Gå til innhold

Hvordan virker pantelåning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å ser på pantelånerne i Las Vegas. Hvordan virker det når du ikke vil selge men pante? Får du verdien i penger for tingen også kan du få den tilbake for det samme beløpet når du har skaffet pengene? Hva hvis andre vil kjøpe tingen i mellomtiden? Hvordan virker dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får nok ikke varens fulle verdi, men en sum begge kan leve med.

Så må man innen en gitt frist komme tilbake med denne summen og en avtalt ekstra sum i renter. Dersom man ikke gjør dette er varen pantelånerens eiendom og vedkommende kan selge den videre for å dekke sine utgifter.

Skrevet

Det som Medlem sier + at varer som er pantsatt blir satt på lager, og blir derfor ikke satt sammen med varer som er til salg ute i butikken før evt. tidfristen for å hente den pantsatte varen har gått ut :)

Skrevet

Jeg har vært i usa og har pantsatt noe, bare for å prøve :)

Da pantsatte jeg noe smykker som jeg uansett ikke ville ha, da var betingelsene at etter 80 dager måtte jeg komme tilbake, hvis ikke jeg var der etter 80 dager, ble smykkene solgt. Jeg fikk ca 65% av verdien for det. Hadde jeg solgt de, hadde jeg fått bittelitt mer, men det var ikke fullt så spennende ;)

Anonym poster: c9b635ddad03419c6df67b1af437771f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...