AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg har nå vert sammen med min samboer i over 2 år. Han har en datter fra før av som er 4 år gammel. I helgene når vi har henne så gidder han rett og slett ikke og stå opp med henne og hun sover til kl 9! Han sitter opp med sine kamerater og slikt til langt på natt. Jeg har ikke noe mot og stå opp med henne innimellom men føler jo at det er han sitt ansvar. Nå står jeg opp med henne 95% av tiden og han av og til. Jeg er også gravid og er redd for at dette skal forstette:S Trenger hjelp altså:/ Orker ikke den krangelen om og om igjen! Anonym poster: dc2e7b47310e8ca8b5b17640e09618a8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 For en umoden fyr! Datteren er hans ansvar, ikke ditt. Flott av deg, overfor henne, at du gidder, men ærlig talt, han trenger å bli fortalt i klartekst hva papparollen innebærer. Anonym poster: aef61e46ce56823dca6783d55b51e077 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 Sannsynligheten for at han forandrer seg til det bedre når dere får barn er jo ganske liten, hvis dere allerede har problemer med at han ikke engang kan stå opp med datteren sin som han kun har i helger. Hvorfor blir det krangel ut av dette her egentlig, hans datter hans ansvar. Har dere pratet om hvordan det blir når barnet du går gravid med kommer? Jeg tviler sterkt på at han kommer til å bli mer behjelplig da... Hvis dere ikke allerede har avtalt at du skal ta deg av alt som har med baby å gjøre. Anonym poster: 1175b0e3ce28d91def92e28d14020b0a 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 TS her. Vi har pratet om ukedagene og jeg vet jeg har hovedansvaret i starten. Vet ikke helt hva han tenker med. Han er rett og slett for bortsjemt. Anonym poster: dc2e7b47310e8ca8b5b17640e09618a8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 Hvor lenge varer "starten" da? Tar han seg ellers av datteren på 4? Er det bare morgenene som er problemet eller er han lat ellers og? Er du forberedt på å ta deg av babyen helt alene? Jeg har selv tatt meg av babyen min helt alene fra den ble født, pga, samboer som jobber mye borte og ikke helt vet hvordan han skal ta seg av baby. Nå er det blitt sånn at når samboeren kommer hjem så blir han nesten en fremmed i samspillet med meg og gutten vår... Noe som igjen går utover kjæresteforholdet, som igjen skaper gnisninger og krangler... Og nå er sannsynligheten stor for at det blir slutt, fordi jeg ikke orker å ta meg av to barn... Lang historie her, men av og til ønsker jeg at jeg hadde gått mens jeg ennå var gravid. Anonym poster: 1175b0e3ce28d91def92e28d14020b0a 1
Brunhilde Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg syns du skal ta et par helger borte, jeg, når jenta kommer. Da blir han nødt til å stå opp? Hvis du ikke har lyst til å gå så drastisk til verks, så kan dere kanskje ta hver deres dag og viderføre dette når babyen kommer? Mange av de jeg kjenner står opp tidlig hver sin dag i helgen, noe som fungerer bra fordi begge da vet at de har en dag de kan sove ut på.
Katniss Skrevet 28. oktober 2012 #7 Skrevet 28. oktober 2012 Du må sette hardt mot hardt ellers nå ellers blir det bare verre. Når babyen er der kommer han til å fortsette å lempe ansvaret over på deg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #8 Skrevet 28. oktober 2012 TS her Det er kunn om morgenen. Ellers er han en KJEMPE flink pappa:) Han er bare så lat om morgenen. Han forsover seg jo nesten hver dag når han skal jo jobb også. Han sliter med det men skal jo ikke vere sånn uansett. Vi har egentlig den avtalen om og stå opp annehver dag men når han ikke holder sin del så er det ikke så lett. Snakket med han i sta og sa dette begynner og bli et problem. Tok litt tid og kjefting men han ble enig om at han må legge seg tidlig og han må ta mere ansvar. Så vi får se fremover om det hjelper. Anonym poster: dc2e7b47310e8ca8b5b17640e09618a8
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2012 #9 Skrevet 28. oktober 2012 jepp kjære deg dette vil han garantert ta med seg til deres felles barn.. bitelitt seint å oppdage at mannen er uegna som far etter at du er gravid da.. men det er ofte da man våkner desverre..
Gjest imli Skrevet 28. oktober 2012 #10 Skrevet 28. oktober 2012 TS her Det er kunn om morgenen. Ellers er han en KJEMPE flink pappa:) Han er bare så lat om morgenen. Han forsover seg jo nesten hver dag når han skal jo jobb også. Han sliter med det men skal jo ikke vere sånn uansett. Vi har egentlig den avtalen om og stå opp annehver dag men når han ikke holder sin del så er det ikke så lett. Snakket med han i sta og sa dette begynner og bli et problem. Tok litt tid og kjefting men han ble enig om at han må legge seg tidlig og han må ta mere ansvar. Så vi får se fremover om det hjelper. Anonym poster: dc2e7b47310e8ca8b5b17640e09618a8 At du i det heile tatt måtte opplyse han om at han har ansvar for sin eigen unge, og i tillegg kjefta på deg fordi du sa det, seier vel i grunnen alt.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #11 Skrevet 28. oktober 2012 Lykke til når neste baby kommer. Er vel en grunn til at det forrige forholdet ikke holdt....umoden mann!! Anonym poster: 2386485db29f586291a105ed34681aa5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå