Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes egentlig ikke at bodyer man må ta over hodet på babyen er noe særlig i utgangspunktet, og i alle fall ikke når Lillesnupp bæsjer så mye at det er nesten opp til nakken! :overrasket:

Hva og hvordan gjør man da for å unngå at det kommer videre oppover ryggen, nakken og hodet/håret når man skal ta av bodyen? Nå skal det sies at denne bæsjen selvfølgelig var veldig våt også da :ler:

Det endte med at lillesnupp måtte bade gitt :ler:

Men nå er det stor stas å bade i motsetning til for noen uker siden. Var å kjøpte tilbehør til badebaljen på lørdag og denne er stor suksess! Plutselig elsker hun å bade og kan bade i 20-30 minutter :)

Lillesnupp ble i alle fall ren og pen til slutt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lykke og for en jente :hjerte:

Hittil har vi måttet bysse lillesnupp i søvn på kveldene, men i går tenkte vi at vi skulle prøve å få henne til å sovne selv i senga. Hun sovner jo helt fint av seg selv på dagtid, men på kveldstid har hun ikke klart å finne roen selv. Men som sagt, så gjort. Og jaggu meg sovnet hun ikke i sin egen seng. Vi var innom soverommet et par - tre ganger for å gi henne smokken og stryke litt på henne, men hun sovna i løpet av en halv time uten skrik eller ubehag :nigo:

Hver natt kl. 01 - 01:15 sier hun i fra om at hun har mistet smokken og kl 03 eller 04 vil hun ha mat. I dag våknet hun ikke før kl 05:30! Så hun har sovet ni timer i natt :overrasket:

Ellers går utviklingen i superfart om dagen. Nå driver hun å øver seg på å komme seg fra rygg til mage. Har ikke klart det enda, men det er ikke langt unna.

Det har skjedd mye bare siden fredag da vi var til både fysioterapeut og osteopat med henne pga låsninger og spenninger i nakken og hodet og pga at lillesnupp har så flatt bakhode. Osteopaten har tydeligvis klart å løsn opp mye og fysioterapeuten har gitt oss en del øvelser. I tillegg har lillesnupp fått hodepute som skal hjelpe mot det skjeve bakhode. Og vi ser stor bedring bare i på denne uka ;)

Har holdt meg litt borte fra KG den siste tiden. For det første har jeg ikke så mye tid til å skrive og lese her inne, men for det andre så blir jeg så jæ.... provosert av alle som er så negative og kaster og snakker dritt om den nye regjeringen. Hva med å gi folk en sjanse i stedet for å forhåndsdømme? Det norske folk er så naive og redde for forandringer at det skremmer meg! Ja, vi er et rikt land og har det bra på mange måter, men til å være et så rikt land så henger vi jaggu meg så langt etter på en del punkter at jeg skjemmes av å være nordmann. Da tenker jeg spesielt på det såkalte helsenorge. Det er jo en stor vits i seg selv . HelskeKØ! Et land som Norge har så lange helsekøer at man risikerer å dø før man får hjelp. Det burde jo ikke være sånn at man må skaffe seg helseforsikring slik at man kan dra til et annet land for å få rask nok behandling mot f.eks kreft når man bor i et land som Norge. Nei, det var nok drittsnakk fra min side om den saken! Jeg kan ikke skrive noe mer om det, for det provoserer meg og engasjerer meg for mye.

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ enig med deg Aprilis! Gi dem en sjanse... og husk å bli dritsur neste gang det blir rød regjering. Sutre gjør de uansett de som holder på sånn.. da får de jammen betale alle dusteavgiftene uten å klage også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ enig med deg Aprilis! Gi dem en sjanse... og husk å bli dritsur neste gang det blir rød regjering. Sutre gjør de uansett de som holder på sånn.. da får de jammen betale alle dusteavgiftene uten å klage også

Godt å høre at noen er enig med meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:5:

Godt å høre at det går bra med lillemor også :)

Hun har vært i litt sutrete humør i dag og sovet mye. Men ble i bedre humør da kjære kom hjem :ler: noen som blir litt leie av tryne til mammaen sin i lengden? :ler:

Men hun sovna jammen meg i senga i kveld også :nigo: Vi er heldige som har en baby som sovner mellom 20 og 21hver kveld. Da får vi litt av kvelden sammen bare jeg og kjære.

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg. Hadde ikke noe positivt å skrive ettersom jeg ikke er i form for tiden så derfor sletta jeg den. Venter på bedre tider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det har jeg. Hadde ikke noe positivt å skrive ettersom jeg ikke er i form for tiden så derfor sletta jeg den. Venter på bedre tider ;)

Håper formen blir bedre snart. Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesnupp vokser, spiser, sover og bæsjer som en helt :ler:

Jeg var litt spent på om hun kom til å sovne i senga si i går kveld ettersom kjære ikke var hjemme. Er som regel han som pleier å gi henne mat og legge henne på kvelden. Men etter en kveldsdupp fra 19-20, et bad og litt mat så sovnet hun som en stein da jeg la henne i senga. Og hun sov helt til klokka 04:30. Godt å kjenne at energien er på vei tilbake igjen. Føles ikke ut som om man går rundt halvdø pga alt for lite søvn :)

Kjære var i bryllupsfest i går, men ettersom vi ikke hadde noe barnevakt så var jeg hjemme med lillesnupp. Fikk besøk av en god venninne da, og det var veldig koselig :skravle:

Nå har lillesnupp sovnet ved siden av meg her igjen, så da er det vel bare å krype opp i senga og sove noen timer til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Både jeg og lillensupp var helt gåen i går kveld. Har blitt litt mye hit og dit de siste dagene, og vi er ikke ferdige for uka heller :ler: Mandag var vi i bassenget sammen med barselgruppa, og det gikk så fint :) Alle barna storkoste seg i bassenget, men det var visst ikke så stas å måtte gå ut av bassenget og inn i garderoben for å dusje og kle på seg igjen for de andre barna. De bare gråt og gråt, mens lillesnupp var heldigvis blid og fornøyd.

I går var lillesnupp med meg på trening. Barnepass på treningsstudio er bare genialt :jepp:

Etter trening og litt mat så bars det til manuellterapeuten. Lillesnupp er mye, mye bedre, men har fortsatt en liten låsning i ryggen og brystet. Men det er ikke mye igjen. Og det er bra, for fra neste behandling av må vi betale full pris på 800kr. Og når man da går til både manuellterapeut, osteopat og fysioterapeut med henne, så blir det ganske så mange penger til slutt. Men vi ser STOR fremgang og bedring hos lillesnupp, så da er det verdt pengene. Hun har blitt en helt annet unge etter at vi begynte med behandlingene :jepp:

Lillensnupp sovna i senga si kl 19 i går og våknet ikke for mat før kl 04. Jeg hadde så vondt i hodet i går kveld at jeg tok kvelden kl 21.30, og det var deilig det :) Men nå skal vi finne senga igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...