Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har det vært veldig slakk dag i dag. Det regner og tordner, så orker ikke å gå ut. Hadde vel ikke gjort det uansett for lillesnupp har hatt så,vondt i magen i dag. Var oppe for mat kl 02.30 og 05.30 i natt, så,da villa oss igjen kl 06 var det deilig å tenke på at det endelig var vår tur til å sove mens kjære måtte opp for å gå på jobb. Som regel er vi oppe når han står opp kl. 07. Men dessverre så våknet lillesnupp med et vræl kl 07 pga magevondt. Så,da var det bare å komme seg opp. Hun har slitt litt med magevondt etter vi gikk over til flaske. Har begynt å ha malt i melka, men det er så vanskelig å finne riktig mengde. Ikke skal det være for mye og ikke lite. Men nå hadde hun tydeligvis fått for lite, så jeg ga litt mer i en flaske, og det løsnet proppen utover dagen. Og det til gangs :ler: måtte bade hele jenta etterpå :overrasket:

Men hun var blid og fornøyd etterpå og sovnet som en stein etter å ha ligget på sofaen og fundert over livet for seg selv en liten stund.

Nå tror jeg kanskje jeg selv skal ta meg en lur på sofaen også, for det blir litt lite søvn for tiden :Gjesp:

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det av dagene og ukene? Nå er det helg igjen! I løpet av uka har vi vært hos fysioterapeuten med lillesnupp. Ting så bra ut og hun er der hun skal ift utvikling :-) dagen etter var vi på fysioterapigruppe på helsestasjonen og det ble laget barselgruppe. Hyggelige folk,så skal bli koselig å bli mer kjent med dem. Skal på trilletur til neste uke.

Ellers er dagene ganske like med mating,soving,lek og en time eller to med gråting fra lillesnupp på kvelden. Hun har laget seg en egen rutine nå. Står opp kl 7-7.30,spiser og sovner igjen. Mat igjen 11-11.30,morgenstell og sover igjen. Da pleier vi å gå tur. Sover til mat igjen rundt kl 15-16 etterfulgt av våkentid med lek og ligge-på-magen-trening og rulletrening,masse blikk-kontakt og smil. Så når kl er 18.30-19 begynner kveldsuroen med mye gråting. Høres til tider ut som om vi tar livet av henne :overrasket: men etter mat,bæring og kos i en time eller to så gir det seg og hun sover til ca 02.30. Og sånn går no dagan :-)

Vi har et sovedyr som stort sett er blid og fornøyd og som elsker å bli pakket inn i dundyna og sove oppå mamma og pappa. Men hun er kjempeflink til å sove alene i vogna eller senga si også. Er ikke ofte hun har sovet sammen med oss. Hender jeg tar henne opp til oss utpå morgenkvisten :-)

Jeg og kjære driver og planlegger permisjonstiden. Den må jo gjøres om på ettersom lillesnupp kom en måned for tiden. Slik det ser ut nå så skal jeg være hjemme helt til neste august. Får ta noen måneder uten lønnå så tar kjære gradert permisjon fra august av. Tror det er den beste løsningen for alle parter; oss,lillesnupp og begge arbeidsgiverne. Så krysser fingrene for at det går i orden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah...første ordentlige treningsøkt etter fødselen er gjennomført :nigo:

Hadde veiledningstime på treningssenteret hor vi satte opp styrketreningsprogam. Var deilig å endelig kjenne at det river og svir i musklene igjen :jepp:

I morgen skal vi til fysioterapeuten igjen. Men denne gangen skal lillesnupp brukes om undervisningsmateriale :ler:

Fysioterapeuten ringte i dag og lurte på om vi kunne tenke oss å låne henne bort for å undervise og lære bort babymassasje til studenter. Fysioterapeuten syntes lillesnupp var så rolig og behagelig, så hun passet visst perfekt til dette formålet, så får vi håpe hun oppfører seg like bra i morgen da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mett og fornøyd baby som sover ved siden av meg, oppvaskmaskina er på, kaffe i koppen og frokosten er innabords. Deilig med morgener som er stille og rolige hvor man bare kan nyte at man er til og har det fantastisk :jepp:

Snart er vi på vei ut døra. Deilig vær ute nå med sol og høsttemperatur. Elsker høsten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at hun skal brukes til opplæring da :jepp:

Trening er nok kjekt å komme igang med etter fødselen ja. Man merker fort at formen taper seg når man ikke har trent på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at hun skal brukes til opplæring da :jepp:

Trening er nok kjekt å komme igang med etter fødselen ja. Man merker fort at formen taper seg når man ikke har trent på en stund.

Gikk veldig fint med massasjen i dag :jepp:

Og jeg kjenner godt at jeg var på trening i går. Klarer nesten ikke å sette meg ned på do en gang :ler: er så fantastisk stiv og støl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stølhet betyr at man har trent bra :lol:

Eller at det er litt vel lenge siden? :ler:

Jeg trodde at jeg gjorde nok knebøy på kveldstid når lillesnupp har kveldsuroen sin, men... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag og helg. Selv om jeg har permisjon så er det godt med helg. Godt å ha kjære hjemme sammen med oss :-)

I dag har det vært møkkavær, men så deilig å være inne og pusle med ting. Har fått pyntet over senga til lillesnupp med wall stickers; ROSA hjerter,stjerner,sommerfugler og feer i tillegg til navnet hennes :nigo: Ble så jentete og fint :fnise:

Den siste tiden har lillesnupp hylskreket når vi har badet henne. Har gått bra i et par minutt,men så skjer det et eller annet. Tror at hun føler seg utrygg i badebaljen når hun flyter. Så i dag da kjære kom hjem prøvde vi noe nytt. Jeg tok med meg lillesnupp inn i dusjen sammen med meg,mens kjære sto klart med håndkle i tilfelle det bare ble skrik og hyl. Men lillesnupp elsket å dusje med mamma :) godt og varmt og trygt å være helt inntil mamma. Kunne ta hele henne under det rennende vannet uten at det gjorde henne noe :nigo: men da vi var ferdig derimot...det var ikke populært! :ler: men det er bedre enn å ikke få vasket henne ordentlig innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å dusje med henne da :rodmer: det er nærkontakt det :)

Jasså? Skravler hun midt på natta? :lol:

:ler:

Ja, hun skravler og er lys våken etter mat på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AU!

Det har skjedd noe rart med armen min. Kjennes ut som jeg har fått en låsning på "innsiden" av albuen. Får ikke til å strekke ut armen og det begynner også å bli vondt å bøye den. Hva har skjedd? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er dagen hvor vi får svar på masse spørsmål.

Plutselig en dag i forrige uke gikk det hull på rørsystemet på kjøkkenet. Ikke gjort noe med siden de bygde blokkene på 50-tallet, så vi har bare ventet på det. Men vi håpte at vi ikke trengte å ikke gjøre noe før borettslaget skal pusse opp alle badene fra og med januar. Da var planen at vi samtidig skulle pusse opp kjøkkenet slik at vi slipper to perioder med oppussing. Men nå ser det ut til at vi bare må få det gjort ettersom vi ikke vet om vi står først, midt i eller sist på "pusse-opp-bad"lista.

Så....i dag får vi svar på om vi får lån fra banken, samlet sum på elektriker, rørlegger og fra han som skal pusse opp kjøkkenet. I tillegg har jeg vært på jobben og fått svar ift permisjonen og til slutt har jeg ventet på svar angående en vogn. Trenger en kombivogn når jeg skal hjem til familien i oktober. Gidder ikke å dra med vogn når jeg skal ta fly alene med henne. Da er det bedre å kjøpe en billig vogn og ha stående der, for vitskap jo hjem flere ganger.

Og det ser ut til at dette blir en bra dag, for

Vi har fått innvilget lån :nigo:

Jeg skal ha permisjon helt til august neste år :nigo:

Vi får det kjøkkenet vi vil ha :nigo:

Jeg har fått tak i en billig kombivogn fra en gammel skolevenninne :nigo: FB se fine greier :ler:

Lillesnupp sover, spiser og skravler og smiler når hun er våken :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Svisj,svosj som dagene går. Rekker knapt å henge med :ler:

Lillesnupp utvikler seg i rekordfart. Da vi var på 3.mndkontroll forrige uke var hun 58cm lang og 5015gram. Så hun har blitt en stor jente :-)

Har også vært på kontroll hos manuellterapeuten. De fleste låsningene er borte. Men vi skal til Fysioterapeut og osteopat denne uka ettersom hun er flat i bakhodet. Jeg er så glad for at vi har tatt tak i dette selv og ikke stolt blindt på helsestasjonen som har påstått at det ikke er noe galt med nakken,ryggen og hofta. Og når de har ment at det er noe galt,som ff.eks flått bakhode, så har de ikke noe råd å komme med :overrasket:

Også veldig glad for at vi er i den posisjonen at vi har råd til å betale for fysioterapi og osteopat.

I dag har vi vært ute og gått en god,lang og slitsom tur. Fikk forbrent nesten 1000 kalorier og det er en god treningsøkt. Har en fin rute man kan gå her i marka som er nesten 9km med masse oppover og nedoverbakker. Kjenner det godt i kroppen etterpå ;-)

Nå skal jeg og lillesnupp komme oss på kjøkkenet og begynn på middagen til kjære kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...