Gå til innhold

Trenger litt hjelp/guiding!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Vi er et homesepar som så inderlig gjerne vil ha barn. Nå vet vi at det finnes klinikker for dette som kan hjelpe en med å bli foreldre. Eneste problemet er at vi ikke vil dette. Vi vil gjerne at barnet får både mor og far, og ikke ufrivillig skal kun ha enten mor og mor eller far og far. Det betyr at vi gjerne vil ha barn med noen som gjerne vil ha delt ansvar.

Nå det som er vårt problem er at vi ikke klarer å finne ut hvor vi eventuelt kan starte med å søke denne prosessen. Det høres kanskje veldig dumt ut, men det er vanskelig. Vi har prøvd nå på forskjellige homofile nettsteder som bla. Gaysir, men det virker som om det kun handler om donasjoner av sæd og ikke noe annet. Det er vi ikke interessert i. Vi vil være en del :laugh:

Så dere. Vet dere om nettsider andre "mamma sider", "vil gjerne bli gravid sider" som dere tilfeldigvis har kommet over og som kanskje har egne underforum etc. for nettopp dette? Eller har dette forumet en egen seksjon for dette, som vi ikke har sett?

Nå vet vi at dette er en lang prossess, og vi er veldig avklart og innstillt på å ikke på noe måte kaste seg inn i noe man kan angre på senere. Men vi trenger bare litt hjelp til hvor man eventuelt kan starte prossessen!

Klem fra de hjelpløse :fnise:

Anonym poster: eb5f93719c31070fd0b0c1a74495a43c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint an, med litt leting, å finne surrogater som er villige til å ha nok kontakt med barnet til at barnet kan ha en morsskikkelse.

Med mindre dette ikke er et alternativ så må dere nesten finne en kvinne som ønsker å bli mor, og som er villig til å ha delt omsorg. Med de alternativene kvinner har pr i dag, med tanke på donasjoner, både privat og via klinikk, så kan jeg tenke meg at det er et fåtall som er interessert i å ha bagasje. Siden menn er avhengigeav kvinner, men ikke omvendt, vil det alltid være en skjevfordeling.

Jeg vet ikke om noen siter her til lands som er bedre enn Gaysir. Man må nesten være aktiv i surrogat/vil ha barngruppene der. Evt. så kan man se utenlands. Jeg vet om et britisk par som er i prosessen med et engelsk lesbisk par. Disse donerer sæd til begge kvinnene. Ene kvinnen er surrogat for paret. En slik ordning kunne kanskje fungere for dere også? Det gjelder jo bare å finne kvinnen/e, noe som vil være vanskelig, men ikke umulig. Best sjans vil jeg tro at man har i vennekretsen.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...