Gå til innhold

Strikkepinnekaos

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Uæææææ! :sur:

Jeg har permanent kaos i strikkekurven. Har gjentatte ganger prøvd å pare strikkepinner med løse holdere og målt opp hvilken pinnestørrelse som egentlig ligger der, men det er og blir et salig rot. Så jeg ender stadig med å kjøpe nye pinner som jeg egentlig ikke trenger.

Er det noen som har et genialt system å foreslå slik at jeg kan få orden i sy..eh strikkesakene en gang for alle?

Har vurdert å kjøpe ringperm med sånne store fotolommer i, sånn at jeg kan arkivere pinner etter størrelse og type der. Har noen prøvd en slik løsning? Evt. finnes det enda mer geniale løsninger der ute?

Endret av Cata
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga opp hele opplegget og kjøpte et KnitPro-sett, jeg. Da har jeg i nitti prosent av tilfellene det jeg trenger der og da, pluss at jeg har full oversikt over hva jeg har og ikke har (og det er jo halvparten av problemet, at man løper ut og kjøper nye pinner, og senere oppdager at man har fem sett rundpinner i størrelse 4,5 mm, 60 cm lengde...).

Men hvis du har litt mer tålmodighet enn meg, finnes det masse strikkepinnemapper på Etsy, som for eksempel denne. Da kunne du evt. ha hatt en til rundpinner, en til genserpinner, og en til strømpepinner, for eksempel. De kan ofte rulles sammen også, og holder ting på plass, i motsetning til fotolommer, innbiller jeg meg? Så er det løsninger som syltetøyglass og sånt, men det hjelper deg jo bare til oppbevaring, ikke system.

Anonym poster: 3ddb5a297325a8a471a83eb66a14e327

Skrevet

Takk for tips, bokser og glass er uaktuelt pga. lite plass. De må ha et sted å stå og det tar for mye plass hos meg. Må ha noe jeg kan legge bort. En sånn mappe ville imidlertid vært greit tror jeg, og jeg er for klønete til å sy selv. (Symaskinen og jeg er ikke verdens beste venner....)

Kanskje et søk på ebay kan være lurt, kan være jeg finner noe der nå når jeg vet hva det heter og så slipper jeg å registrere meg på enda et netthandlested.

Skrevet

Ebay hadde ikke noe jeg likte så jeg bet i det sure eplet og registrerte meg på Etsy ;) .

Nå er det håp for litt mer orden i kaoset.

Gjest gressløk
Skrevet

Jeg kunne ønske jeg kunne strikke, jeg. Noen som har noen gode step by step til meg? :fnise:

Skrevet

Jeg kunne ønske jeg kunne strikke, jeg. Noen som har noen gode step by step til meg? :fnise:

Garnstudio.no. Har flere instruksjonsvideoer.

Skrevet

Jeg beholder alle "pakkene" som strikkepinnene kommer i, og er flink og legger tilbake pinnene jeg har brukt i riktig pakke :) Da er det ganske greit å bare tømme alle pakkene på gulvet og leite seg fram til den man trenger neste gang :) I tillegg har jeg laget en liste på dataen over alle strikkepinnene jeg har etter størrelse. Hvis jeg da skal starte på et nytt prosjekt, så sjekker jeg listen først. Står det at jeg har dem, så vet jeg at jeg finner dem blant alle strikkepinnepakkene :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bruke en slik mappe som man bruker til malepensler. Selv tyr jeg til enklere metoder og sorterer etter tykkelse/lengde og binder sammen med gummistrikk. Tar ikke lange tiden å finen det jeg trenger selv om jeg må dobbelsjekke med pinnemåler at jeg har funnet riktig størrelse.

Skrevet

Tusen takk for alle tips. Jeg endte med å bestille et fra den linken på Etsy. Den hadde plass til både rundpinner og strømpepinner. Nå skal jeg ha storstilt ryddeaksjon i strikkekurven når mappa kommer, og så har jeg forhåpentlig kontroll en gang for alle.

(Egentlig litt flaut at jeg ikke kan sy selv, men stoler absolutt ikke på evnene mine ved symaskina, så jeg feiget ut og bestilte et ferdigsydd.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...