Gå til innhold

Deprimert på grunn av høyde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er også høy, 178. Min fantastiske samboer er 170. Jeg har stort sett hatt kjærester som har vært like høye som meg eller høyere og har en bag og litt til med høye hæler! Og da snakker vi 10cm hæler! De har jeg lagt bort nå for jeg har ikke lyst til å være så mye høyere enn samboeren min. Han kunne nok ikke brydd seg mindre tror jeg. Jeg er også slank og fikk høre fra voksne at jeg burde bli modell allerede som 14åring. Da også fra kvinner som hadde vært modell. Jeg takket nei, ikke fordi jeg ikke var fornøyd med meg selv, men fordi jeg hadde hørt om slankepresset og syns ikke det er pent å være syklig tynn. Jeg var høyre enn stort sett alle i klassen min fra 4. klasse og fikk høre det! Tro meg.. Så hadde jeg en mamma hjemme som sa: du er vakker jenta mi, de er sjalu fordi du kan velge å bli modell, det kan ikke de!

Jeg har fått høre fra gutter hvor flott jeg er, fått skryt for de lange bena mine, den lange ryggen min som viser at jeg har former selvom jeg er slank.

Jeg ble skikkelig mobba fra barnehagen til ut ungdomsskolen, ingen spesiell grunn. De var bare ekle! Noe de har sagt selv i ettertid. Jeg har gått i terapi i en del år, men aldri sett på høyden min som et problem da. Jeg hadde godt utbytte av det og har nå blitt anbefalt noe som heter SE terapi. Kanskje det er noe du burde se på? Det som har vært, har vært. Det kan vi ikke gjøre noe med. Det som kommer, det kan vi gjøre noe med. Hvordan vi tenker, hvordan vi er innstilt på at vi vil ha det. Det har utrolig mye å si. Jeg er inne i en tøff periode selv, selvom jeg har det veldig bra med samboeren min. Men så prøver jeg å finne ut, hvordan kan jeg forandre på det som gjør det så vanskelig. Så må jeg forandre på det. Det er bare jeg som kan forandre på det og ta må jeg tenke ut hvordan jeg vil ha det.

Anonym poster: 0243f3660d2cc08a611579f94af24183

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke 180 er høyt i det hele tatt.Selv er jeg 187 og har alltid funnet meg kjæreste,og har også datet menn som er lavere enn meg.Så det er ikke noe problem i det hele tatt.Min nåværende samboer liker godt at jeg er så høy,men det er fordi jeg er nesten like høy som han og han slipper å bøye seg ned hele tiden sier han :)

Men da jeg var yngre mislikte jeg høyden min,og det var også da når jeg ikke godtok den at jeg fikk mest negative kommentarer fra andre.Nå får jeg kanskje slengt en kommentar i ny og ne,men nå driter jeg i det.Eller kan bli irritert hvis folk bruker meg som sin personlige slave bare fordi de ikke rekker opp.Spesielt hvis det blir hele tiden.Husker når jeg gikk på videregående da skulle læreren hele tiden ha meg til å hente ting "fordi jeg var så høy",og det var veldig irriterende.

Tror nok det kan vises om man er usikker på høyden sin,med at man bøyer seg ned for å virke mindre for eksempel.

Det er ikke mye man kan gjøre med høyden heller så det er nok bare å godta den :)

Anonym poster: 251b0dc9adc998073407d3822e174258

Skrevet

Igjen takk for svar fra dere høye jenter der ute :)

Synes det er så godt å høre at det er så mange som har greid å akseptere og bli glad i høyden sin.

Forhåpentligvis greier jeg også det en dag...

-TS

Anonym poster: 432a943b7f8283daa2348d5e1cded20a

• Liker 1
Skrevet

Igjen takk for svar fra dere høye jenter der ute :)

Synes det er så godt å høre at det er så mange som har greid å akseptere og bli glad i høyden sin.

Forhåpentligvis greier jeg også det en dag...

-TS

Anonym poster: 432a943b7f8283daa2348d5e1cded20a

Det ordner seg :)

Slik jeg ser det har du bare to valg:

Enten kaste bort ditt unge liv på å mislike noe du ikke kan gjøre noe med, eller akseptere det, glemme det og heller fokusere på noe annet. Da skal du se lyspunktene dukker opp både her og der :)

Livet varer ikke for alltid, så jeg håper du velger det siste :)

Høy klem fra ei på 180 <3

Anonym poster: 327aca5b846bfd4ff0a2db9271cd1e62

• Liker 1
Skrevet

Må skrive her jeg også!

Hadde slike tanker som deg da jeg var i tenårene, men helt uten grunn. Jeg drar da gutter som bare det, jeg er 25 år og 178 cm høy. Har aldri blitt avvist eller noe som helst pga høyden min, har aldri fått en eneste negativ kommentar heller. Jeg går i høye hæler, gjerne de som er 12 cm, jeg føler meg flott som bare det. Alt ligger i hodet ditt jenta mi. Trist at du skal ha dårlig selvtillit på noe så uvesentlig som høyde. Jeg har blitt sjekket opp av gutter på 170 mens jeg selv hadde på meg høye hæler. Virker som det er få gutter eller menn generelt som bryr seg om høyden. Alle har selvøflgelig sine preferanser, men ofte blir de brutt. Jeg har alltid sagt at jeg bare liker menn over 185, men det er bare tull, for jeg har møtt så utrolig mange kjekkinger som er lavere. Eksen min er like høy som meg. Han brydde seg heller ikke om jeg gikk med hæler. Bare slapp helt av, jobb med deg selv! Kom deg ut å se rundt deg, det er masse høye jenter der ute, hvorfor skal vi føle oss noe styggere enn de som er lave? Vi er da alle flotte på hver vår måte :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er 170 og fornøyd med høyden min, men tenker noen ganger at jeg kunne likt å være høyere eller lavere :) For jeg synes de fleste høyder har noe fint ved seg. Og når jeg ser en høy jente synes jeg ofte de er veldig flotte og elegante! :)

Endret av taco1
Skrevet

For en stund tilbake var det en ung kvinne som laget en lignende tråd fordi hun følte seg for lav (160-65).

Kanskje dere kan bytte? :)

Seriøst, høye kvinner og lave kvinner er alle attraktive. Det er ikke høyden som er avgjørende. 180 cm er uansett ikke så veldig høyt.

:)

Skrevet

Jeg er en av de mennene som ikke liker å være lavere enn kvinnen. Føler meg utilpass bare ved

å stå ved siden av en kvinne som er høyere enn meg selv. Nå er jeg ikke noe særlig høy da til å være mann, sånn litt over snittet på 188cm. Har jeg nesten 10cm på høyden så er det jo intet problem så tilogmed for min del så hadde ikke dine 180cm vært en dealbreaker.

Skrevet

Selv om mange har skrevet det samme allerede, føler jeg for å legge til:

Jeg er også høy, ca. 178.

Det var ikke gøy for 15 år siden, men nå er jeg glad jeg ikke er en eneste centimeter kortere. Min høyde har aldri vært et problem for meg, og det er helt sant.

Jeg tror virkelig ikke at "mennene dine" har fått kalde føtter pga. høyden din, men heller fordi DU er så veldig bevisst på det og det plager deg så voldsomt, at det kanskje kan være litt utfordrende å være i forhold med deg.

Og jeg legger til: om en mann ville hatt deg med 5 cm. mindre er han faen ikke mye til mann.

Lykke til videre, og kanskje det er på tide at du bytter til en annen psykolog!

• Liker 1
Skrevet

jeg er også 180 og har slitt mye med det selv. Men etter å ha vært mye på balkan har det endret seg.. nedover i europa er det veldig mange høye mennesker, både kvinner og menn.. veldig vanlig at damer er 180 og mer.. og mennene er ofte 2 meter:)

Og østeuropeiske damer går aldri ut døra uten høye hæler, så man føler seg omtrent liten når man ute i gatene der:)

Ts spør om det finnes en operasjon for å bli lavere, og det gjør det. Men man må være over 185 for i det hele tatt søke. det er en ganske omfattende operasjon, og heller ikke spesielt vanlig. finner ikke noe om det på nettet, men grunnen til at jeg vet det er at jeg så en dokumentar om det for noen år siden.

uansett tror jeg dette sitter i hodet ditt, og jeg tviler på at en operasjon vil hjelpe på selvbildet.

jeg har heller aldri hatt problemer med å få en kjæreste.. allltid vært en kjærestejente og aldri opplevd å bli avvist pga høyden. Og jeg tviler på at noen gutter lar seg skremme av 180 cm ;)

Se på Dorthe Skappel, hun er 180 og helt nydelig. :)

Skrevet

Selv om mange har skrevet det samme allerede, føler jeg for å legge til:

Jeg er også høy, ca. 178.

Det var ikke gøy for 15 år siden, men nå er jeg glad jeg ikke er en eneste centimeter kortere. Min høyde har aldri vært et problem for meg, og det er helt sant.

Jeg tror virkelig ikke at "mennene dine" har fått kalde føtter pga. høyden din, men heller fordi DU er så veldig bevisst på det og det plager deg så voldsomt, at det kanskje kan være litt utfordrende å være i forhold med deg.

Og jeg legger til: om en mann ville hatt deg med 5 cm. mindre er han faen ikke mye til mann.

Lykke til videre, og kanskje det er på tide at du bytter til en annen psykolog!

Og jeg som syns lave menn er en dealbreaker er faen ikke mye til kvinne.

Anonym poster: 06676accecae6b680960e7e064e37fcc

Skrevet

Syns heller ikke 180 er så høyt.

Selv er jeg ca 175, føler meg hverken spesielt høy eller lav, men går nesten utelukkende i høye hæler, så med de på er jeg høyere enn deg, TS ;) Hadde ikke hatt noe i mot å være 180.

Jeg tror også dette har blitt en besettelse for deg, jeg tror faktisk ikke det er særlig mange som tenker over det, og spesielt ikke på en negativ måte. Kanskje de bare er misunnelige?

Skrevet

TS: Kom til Bogstadveien og sprad litt opp og ned!

Her føler jeg meg ofte ganske lav i forhold til andre kvinner på gaten. Er 179 cm, og går sjelden i høye hæler.

Anonym poster: 183c4f7388bf6f867f0385257399db2c

Skrevet

Det du må jobbe med er akseptering. Aksepter høyden din. "Ja vell, jeg er 1.80, men hva så?". Du kan ikke gjøre noe med det, og da er det bortkastet å henge seg opp i det. Jeg tror det heller går på selvtilliten din enn høyden din i seg selv som kan gjøre at folk kanskje ikke synes du er så attraktiv (altså, jeg mener ikke at du nødvendigvis ikke er attraktiv, du sier jo selv at du ser bra ut utseendemessig, men du skjønner vel hva jeg mener). Det vises godt hvis noen ikke er komfortabel med høyden sin. Rett opp ryggen din, hev hodet og bær de 182 cm dine med stolthet! Går du med kroket rygg og bøyd nakke kan det fort se rart ut. Da lyser det av deg at du har dårlig selvtillit, noe mange ser på som veldig uattraktivt.

Som noen over her sier, så har du jo modellhøyde, og hva er galt i det? Supermodellen Gisele Bündchen er 1.80, og bare se hvor flott hun er! Lara Stone er 2 cm lavere enn deg, og se hvor fin hun er! Michelle Obama er 1.80, Nicole Kidman er 1.80 og Rihanna er 1.78, og de er alle vakre!

Håper du klarer å jobbe med deg selv, og at du kan bære høyden din med stolthet!

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Føler med deg! Er 198cm (gutt). Skulle ønske jeg kunne bli litt lavere. Hadde gjort alt som er i min makt til å gjøre det. La det koste Hvor mye penger det bare vil!!!!

Annonse
Skrevet

Det i hodet ditt det sitter sister ;-). Svigersøster er ca 180 +, tante er 182, venninne er ca 180. Alle er lykkelig gift. At gutter og evt andre slenger kommentarer skal du ikke bry deg om.

Sikker på at om et par år, så tenker du tilbake på denne perioden og irriterer deg over at du brukte så mye tid på å gremmes.

God klem til deg.

Skrevet

Kanskje det har noe å gjøre med miljøet du vanker i?

Jeg er høy og slank (nesten 180cm), og har aldri tenkt noe over meg selv som unormal.

Både foreldrene mine og broren min er høye. Det samme er flere andre i slekta vår.

Har også alltid gått i skoleklasser med masse høye gutter, og iallfall et par høye jenter til, så har aldri skilt meg ut som den eneste.

MEN nå har jeg begynt å studere, og de venninnene jeg hittil har skaffet meg her er lave. De kommenterer det også noen ganger, at de er mer på høyde, og at jeg er høy. De mener nok ikke noe med det, men i det siste har jeg følt at de skaper en slags avstand mellom oss med det :/ Synes ikke det er noe særlig.. De prater også om at det er så teit at alle modeller skal være så høye osv. Jeg vet ikke hva jeg skal svare når de sier det, det er akkurat som at de prøver å forsvare sin egen høyde med å rakke ned på min.

Poenget med dette svaret, er at det kanskje er folk i miljøet ditt som gjør at du oppfatter det som et problem?

Anonym poster: 6a58ca330b3a8d908adccf326efcbd5f

• 6 år senere...
Skrevet

Men 185. Det er langt utenfor normalen. Jeg også føler det blir avstand mellom meg og lavere kvinner. 185 er faen meg stygt. Føler ikke jeg kan ha det morsomt pga høyden. Og jeg synes ikke menn på 190 er noe fint heller :( vi er garantert å få kanskje 2 m høyde barn:( og føler menn på 180 ikke vil ha meg så fort de ser høyden

Anonymkode: e76a8...7ba

Skrevet
På 1.11.2012 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Det ordner seg :)

Slik jeg ser det har du bare to valg:

Enten kaste bort ditt unge liv på å mislike noe du ikke kan gjøre noe med, eller akseptere det, glemme det og heller fokusere på noe annet. Da skal du se lyspunktene dukker opp både her og der :)

Livet varer ikke for alltid, så jeg håper du velger det siste :)

Høy klem fra ei på 180 ❤️

Anonym poster: 327aca5b846bfd4ff0a2db9271cd1e62

Men jeg får liksom bare sjansen på menn jeg ikke vil ha føler jeg. Ser ingen kjekke på 190. De er stort sett 180. Jeg er høyere enn de til og med! Blir så stygg kroppsform av å være høy synes jeg. Dessuten så blir man virkende mye større selv om man er tynn. Og jeg kjenner ingen andre på min høyde, som er normale . Hun eneste jeg vet om oppfører seg rart , og er litt depressiv. 

Skrevet

Og verre er det at jeg hater mamma for det. Hun er den høyeste i sin søskenflokk av jentene. Selvfølgelig måtte min kropp kopiere hennes 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...