Lykkelitenen Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Etter å ha hentet frem vinterskoene innså jeg at de luktet like jævlig å år som i i fjor og tok en kjapp søkerunde på nettet for å finne tips til å få bort lukten. Etter å ha søkt litt satt jeg igjen med to tips, eddik og frysing. Siden fryseboksen vår er bitteliten og veldig full ble det eddik, så jeg fulgte en oppskrift jeg fant på eddikblanding og sprayet denne i skoene. Så hva nå? Tåfislukten er borte, men nå stinker skoene av eddik, noe som faktisk er værre.... Noen tips til å få eddiklukten bort?
Karmosin Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Har de ikke tørket ordentlig ennå? Eddiklukt forsvinner normalt når det tørker.
Hoppetaujenta Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Dette er jo nesten litt tragikomisk. Du fikk bort den uønskede stanken, men fikk en annen tilbake. Reklamen holdt jo ord da men...
Lykkelitenen Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg har satt dem ut i gangen med avispapir for å trekke ut mest mulig fukt, likter mindre, men lukten er der, så jeg lar dem lufte seg litt i dag i håp om at det tar knekken på det... Men om jeg får luktet bort, vil den komme tilbake om skoen blir våt eller fuktig? I tette vintersko er jo faren for fukt ganske så stor...
Gjest Lille-pus Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Et godt tips (som jeg bruker selv på egne skinnsko); Skinnsko vaskes innvendig med en wipe når du tar skoene av for dagen (jeg velger en type uten mye luktstoffer og bruker som regel Coop Xtra til skoene (billig og bra, lite parfyme). En serviett hoder til ett par sko. Gjør det med en gang du kommer hjem og tar av deg skoene. 3 år tror jeg det må være jeg har behandlet skoene mine slik innvendig, og 'ja' jeg er fornøyd med resultatet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå