Gå til innhold

orchideer i brudebukett

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaring med å bruke orchideer i brudebuketten? Hvor godt holder de seg uten vann? Leste i et annet innlegg at man ikke burde bruke det til knapphullsblomst, for di ble fort stygge.. Blir vel litt rart å ha en annen blomst som knapphullsblomst hvis jeg har orchideer i min? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster hadder orkideer - det gikk fint det. Eneste var at blomsten i håret til forloveren visnet litt. Spør blomsterdekoratøren du skal bruke om du er i tvil.

Skrevet

Orkideer holder seg like lenge som de fleste blomster uten vann.Orkideene i brudemuffa mi holdt seg i 3 dager uten vann!

Vi hadde orkide i jakkepynten,men de ble fort ødelagte.Mannen min sin var ødelagt før han kom i kirka så han måtte bytte med forloveren sin.

Så hvis du skal ha orkideer må du gjøre mannfolka oppmerksomme på at det er skjøre blomster som fort kan bli ødelagte!

:blomst:

Skrevet

Jeg hadde orkideer i brudebuketten min og de holdt seg fine. Var litt redd de kom til fryse, giftet meg i januar i minus 10 C. Men det gikk bra :)

Mannfolkene hadde orkideer i knapphullene, de ble ikke så fine lenge. Men gutta tenker ikke på at blomsten blir smadret når de får klem etc..

Selve blomstene holdt seg fine lenge men som Modesty sa, gjør mannfolka oppmerksom på knapphullsblomstene :P

Skrevet

takk for svar! får gi streng beskjed om at di må passe på blomsten..iallefall til vielsen og fotograferingen er over! :)

Hvilken type bukett hadde dere?

Skrevet

Det er jo mulig å ha en ekstra knappehullsblomst på lur til brudgommen...

Skrevet (endret)

..........................

Endret av Modesty
Skrevet

jeg skal heller ikke ha vanlig bukett, men en lang en, ca. 10cm bred. Er på en måte et "skjelett" som blomstene festes i langs hele. Håper bare det blir bra! :)

Skrevet

modesty.. hadde du bilde av din bukett? :-)

Skrevet

Slutter meg til rådet om å be mannfolka passe på jakkehullsblomsten. Ellers hadde vi bare fine erfaringer med orkidèer.

Brudebuketten min kan du se i albumet her under brudebuketter:-)

Fru Nitha

Skrevet (endret)

................

Endret av Modesty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...