Ragnhild H Skrevet 28. oktober 2012 #1 Del Skrevet 28. oktober 2012 Er det tradisjon for i deres familie å gi penger i julgave? Har flere venner som sier det er helt uakseptabelt hos dem og at det aldri har vært "lov" å gi penger. Hos oss har som regel mamma og pappa kjøpt gaver til barna fra morfar (med penger fra ham), i og med at han er gammel osv, men det har hendt at vi har fått penger av han også. Hvordan er det hos dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Earthbird Skrevet 28. oktober 2012 #2 Del Skrevet 28. oktober 2012 Har ofte fått penger av eldre slektninger/fjerne slektninger som enten er for gamle eller ikke kjenner meg godt nok til å kjøpe noe. Synes det er helt greit, og det kommer absolutt godt med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest X-1 Skrevet 28. oktober 2012 #3 Del Skrevet 28. oktober 2012 Vi har ikkje vane for å gi penger som julegave, det blir så upersonlig og kjedelig. Eg kommer aldri til å gi penger som julegave og hadde blitt litt skuffet om eg hadde fått det som julegave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 28. oktober 2012 #4 Del Skrevet 28. oktober 2012 Jeg får alltid penger fra de noen av besteforeldrene mine i stedet for presang. Det går fint, men jeg hadde ikke likt det dersom jeg skulle fått penger fra alle. Selv har jeg aldri gitt penger i julegave til noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionistaen Skrevet 28. oktober 2012 #5 Del Skrevet 28. oktober 2012 Jeg får ikke penger (det er fy, fy ifølge familien min), men jeg får som regel gavekort/spendon-kort i stedet for, så det blir i praksis det samme som penger Fra jeg var 14 har jeg fått lov til å kjøpe gaver til meg selv fra andre slektninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 28. oktober 2012 #6 Del Skrevet 28. oktober 2012 Vi gir ikke penger, bortsett fra i de spesielle tilfellene (eldre som skal slippe å måtte tråkke rundt i julekaoset på dårlige bein og en tante som har nok med å komme seg avgårde i juleselskap). I de tilfellene får foreldrene penger, og kjøper så gaver til barna og seg selv. Vi har en uhøytidelig avtale om at hvis man ikke kommer på noe annet å gi enn penger, så gir man heller en humanitær gave, som de herfra f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. oktober 2012 #7 Del Skrevet 28. oktober 2012 Jeg har fått penger til jul så lenge jeg kan huske. Det kommer alltid godt med. Noen år har jeg brukt dem på å være sosial med venner i julen, andre år har jeg brukt dem til å kjøpe noe fint, og noen år har jeg spart dem. Pengene jeg får i år går til Colombiaturen som jeg forhåpentligvis skal være med på julen 2013. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 28. oktober 2012 #8 Del Skrevet 28. oktober 2012 Jeg får penger av og til, og blir aldri skuffet over det. Vil ikke akkurat kalle det en tradisjon, da det bare skjer av og til, men jeg ser absolutt ikke på det som en dårlig gave. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå