Harlequin Skrevet 27. oktober 2012 #1 Skrevet 27. oktober 2012 Reiser snart en langhelg til Liverpool, noen tips til shopping, mat, severdigheter og uteliv? Alt mottas med takk
challenger Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 Du finner jo det meste av shopping i Liverpool ONE. Der har du alle de store kjedene, og flere små butikker. Topshop, Zara, Lipsy, Primark, LFC store(veldig viktig å få med denne altså!), HM, NewLook, AmericanApparel osv. Rett og slett de aller fleste butikkene du kan tenke deg er samlet i samme område. De har også et par store "magasin", John Lewis og Debenhams, hvor du finner alt mulig rart(alt fra klær, møbler, parfymeri osv.) samlet i en butikk. Når det kommer til mat vil jeg sterkt anbefale restauranten "Pesto" som ligger på "toppen" av ONE(ONE er jo ikke et kjøpesenter, men et "area" i Liverpool hvor det er stort sett gågater og haugevis av butikker). Det er en italiensk restaurant, med litt tapasinspirert opplegg. Helt fine priser også. Er du glad i utenlandsk mat av flere slag vil jeg anbefale og spise lunch, eller gjerne middag, for her blir det MYE mat, på "Red Hot Buffet". Der har de mat fra alle verdensdeler, og GOD mat. Tror vi betalte rundt 15-20pund(kostet vel litt mer for middagsbuffeten enn lunchbuffeten, max 5 pund tror jeg) for å spise så mye du ville. "Splended" har mange gode milkshakes om du er like glad i det som meg;) Ellers vil jeg fraråde deg å spise på YO!Sushi, der var det dårlig utvalg og tam mat. Heller ikke sjappa til Carragher(cafe sports express) var noe særlig i matveien, men ypperlig å se fotball der da! Om du skal dit nå før jul, har de et par fine julebutikker der. Inne på John Lewis feks. har de syyykt mye julestash og masse fine julegaver til fine priser. Når det kommer til severdigheter er jo Anfield et must(hehe). Ellers har du Albert Dock, der er det jo veldig koselig å bare gå rundt å se, de har noen søte små butikker der, pluss et par overprisa restauranter. Også har du jo "Wheel of Liverpool", gir jo en flott utsikt om du tør å sitte på! Om du er interessert i musikkhistorie har de jo eget Beatles museum der. "Jungle Rumble Adventure Golf" er kjempegøy. Minigolf med masse forskjellige baner. Ligger også på Liverpool ONE. Er det mer du lurer på er det bare å fyre løs, har vært der såpass mange ganger nå at jeg begynner å bli lommekjent:)
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 Dere burde absolutt spise på Gusto som ligger ved Albert Dock. Det er også Jamie Oliver restaurant i gågaten men jeg ble fryktelig skuffet så ville ikke dratt dit. Enig med personen over her; YO!Sushi var helt forferdelig. Ellers så anbefaler jeg også å handle på Liverpool ONE. Masse bra shopping og alt er veldig samlet og oversiktlig. Severdigheter: Anfield, Albert Dock, The beatles museum, Mystery Tour med bussene eller de bilbåtene. Anonym poster: 06de7917301524de4eb2b123be04490b
Harlequin Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2012 Du finner jo det meste av shopping i Liverpool ONE. Der har du alle de store kjedene, og flere små butikker. Topshop, Zara, Lipsy, Primark, LFC store(veldig viktig å få med denne altså!), HM, NewLook, AmericanApparel osv. Rett og slett de aller fleste butikkene du kan tenke deg er samlet i samme område. De har også et par store "magasin", John Lewis og Debenhams, hvor du finner alt mulig rart(alt fra klær, møbler, parfymeri osv.) samlet i en butikk. Når det kommer til mat vil jeg sterkt anbefale restauranten "Pesto" som ligger på "toppen" av ONE(ONE er jo ikke et kjøpesenter, men et "area" i Liverpool hvor det er stort sett gågater og haugevis av butikker). Det er en italiensk restaurant, med litt tapasinspirert opplegg. Helt fine priser også. Er du glad i utenlandsk mat av flere slag vil jeg anbefale og spise lunch, eller gjerne middag, for her blir det MYE mat, på "Red Hot Buffet". Der har de mat fra alle verdensdeler, og GOD mat. Tror vi betalte rundt 15-20pund(kostet vel litt mer for middagsbuffeten enn lunchbuffeten, max 5 pund tror jeg) for å spise så mye du ville. "Splended" har mange gode milkshakes om du er like glad i det som meg;) Ellers vil jeg fraråde deg å spise på YO!Sushi, der var det dårlig utvalg og tam mat. Heller ikke sjappa til Carragher(cafe sports express) var noe særlig i matveien, men ypperlig å se fotball der da! Om du skal dit nå før jul, har de et par fine julebutikker der. Inne på John Lewis feks. har de syyykt mye julestash og masse fine julegaver til fine priser. Når det kommer til severdigheter er jo Anfield et must(hehe). Ellers har du Albert Dock, der er det jo veldig koselig å bare gå rundt å se, de har noen søte små butikker der, pluss et par overprisa restauranter. Også har du jo "Wheel of Liverpool", gir jo en flott utsikt om du tør å sitte på! Om du er interessert i musikkhistorie har de jo eget Beatles museum der. "Jungle Rumble Adventure Golf" er kjempegøy. Minigolf med masse forskjellige baner. Ligger også på Liverpool ONE. Er det mer du lurer på er det bare å fyre løs, har vært der såpass mange ganger nå at jeg begynner å bli lommekjent:) Dere burde absolutt spise på Gusto som ligger ved Albert Dock. Det er også Jamie Oliver restaurant i gågaten men jeg ble fryktelig skuffet så ville ikke dratt dit. Enig med personen over her; YO!Sushi var helt forferdelig. Ellers så anbefaler jeg også å handle på Liverpool ONE. Masse bra shopping og alt er veldig samlet og oversiktlig. Severdigheter: Anfield, Albert Dock, The beatles museum, Mystery Tour med bussene eller de bilbåtene. Anonym poster: 06de7917301524de4eb2b123be04490b Tusen takk for gode tips begge to!
Kjetil E Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Tusen takk for gode tips begge to! En gammel slager heter jo So ferry cross the Mersey. Og ja du kan fortsatt krysse elven Mersey. Ta Merseyrail til Birkenhead siden og båten tilbake. Slik at du for turen med Liverpool "skyline" midt imot.
marsy Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Ett tips. Hold deg i sentrum, dra IKKE utenfor bykjernen/Albert Dock på kveldstid. Liverpool sentrum er veldig koselig, men de andre bydelene har mye kriminalitet (og det er dessverre ikke bare en myte...) Sentrum er kompakt, og veldig greit å finne fram i. Shopping: Finn gågatene Lord Street og Whitechapel (disse krysser hverandre) Her har du Liverpool One kjøpesenteret/handleområdet, og alt mulig av kjedebutikker (Primark, Vero Moda, American Apparel, Zara, TopShop, Urban Outfitters, Next osv). Utforsk sidegatene rundt disse. Det er massevis av butikker, og mange kaffebarer. Mat og Drikke: Jeg har en forkjærlighet for Nandos-kjeden. Den finner du på One. Ellers har jeg spist godt på Miller&Carter på Albert Dock (biffhus), en veldig god burger (dagen derpå) på Revolution på Albert Dock. På Albert Dock har jeg også drukket noen herlige cocktails, men husker ikke navnet på baren (de hadde uteservering). Ellers er det mange kafeer i sentrum som har sandwicher til lunsj, og noen puber som har ganske god mat. Hard Day's Night Hotel har også en veldig bra cocktail bar. Ting å gjøre: Duck Tours: veldig cheesy, men litt gøy også... Og du får et bra overblikk over byen. Dere kjører på land og vann. Turene går fra Albert Dock. Shiverpool: Spøkelsestur rundt i Liverpool på kvelden. Du kan booke på nett eller på billettkontoret på Albert Dock. Overraskende bra/skummelt/morsomt! (men avhenger nok av hvem man får som guide) Tate Modern: ligger på Albert Dock og er kjempefin Kino: Odeon ligger på Liverpool One Teater/Konserter: O2 Academy ligger oppe ved togstasjonen. Her spiller veldig mange bra band og artister (hovedsaklig britiske). Absolutt verdt et besøk! Empire Theater ligger rett ved, og her er det alt fra teater til stand up og show. Sjekk hva som skjer når du er der. Beatles Story: bra Beatles museum på Albert Dock! Matthew Street: ligger rett ved shoppinggatene. Her ligger legendariske Cavern Club, og mange andre utesteder (det er 90-talls klubb, 80-talls klubb osv). Gøy både for sightseeing på dagen og moro på kvelden.
Harlequin Skrevet 17. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2012 Takk for tips dere to andre også! Har nå vært i Liverpool, og stortrivdes. Bodde på Adelphi, øverst i Hanover street, bare et par hundre meter å gå ned til gågata og et par hundre meter til ned til Liverpool 1. Spiste mye god mat, blant annet på Bistro France, The Quarter og Tasca, og hadde det gøy ute i partydistriktet. Var nede på Albert Dock, var også på Beatles-museet. Spørs vel om det ikke blir en tur til om ikke alt for lenge, og da skal det i så fall kombineres med fotballkamp!
Gjest Gjest20 Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 Gjør som Harlequin, og takker alle som har kommet med tips og anbefalinger i denne tråden.
Rskre Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Kvifor reisa tii Liverpool eigentleg? Gamal stygg industristad.
Harlequin Skrevet 18. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 18. november 2012 Kvifor reisa tii Liverpool eigentleg? Gamal stygg industristad. Fordi det virka som ein spennande by med mykje å by på. Det viste det seg at den hadde og, så eg angrar ikkje
challenger Skrevet 19. november 2012 #11 Skrevet 19. november 2012 Kvifor reisa tii Liverpool eigentleg? Gamal stygg industristad. Fordi det er der verdens beste fotballklubb holder til 1
Mermaid Blues Skrevet 20. november 2012 #12 Skrevet 20. november 2012 Kvifor reisa tii Liverpool eigentleg? Gamal stygg industristad. Har du vært der? Jeg dro til Liverpool i vår, og er av en helt annen oppfatning, synes byen hadde masse sjarm selv i pissregn. Reiser gjerne tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå