Gå til innhold

Hva kostet drikken i bryllupet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Til dere som har eller skal gifte dere (eller er intr. emnet),

Hva kan vi beregne å måtte betale for drikke i et bryllup.

Vi kan kjøpe alt selv og vil da handle inn en del i taxfree, men hva må vi sette opp i budsjettet til drikke???

Tenker: Velkomstdrikke, til 3- retters middag, baileys, cognac og fri bar etterpå (i fri bar kan det kun fåes 3-4 drinker for å slippe å handle inn alle typer sprit + vin, øl og cider)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde velkomstdrink (champagne og alkoholdfritt), fire retters middag der gjestene kunne drikke så mye de ønsket av øl, vin og mineralvann/vann, kaffe avec og fri bar, der gjestene kunne velge fritt blant omtrent alle typer alkohol f.eks øl, vin, drinker av ulike slag, cognac, osv. Til sammen kom dette på rundt 8000 kr (husker ikke eksakt beløp). Vi var 36 stykker til sammen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi hadde velkomstdrink (champagne og alkoholdfritt), fire retters middag der gjestene kunne drikke så mye de ønsket av øl, vin og mineralvann/vann, kaffe avec og fri bar, der gjestene kunne velge fritt blant omtrent alle typer alkohol f.eks øl, vin, drinker av ulike slag, cognac, osv. Til sammen kom dette på rundt 8000 kr (husker ikke eksakt beløp). Vi var 36 stykker til sammen.

Dette var vel også bar priser kjøpt gjennom cateringen. Hvis det stemmer synes jeg du kan nevne det fordi det viser at det absolutt ikke trenger å bli avskrekkende dyrt å invitere på en helaften. :)

Vi regner med at vi holder oss et sted mellom 10/12 000,- Vi velger en dyr løsning pga brudgommens preferanser og tørste gjester... Handler alt på tax-free/Sverige og sparer masse penger på det, samtidig som vi kan invitere våre gjester på full pakke noe som etter min mening er et must. 56 gjester, ingen gamle tanter og onkler.

Jeg mener at du kan få en kjempebar med øl, vin, avec og drinker for mye under 10 dersom dere kjøper en god kartongvin som serveres i karaffler, og handler sprit på tax-free i liter flasker. Dessuten trenger man ikke så mye sprit. Det beste tipset jeg har fått er å droppe shooter i baren og kun ha enkle drinker som er enkle å mixe selv.

Det kommer også helt an på antall gjester. :)

Skrevet

Dette var vel også bar priser kjøpt gjennom cateringen. Hvis det stemmer synes jeg du kan nevne det fordi det viser at det absolutt ikke trenger å bli avskrekkende dyrt å invitere på en helaften. :)

Vi regner med at vi holder oss et sted mellom 10/12 000,- Vi velger en dyr løsning pga brudgommens preferanser og tørste gjester... Handler alt på tax-free/Sverige og sparer masse penger på det, samtidig som vi kan invitere våre gjester på full pakke noe som etter min mening er et must. 56 gjester, ingen gamle tanter og onkler.

Jeg mener at du kan få en kjempebar med øl, vin, avec og drinker for mye under 10 dersom dere kjøper en god kartongvin som serveres i karaffler, og handler sprit på tax-free i liter flasker. Dessuten trenger man ikke så mye sprit. Det beste tipset jeg har fått er å droppe shooter i baren og kun ha enkle drinker som er enkle å mixe selv.

Det kommer også helt an på antall gjester. :)

Ja, det stemmer, alt av drikke måtte kjøpes via lokalene og deres catering.

Skrevet

Vi har også tørste gjester og tar har tatt i godt. Blir 55 stk og alle drikker, har handlet i Sverige. Kommer på ca 13000 norske.

Skrevet

Vi var i Tyskland og handlet. Vi kom på 7000. Da har vi regnet velkomstdrink/champagne, øl og vin til maten. Cognac og baileys. Litt forskjellig sprit til baren. Vi blir ca 55.

Har jo igjen å kjøpe mineralvann, nesten like dyrt det når man skal kjøpe i Norge, hehe.

Skrevet

Takk for svar.

Vi har budsjettert med 15.000 så da regner jeg med at det går fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...