Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det finnes ett nettsted hardware.no som hjelper til med dataproblemer, noen som vet om andre steder hvor brukerne er veldig aktive med å gi svar?

Har ett problem som jeg ikke finner svar på eller har fått svar på hos hardware.no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet ditt? Eller det ble kanskje litt feil :P

Men hva er det du har problemer med?

(Jeg vet ikke om noe annet forum nei... Sorry :-/ )

Skrevet (endret)

Tja. kan jo prøve å forklare :)

Først og fremst så henger pc'en seg hvis jeg prøver å høyreklikke filer i utforsker. Det samme gjelder hvis jeg høyreklikker startknappen. Har ikke funnet noe svar på hvorfor dette skjer. Jeg får da feilmelding og må starte utforsker pånytt.

Windows update prøver å installere oppdateringer, men får feilmelding hele tiden. Har også prøvd å installere windows firewall fix, den laster filen ned, jeg klikker på den og velger kjør, deretter så skjer det ikke noe mer.

Sist, men ikke minst så funker ikke windows firewall. Dvs den ligger ikke i tjenester når jeg går inn og sjekker der. Windows update lå heller ikke der samt BITS (background intelligent transfer service), men de to har jeg klart å få "installert" igjen og de ligger nå med oppstartstype manuelt og status startet. Windows firewall ligger der ikke.

Jeg har kjørt Malwarebytes uten å finne noen feil, mens Max Secure Spyware Detector har funnet en Trojan.Refroso.hjy, men frister ikke å måtte betale for enda ett program når jeg allerede har betalt for Malwarebytes.

Jeg har Windows 7, vet at det meste sikkert hadde blitt fikset ved å installere den igjen, men det frister lite da jeg studerer historie og er livredd for at jeg får problemer med pc'en nå i disse stressfulle oppgave innleveringstider :)

Endret av Solros
Skrevet

Ja, installere Windows på ny er helt klart det enkleste. :P

Jeg ville ha sjekket litt mer nøye etter virii. Hvis du har en CD-brenner så kan du laste ned og brenne ut anti virus på CD og starte opp med den.

http://www.avira.com/en/download/product/avira-antivir-rescue-system (velg "ISO" der)

Den kjører en scan på maskinen din uten å starte i Windows. Problemet med Windows er at det finnes virus som "styrer" maskinen så den ikke finner virusene selv om de er der.

Jeg ville ha begynt i den enden.

Du kan gå inn i systemgjenoppretting og gjenopprette maskinen til et tidligere stadie. Men er det virus på den vil de fortsatt være der. Jeg ville ha begynt med å sjekke maskinen med en egen oppstarts-CD.

Har du ingen CD kan du laste ned den som er over og benytte deg av LiLi til å legge den på en USB-minnepinne.

LiLi finner du her: http://www.linuxliveusb.com/en/download

Skrevet

Høres ut som et problem med explorer.exe

Skrevet

Det er jo ganske vesentlig å vite hva disse feilmeldingene sier .

Skrevet

Når det gjelder å få endret windows brannmuren til anbefalte innstillinger så får jeg denne feilmeldingen: Windows-brannmuren kan ikke endre noen av innstillingene. Feilkode 0x80070424

Som nevnt før så er ikke tjenesten windows brannmur startet, den synes ikke heller på oversikten over alle tjenestene som nevnt tidligere

Windows update har jeg til nå fått bare beskjed om at de ikke klarte å installere oppdateringene. Så da gikk jeg inn og oppdaterte en av gangen og det har fungert fint så langt, men siden det er en del oppdateringer så har jeg ikke fått tatt de alle enda da pc'en må restartes mellom hver oppdatering.

Ved høyreklikking på start knappen så står den som nevnt bare å henger (svarer ikke) og jeg må logge meg ut og inn for at det skal stoppe. Høyreklikke på bildefil f.eks så henger den da også, av og til så kommer det opp en feilmelding, men som regel så ender det med at jeg tvinger å lukke utforsker. Får da bare beskjed om at utforsker svarer ikke....og da velger jeg å lukke programmet. Er ikke så mange feilmeldinger så vanskelig å forklare det annerledes.

Skrevet

Kan være hardwareproblemer. Varmeproblemer? Går vifta mye?

RAMen kan også gi rare heng. Det kan du sjekke med memtest86.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...