Gå til innhold

Deprimert på grunn av høyde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en 23 år gammel kvinne som er 180cm høy. Jeg hater virkelig høyden min. HATER den dypt og inderlig. Har til og med gått til psykolog i snart to år, men det hjelper lite.

Jeg har alltid vært høy, og ungdomstida var et hælvete. Så mellom jeg var ca 16-21, så hadde jeg noen små forhold her og der. Jeg ser relativt bra ut utseendemessig, så har ikke problemer med å finne menn som vil "være sammen med meg" en periode.

Dessverre så er det mye verre når det kommer til mer langvarige forhold.

Nå som jeg har nådd en alder der det er naturlig å prøve å finne partnere man kan tenke seg å holde sammen med muligens for alltid, så sliter jeg skikkelig. Er redd for å ende opp alene slik som min mor, som til opplysning er like høy som meg... Jeg føler at jeg aldri kommer til å greie å finne en mann som føler seg komfortabel med en dame på min høyde.

Er så grusomt deprimert over dette, sitter inne og gråter nesten daglig, isteden for å gå ut og treffe venner. Har mest lyst å bare sove hele tiden...

Noen som vet om det finnes kirurgi som kan gjøre deg kortere? For jeg har virkelig gitt opp å prøve å akseptere høyden min. Har prøvd på det hele livet, og det funker ikke.

Anonym poster: 432a943b7f8283daa2348d5e1cded20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, du er jo modell høy! Og du sier jo selv du ser bra ut utsendemessig:) Du får bar tenke på deg selv som en modell og kle deg i fine klær og høye heler^^,

Du er kanskje høyere enn snittet, men det finnes da menn også som er høyere enn snittet. Du blir lita i forhold til kompisen min på 210:P

Anonym poster: 825618be404d0aee74be93e507368833

• Liker 5
Skrevet

Har mange venner som liker høye tYnnE jenter. kan være et problem hvis du er overvektig.

Anonym poster: 9b8b60c3cd27887921f2a4acc7cb3ab8

Gjest Johanna
Skrevet

Man må være gla for den høyden man har. Du er helt sikkert en vakker kvinne. Jeg er selv ei lita jente og likte ikke dette selv da jeg var yngre, men nå ELSKER jeg høyden min. Du må også lære deg å like høyden din. Noen er vakre som søte å små, mens noen er vakre som høye;)

Skrevet

Til opplysning er jeg slank. Og jeg går ALDRI i høye hæler.

Mange menn finner meg attraktiv til å begynne med, men så feiger de ut etter en stund pga høyden min.

- TS

Gjest anonym_****
Skrevet

jeg er 20 og 181 cm:) Har vel alltid hatt et problem med høyden min, men har i det siste bare blitt venn med "problemet" mitt. Det verste med å være høy er alle andre rundt meg(venner, klassekamerater) ligger mye lavere enn meg.. Jeg elsker å gå i høye hæler, men har bare droppet tanken ved det..

Gruer meg til jeg finner en å leve med, som du skriver så dropper de fleste menn høye(re) jenter.. Tenker egentlig bare, blir du dumpet av en mann pga høyden din er det en guttunge du har funnet deg!

Det er trist å lese at du sliter med det, uten å kjenne deg ser jeg for meg en kjempe jente! Trist høyden må ødelegge..

Ønsker deg lykke til :) Og håper du snart blir stolt av høyden din!:-)

Gjest Katten.
Skrevet

Høye kvinner er da kun særdeles sexy. Men så har jeg aldri opplevd å møte høyere jenter enn meg selv, da jeg er to meter.

• Liker 11
Gjest Raindrops
Skrevet

Er du helt sikker på at det er høyden din som gjør at du blir dumpet? Jeg synes egentlig ikke du er så veldig høy jeg. Over gjennomsnittet ja, men ikke så høy at det egentlig burde være et problem. Det finnes da masse høye menn.

• Liker 10
Skrevet

Trist at du føler det sånn - jeg er 175 cm, og har aldri følt det som et problem.

Kanskje på grunn av disse faktorene:

* Venninnene mine på ungdomsskolen var ikke 160 cm slik at jeg følte meg som "hun høye". De var rundt 170 cm.

* Guttene i klassen min var 180 cm for det meste, de som var lavere klaget på at de var lave.

* Høyden min skjøt ikke fart før på ungdomsskolen, og da skjedde det tilsvarende med de fleste andre også.

* Da jeg begynte å studere var det veldig moteriktig for lave jenter og gå i høyhæla sko og støvletter, og da ble de lavere litt på høyde med meg siden jeg ikke likte å bruke høyhælte sko selv.

* Jeg traff en kjæreste som var 193 cm høy, og alle i familien hans er høye av brødre osv.

Har du vært uheldig med noe av dette?

Du skal vite at jeg tror nok det er flere som føler seg for lav, enn for høy!

Hadde vært kult om du hadde klart å faktisk glede deg over at du er høy, jeg liker å gå rundt i byen et hode høyere enn alle andre og føle meg elegant og fresh :)

Anonym poster: 6a58ca330b3a8d908adccf326efcbd5f

• Liker 1
Skrevet

Svigerdatteren min er over 180, og en flott jente. Sønnen min er over 190. Det er da masse høye gutter der ute. Jobbet forresten med et ektepar der hun var sikkert 10 cm høyere enn han. Ingen som reagerte på det.

• Liker 1
Skrevet

Ærlig talt, slapp helt av!!! Jeg er en kvinne på 30, og 180 høy. Gå med hodet hevet og vær stolt!

Jeg har også i tenårene ønsket jeg var cirka 165, så kunne jeg også gå med fine høyhelte sko, men det kan jeg da ikke. Er det noe å gråte over? Absolutt ikke. Typene jeg har hatt har vært høyere enn meg og har elsket at de kunne se meg inn i øynene når vi kyssa, uten å få nakkeskader. Du ANER ikke hvor mange andre jenter som ville vært høyere enn det de er - så vi får glede oss over hva man har og ikke det man ikke kan fikse på.

Høy er du, og det kan du ikke gjøre noe med. Det du kan gjøre noe med er hvordan du forholder deg til det, gå ut av døra stolt og rett i ryggen. Selvsikkerhet og det å være komfortabel med sin egen kropp er MYE mer attraktivt enn hva du nå enn tror du 'burde' vært istedet!

Hilsen ei sexy lyktestolpe ;)

Anonym poster: 327aca5b846bfd4ff0a2db9271cd1e62

Gjest Badebuksa
Skrevet

Du må lære deg å leve med høyden. HAr aldri hørt om kirurgi som gjør deg kortere?

Tror det i så fall hadde vært ekstremt smertefullt.

Høye jenter er jo flotte! De slipper å bruke høye heler også ;)

Finner du riktig mann, betyr høyde ingenting. Hvis høyde er avgjørende for om han vil være sammen med deg eller ei, er det ikke den rette mannen (da er det forøvrig en teit mann også som tenker på den måten).

Skrevet

Høyden kan vi ikke gjøre så mye med, den må vi nesten bare akseptere :) Dessuten så er ikke 180 så høyt, jeg har en venninne som er 188 og hun har ikke hatt problem med å få seg mann, må bare finne den rette.

Anonym poster: 1f1a09b0a5a74b8ff2dc67362141aefd

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 183, og går i høye hæler flere ganger i uka. Har hatt samboer i seks år og hadde ingen problemer med å finne menn før den tid heller. Det er innstillingen det kommer an på, jente! Jeg er høy, veldreid og heit, jeg nyter det!

Skrevet

Jeg er 23 år og 185 høy. Sleit med å godta høyden min leeenge, men nå er det helt ok. Er uansett ikke noe å gjøre med det. AT forholdene dine ikke har vart, har GARANTERT ikke noe med høyden din å gjøre. Finnes mange kjekke karer på din høyde og oppover! Det virker som problemet ditt er selvfølelsen din, og ikke høyden. Hev hodet og vær stolt ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 180cm selv, aldri hatt noen problem med å finne kjærester, hverken lave eller høye. Har også vært i langvarige forhold. Min erfaring er at gutter elsker høye jenter! Har dessuten noen kilo ekstra, så er en ganske stor dame.

Tror nok det kan være andre ting som gjør at forholdene dine ikke funker.

Skrevet

Du får trøste deg meg at du krymper minst 5 cm når du blir eldre. Det gjør de aller fleste. Men det skjer ikke før i 60-70 årene da. Jeg kunne også tenke meg å være lavere, siden høye sko er penest på litt lavere jenter. Jeg er 168 og blir alltid høyrere nn typen på high heels, det liker jeg ikke.

Anonym poster: 39c71c9fa917cc8b23e08f6678489702

Skrevet

Jeg er 183, og går i høye hæler flere ganger i uka. Har hatt samboer i seks år og hadde ingen problemer med å finne menn før den tid heller. Det er innstillingen det kommer an på, jente! Jeg er høy, veldreid og heit, jeg nyter det!

Hvor henter du selvtilliten til å gå på høye hæler fra? Og har du aldri fått slengt dritt om høyden din fra menn du har holdt på med? Jeg får bare masse kommentarer hele tiden fra folk generelt, særlig menn, og da ikke bare menn jeg dater... Er så dødslei.

Hadde det funnes sko med "minus-hæl", så hadde jeg kun gått i det. Eier noen få skopar med ca 6cm hæl, men tør nesten aldri å bruke dem. Føler litt at jeg mister balansen i dem også...

Begynner å bli redd for at jeg kommer til å være deprimert livet ut pga høyden, om det ikke lanseres en operasjon som kan gjøre folk kortere.... 2 år med psykolog har vertfall hatt lite effekt.

Jeg beundrer dere andre høye jenter som aksepterer høyden deres!

Skrevet

Jeg er 180, gift med en på 179, og han synes det er kjempekult at jeg er en centimeter høyere enn ham. Har flere venninner som er høyere enn meg, og som er gift eller i seriøse forhold. Jeg var alltid blant de høyeste i klassen og det syntes jeg bare var stas. Nå ville jeg heller ikke gitt fra meg en centimeter av høyden min, men elsker å være høy! Og det er jo mange høye jenter i Norge, synes i alle fall ikke at jeg skiller meg ut...

Skrevet

Jeg er 178 ish og har en type på 170, så tror ikke at det er høyden din som er problemet ;)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...