Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei må bare si at dette forumet er veldig bra og har hjulpet meg masse men nå må jeg nesten forklare litt.

jeg har et problem med klær pga str min nå tror vel alle at jeg er stor men det er helt motasatt.

jeg er en 22 år gammel jente som er 150 høy og har utrolig vanskelig og finne sexy,fine og kule klær pga jeg må som regler gå ned på barne avdelingen

og vis ikke er det utrolig dyrt.

derfor trenger hjelp her kanskje dere kan hjelpe meg og finne noen klær som kan passe meg selv om jeg er liten og tynn..

jeg bruker xs eller xxs i topp det går greit men bokser så sliter jeg. bruker 152 i barne avdelinga i dongeri bokser og har ikke kjøpt det på tre-fire år pga jeg finner ikke noe som passet.

sko har jeg str 35 men jeg har bare såler i de tette høyhelte sko..

håper dere kan hjelpe meg en jente i nød :)

p.s er et bilde med av meg..

post-64796-0-39968500-1351424431_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøpe det du liker i voksen avdelingen i den minste størrelsen og rett og slett få det fiksa på hos en skredder? Koster jo litt ekstra men:\ Har selv kjøpt en hvit herreskjorte og fått den sydd om hos skredder for å slippe gjennomsiktige hvitskjorter for damer:P

Det med skostørrelsen derimot lurer jeg også på. Jeg er 170 og har 35 jeg og :fnise:

Skrevet

Hva med å kjøpe det du liker i voksen avdelingen i den minste størrelsen og rett og slett få det fiksa på hos en skredder? Koster jo litt ekstra men:\ Har selv kjøpt en hvit herreskjorte og fått den sydd om hos skredder for å slippe gjennomsiktige hvitskjorter for damer:P

Det med skostørrelsen derimot lurer jeg også på. Jeg er 170 og har 35 jeg og :fnise:

Da må jeg gjøre det på vær eneste kles plagg og det kan bli veldig dyrt i lengden.. jeg vet at det er noen på nette som har str 35 men er døds dyre..

Skrevet

Da må jeg gjøre det på vær eneste kles plagg og det kan bli veldig dyrt i lengden.. jeg vet at det er noen på nette som har str 35 men er døds dyre..

Ser den når du må gjøre det på alle plagg ass. Lære å sy selv(faktisk vurdert det selv :fnise: )? Men 35 i sko er jo håpløst-_-

Skrevet

Ser den når du må gjøre det på alle plagg ass. Lære å sy selv(faktisk vurdert det selv :fnise: )? Men 35 i sko er jo håpløst-_-

hehe :P ja det er håpløs

Skrevet (endret)

Vet ikke hvor nyttig dette er, men hva med å bruke 300 kr på en tur/retur billett til London med Ryanair (med en tom håndbagasje som du kan ta med opptil 10 kg i som eneste bagasje) og ta en dagstur til London? Hvis du bor ved Rygge/ Torp, burde dette virkelig ikke være noe problem :) Du kan ta flyet som går om morgningen, og ta det som går tilbake klokken ni om kvelden. I England har de fleste high street butikkene (kjedebutikkene) nemlig noe som kalles for Petite-avdelinger som lager dameklær for tja, korte folk. Blant butikkene med en petite-avdeling har vi f.eks.: Oasis, Warehouse, Dorothy Perkings, Topshop osv. Om du ikke har mulighet til å ta en dagstur til London, så vet jeg iaf at DP shipper til Norge, og har relativt greie priser på shippingen, Asos.com har også en Petite-avdeling og shipper til Norge.

Når det kommer til sko (og noen som er passe rimelige), så selger jo Bianco sko i str. 35, selv om jeg føler at disse er nærmere 36 egentlig :/ Agnar Hagen og Grændsen skotøimagazin mener jeg har en 35 hylle. Ellers har jeg kommet over enkelte merker som selger str. 35, så sko er virkelig ikke noe problem ;)

Endret av Fashionistaen
  • Liker 1
Skrevet

Når det kommer til sko (og noen som er passe rimelige), så selger jo Bianco sko i str. 35, selv om jeg føler at disse er nærmere 36 egentlig :/ Agnar Hagen og Grændsen skotøimagazin mener jeg har en 35 hylle. Ellers har jeg kommet over enkelte merker som selger str. 35, så sko er virkelig ikke noe problem ;)

Bianco her hvor jeg bor har ikke 35 i det hele tatt:( Ikke at det hjelper om de er nærmere 36 uansett da:P Ellers har jeg vært på de vanlige; eurosko, økonomisko, dinsko... Nothing. Regner med TS også har vært der.

Hagen og Grændsen som du nevner holder til i Oslo så langt jeg kan se? Har de nettbutikker?:P

Skrevet (endret)

Bianco her hvor jeg bor har ikke 35 i det hele tatt:( Ikke at det hjelper om de er nærmere 36 uansett da:P Ellers har jeg vært på de vanlige; eurosko, økonomisko, dinsko... Nothing. Regner med TS også har vært der.

Hagen og Grændsen som du nevner holder til i Oslo så langt jeg kan se? Har de nettbutikker?:P

Åja, det var synd :/ Og nei, så vidt jeg vet har de dessverre ikke nettbutikk :(

Hvis du bor rundt Østfold-området, anbefaler jeg deg å ta turen til Skoskapet i Spydeberg (like ved Askim), som fører str. ned til 34/33 i damesko om jeg husker riktig. Prisnivået er litt høyt, men langt lavere enn de få nettsidene som selger små sko, som jeg har vært innom.

Ellers anbefaler jeg deg kanskje å holde deg unna kjedene og heller gå inn på litt "uvanlige" og uavhengige butikker. Der tror jeg du har større sjanse!

Edit: var inne på to av de største nettbutikkene som fører sko i Norge, og der var det ikke mangel på endel relativt rimelige sko i str 35 ;)

http://heppo.no/damesko/nyheter/#/?mode=filter&level1category-id=1000059&sort=IsNewFrom&size-id=3,29,4&taggroup1000002-tag-id=1000010&price-to=100000

http://www.brandos.no/hverdag-fritid/c43/pagesize/99/size/35

Endret av Fashionistaen
Skrevet

Det er jo ganske mange bukser som er korte i modellen, altså ankelbukser og slikt. Synes Zara har hatt sånn 50 % høyvannsbukser det siste året.

Anonym poster: 5dc9a017b44bddb19c81311c3812d136

Skrevet

Det er jo ganske mange bukser som er korte i modellen, altså ankelbukser og slikt. Synes Zara har hatt sånn 50 % høyvannsbukser det siste året.

Anonym poster: 5dc9a017b44bddb19c81311c3812d136

takk for svar jeg skal til london i sommer pga ste faren min er der fra. så jeg skal besøke han da. men det som er at jeg er 24-25 i livet og 27-28 i beina. jeg bor i stavanger så er litt vanskelig og reise blir i værtfall dyrer :P men får det nok til. ang sko så har jeg opplevd at det er sykt str forskjell på str 35 og 36 men vis de er tette er det nå bare og kjøpe såler i de :)

Skrevet

Sliter selv med dette problemet ts, jeg har ikke noen gode råd ang bukser (her går alt inn til skredder, men kjenner til at det kan bli dyrt ja) og jeg ser Fashionistaen allerede har linket til Brandos der det er et greit utvalg av sko til damer med små føtter, men etter å ha googlet meg nesten til gnagsår på pekefingeren etter dame sko i str 34-35 kom jeg over disse to sidene

http://www.pretty-sm...s.com/acatalog/ (veldig bra utvalg men muligens litt dyrt)

http://www.tinys.no/...&kat_name=Pumps (her er kanskje ikke utvalget det største, men de har veldig greie priser)

Vet ikke om noen av disse sidene faller i smak men kanskje

• Liker 1
Skrevet

takk for linken osv men største problemer er klæra :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...