Solros Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg har 2 pc skjermer hvor den ene ogsåer en Benq tv. Headsettet mitt er koblet til pc'en, men når jeg spiller av filmer som jeg streamer fra Netflix på tv'en/skjerm så går dette via headsettet. Hvordan kan jeg få lyden direkte fra tv/skjermen uten at det går via headsettet samtidig som jeg kan bruke headsettet til den andre skjermen? Knotede forklart og beklager det, men er litt vanskelig å forklare
-Jiinxs- Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 Har ikke brukt Netflix, men om den har noen lyd instillinger, så skal du kunne velge skjermen din der inne. Jeg gjør hvertfall det når jeg bruker teamspeak, slik at jeg får output ifra skjermen min istedenfor surroundanlegget. Må kanskje inn på meny instillingene på selve skjermen din, kanskje den står på mute eller noe slikt.
Minya Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 Du må inn på innstillingene for lyd og så velge output til TV i stedet for headset. Tror jeg. Hadde du brukt VLC for dvdavspilling, hadde du bare trengt å forandre innstillingene i VLC-audio.
-Jiinxs- Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 Om hun gjør det du beskriver Minya, så vil hun ikke få noe lyd ifra headset men alt output vil komme ifra tv skjermen. Jeg liker nå å hvertfall ha lyd ifra pcen og "skjermen" samtidig. Vet jo ikke om TS har den muligheten mtp Nettflix instillingene.
Solros Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2012 Har nok forklart meg dårlig tror jeg Netflix streamer jeg jo via internet så hjelper vel ikke egentlig at jeg ser den på tv'en så lenger jeg bruker tv'en som en skjerm. Poenget mitt er vel hvordan jeg splitter de slik at jeg f.eks kan bruke headset når jeg spiller Rift/WoW/GW2 og teamspeak/Mumble og bruke lyd fra tvskjermen når jeg ser serier via netflix. Nå har jeg ikke tv'en koblet til tv uttak så jeg får ikke sett vanlig tv, uansett så vet jeg hvordan jeg får lyd uten headset når jeg bruker den som tv. Uff, ikke min dag i dag til å forklare stuff :)
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 Dette krever nok 2 lydkort, om du spiller av fra samme pc. Anonym poster: 110c8f977f146202734010e2bea4cf9a
Lutetium 71 Skrevet 28. oktober 2012 #7 Skrevet 28. oktober 2012 En liten tegning av oppsettet hadde nok gjort seg (paint?). Jeg datt litt av lasset her.
Minya Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg vet ikke om du har koblet lyden til TV fra pc med jack eller optisk kabel, men om du bruker jack, kan du kjøpe en split til audioporten. Jeg bruker en split til høyttalere og headset, slik at jeg når som helst kan slå på høyttalerne i stedet for å drive og koble om hele tiden. En slik; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310494 HrMinya derimot, har koblet tv'en til sin pc med hdmi og optisk, så han justerer lydinnstillinger på pc'en hver gang noe kløner seg til. Dessverre aner jeg ikke hvordan han gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå