Kara W Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men til 4-årsdagen min fikk jeg strykejern og strykebrett i barnestørrelse. Husker at det var utrolig stas å stå og stryke sammen med mamma. Fikk stryke servietter og lommetørkler og følte meg utrolig voksen og nyttig. Siden fikk jeg også tørkestativ og små klesklyper og koste meg med å vaske dukketøyet. Barna mine er veldig glad i å hjelpe til rundt i huset, men jeg har ikke klarte å finne så veldig mye sånne ting i butikkene. Storebror skal få verktøysett til jul, og vi har en del kjøkkenutstyr fra Ikea som vi er veldig fornøyd med. Har noen forslag til andre ting? Jeg vil ha skikkelige ting, bare i små størrelser. Mye av det man finner i leketøysbutikken er laget av billig, rose plastikk som ikke går an å bruke på ordentlig.
Gjest pysepusen Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 Se på biit.no - der har jeg kjøpt en del Bare husk å ikke handle for over 200,- - med mindre du vil betale toll
Knikte Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 chlas ohlson har vaskekost og bøtte til barn. Kjempestas for gutten min på 2 år å hjelpe mamma med gulvvasken
Kara W Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2012 Se på biit.no - der har jeg kjøpt en del Bare husk å ikke handle for over 200,- - med mindre du vil betale toll Tusen takk. Der var det mye fint. chlas ohlson har vaskekost og bøtte til barn. Kjempestas for gutten min på 2 år å hjelpe mamma med gulvvasken Det skal sjekkes ut! Jeg prøver å innføre at vi skal ha vaskedag en dag i uken, så utrolig stas om de kan støvsuge og vaske gulvet selv (selv om jeg regner med at vi går over etterpå )
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 http://www.toysrus.no/Merker/Happy%20House/HAPPY%20HOUSE%20Electrolux%20støvsuger.aspx?id=627969&vid=130455 Anonym poster: 4d01c9f8df1957089b139e2077950e64
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Du vet de er barn, og ikke små slaver du kan bruke for å slippe å støvsuge selv? En ting er å la dem være med, men en annen ting er å innføre dager i uken hvor som 5, 3, og 0 skal være dine personlige slaver. Du må kunne gjøre en jobb du og, (og det å gå over etter de har vasket/støvsuget etc. er selvsagt ikke det samme). Anonym poster: 8c96a99b244d524c420482c82adcb6ba
Gjest EryMax Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 Når jeg var lita elsket jeg å holde på med bestemors mini støvsuger
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Du vet de er barn, og ikke små slaver du kan bruke for å slippe å støvsuge selv? En ting er å la dem være med, men en annen ting er å innføre dager i uken hvor som 5, 3, og 0 skal være dine personlige slaver. Du må kunne gjøre en jobb du og, (og det å gå over etter de har vasket/støvsuget etc. er selvsagt ikke det samme). Anonym poster: 8c96a99b244d524c420482c82adcb6ba For noe tull. Unger LIKER gjerne å få hjelpe til. Å gjøre ting sammen med foreldrene og FÅ LOV til det bygger både kontakt og gjør at barnet føler seg større. + gleden ved å føle at de gjør noe nyttig. Mine gutter har ALTID vært sammen med meg på så og si det meste jeg har gjort gjennom tidene. Vaske hus, snekre, bake, lage mat, male osv. Kan ikke akkurat si det ble mindre arbeid på meg av det,,, hehe,, ble da heller motsatt. Men å se den gleden ungene hadde med å få lov til å gjøre dette selv. Stoltheten av å kunne hjelpe til og stolthet av å se arbeidet utført. :-) Det er helt utrolig. I dag er begge guttene tennåringer. De gjør fremdeles husarbeid. Nå er det mer en jobb for at de skal tjene penger. De har jo ikke mulighet til å tjene penger utenom, så istedenfor får de faste summer for ting de kan gjøre hjemme for å tjene noen kr. Slik som å støvesuge hus, vaske kopper, vaske bad, rydde i hagen, klippe plen, gå på butikken å handle. Enkelte oppgaver har DE valgt å ha som faste oppgaver i uken. Mens andre arbeidsoppgaver har jeg satt som MULIGHET til å tjene mer penger på om DE ønsker. Det blir en vin vin situasjon for begge parter. Det handler ikke om slaver, det handler om å gi barna mulighet til å være delaktig i dagliglivet. Samtidig som det er en lærdom de får til å klare seg selv når de er større. Har hatt venner som ikke fikk lov til noe som helst hjemme. De var usikker og mange følte seg unyttig. Den dagen de flyttet for seg selv ante de ikke hvordan eller hva som måtte gjøres, det ble et ganske så stort sjokk for enkelte.
lell Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg vet ikke hvor man kan kjøpe sånt, men hva med en god vaskeklut i en fresh farge? Fra min datter var liten til hun var 6 år så VILLE hun alltid hjelpe meg å tørke støv og vaske. Hun hadde sin egen rosa klut og vasket i vei. Hun spurte meg om når skal vi ha vaskedag, og hun ble sur/ lei seg hvis jeg vasket uten å si ifra til henne. Dette var HELT frivillig fra hennes side, hun fant på det selv at hun ville vaske.
Knikte Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 Den støvsugeren må jeg teste ut Stort pluss at den ikke er rosa/lilla! Virker som om alt jeg finner av slike leker er veldig beregnet på jenter. Gutta vil vaske, støvsuge og hjelpe til de også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå