nett, men jeg oppfordrer deg til å være der for henne. Jeg synes også du kan gå til helsesøster og snakke om situasjonen, uten nødvendigvis å skulle fortelle venninnen din om det. Anonym poster: e59d2c89fd0fd455f242e265f1100831
Glynis Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Samme hva diagnosen er, poenget er at ja, en så ung jente som trener så mye og allikevel stresser over kroppsbildet, dårlig samvittighet og spising har problemer som bør behandles. Selv om hun kanskje får i seg nok til å ikke skade kroppen sin nå, er det psykologiske mye viktigere her. Foreldrene hennes skulle dessuten vært tazered for å fremme slike følelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå