Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gjør det nok, men jeg føler at matbutkk-kasserere er nederst på den rangstigen... (mine erfaringer da) ;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Starya
Skrevet

Hva regnes egentlig som den mest populære oppgaven når man jobber i butikk? Å sitte i kassa? Rydde på plass varer? Annet?

Skrevet

rydde varer er mye bedre enn kasse.. Og post i butikk delen er også ganske grei. Kasse :kvalm:

Har ikke fått noen sommerjobb så jeg har krøpet til korset og søkt i butikk i år også.. Har jobbet 5 sommere og tre år.. Så jeg bør vel klare å få en sommerjobb i dagligvare om jeg ikke finner noe annet.. Sliter med senebennelse så jeg burde ikke jobbe i dagligvare..

Gjest Poirot
Skrevet
Hva regnes egentlig som den mest populære oppgaven når man jobber i butikk? Å sitte i kassa? Rydde på plass varer? Annet?

jeg likte best å rydde

Skrevet

Jeg jobber i butikk, har jobbet i dagligvare tidligere. Det er ikke nødvendigvis en drittjobb. Det er mye hvordan man ser på det selv. Jeg ser på meg selv som selger, og mellom det å være selger og være kasseapparatinnslåer er det himmelvid forskjell. Ser på jobben som utfordrende og lærerik. Man lærer å takle alle slags mennesker, og det er givende å jobbe med mennesker.-

Det mange nok ikke tenker på når de møter umotivert til sin "elendige drittjobb" på butikk, er at det ganske sannsynlig er den neste sjefen sin de enten ignorerer eller ikke er hyggelig mot. Man selger seg selv når man jobber i butikk. Enkelt og greit. :-)

Skrevet

Jeg har jobbet i dagligvarebutikk i 5 år og trives veldig godt med det.

Det er viktig å være serviceinntillt for å kunne gjøre en god jobb. Du skal sette kunden i fokus, samtidig som du gjør dine arbeidsoppgaver i butikken.

Det er viktig å tenke på at du er butikkens ansikt utad når du skal behandle kundene.

Positivt:

Du lærer å handtere forskjellige typer mennesker og mestre stressete situasjoner.

Du kan gjøre dagen lysere for andre ved å være blid å hyggelig. Mange eldre setter stor pris på en liten prat.

Ordnede forhold på de fleste arbeidsplasser. På min nåværende arbeidsplass får de fast ansatte mange goder som bonus og prosent på varehandel.

Jobber du i en liten butikk kan du få en veldig variert arbeidsdag, med å jobbe både i kasse og ute i butikken/ferskvaredisk/lager.

Negativt:

Har du en fast jobb som i kassa, kan dagen bli lang og slitsom for du blir "låst fast" på en plass. Mye ensidige bevegelser som går ut over nakke/rygg.

Du kan også få en del tunge løft om du jobber i butikken/på lager.

Du kan møte på arrogante og sure mennesker som kan være vrange å handtere.

Selv om jeg trivest i dette yrket kan jeg ikke så lett få de arbeidsoppgavene jeg har lyst på i butikken. Jeg jobber fast i kassa, og i lengden blir det for ensidig for meg.

Jeg føler meg nå klar til å prøve noe nytt. Jeg har lyst på en mer selgerjobb, eller et annet variert serviceyrke. Tenker også på å ta meg litt mer utdannelse, å kanskje få en kontorjobb.

Desverre er mannen i en arbeidsøker periode, så jeg må nesten vente å se hva som skjer med han før jeg kan søke nye utfordringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...