AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #1 Skrevet 27. oktober 2012 Min kjære har aldri vært noe friluftsmenneske, aldri noe særlig aktiv. Mest en sånn som sitter hjemme. Noe som har vært helt greit, for jeg har også vært sånn. Ingen av oss er noe festmennesker, vi koser oss heller hjemme med en film og god mat. Vi er aktive i jobbene våre, men ingen av oss er noe idrettsutøvere, akkurat. Har blitt vant med at han ikke ønsker å bli med meg på gåturer osv, av og til takker han ja til kino og slike rolige ting. Nå i kveld ramset han opp ting han skulle gjort, men som han ikke gidder. Jeg spurte han om hva han ønsket å gjøre, og da svarte han "vet du, jeg kan ikke komme på noe jeg vil gjøre i dag". Og det er mye sånn; at han ikke gidder å dra ut på kafè, dra på besøk til noen eller finne på ting. Saken er at jeg selv har hatt depresjon, jeg har vært ganske langt nede, og kjent den følelsen av å ikke orke noe, at alt er et ork og at man ikke vil gjøre noe. Nå ser jeg mye av det samme i han, og jeg begynner å bli litt bekymret. Han er ikke noe livsglad, men han ler mye og er livlig i flekkene. Æh, vet ikke helt hva jeg spør etter her, dere kan jo ikke vite om han kan ha en depresjon. Lurer kanskje på om noen her har mistenkt eller funnet ut at partneren var psykisk nedstemt? Hva gjorde dere isåfall med det? Elsker virkelig denne mannen over alt på jord, vi har vært sammen i 2 år, men jeg har nok vært litt for selvsentrert (pga min egen depresjon) til å engang tenke på at han kunne ha dette. Nå er jeg mye bedre, og jeg vil jo gjerne at han skal orke ting. Slik at vi kan gjøre ting sammen. Anonym poster: 80581efa63dad52c36f36faef69e8727
eva-80 Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Min kjære har aldri vært noe friluftsmenneske, aldri noe særlig aktiv. Mest en sånn som sitter hjemme. Noe som har vært helt greit, for jeg har også vært sånn. Ingen av oss er noe festmennesker, vi koser oss heller hjemme med en film og god mat. Vi er aktive i jobbene våre, men ingen av oss er noe idrettsutøvere, akkurat. Har blitt vant med at han ikke ønsker å bli med meg på gåturer osv, av og til takker han ja til kino og slike rolige ting. Nå i kveld ramset han opp ting han skulle gjort, men som han ikke gidder. Jeg spurte han om hva han ønsket å gjøre, og da svarte han "vet du, jeg kan ikke komme på noe jeg vil gjøre i dag". Og det er mye sånn; at han ikke gidder å dra ut på kafè, dra på besøk til noen eller finne på ting. Saken er at jeg selv har hatt depresjon, jeg har vært ganske langt nede, og kjent den følelsen av å ikke orke noe, at alt er et ork og at man ikke vil gjøre noe. Nå ser jeg mye av det samme i han, og jeg begynner å bli litt bekymret. Han er ikke noe livsglad, men han ler mye og er livlig i flekkene. Æh, vet ikke helt hva jeg spør etter her, dere kan jo ikke vite om han kan ha en depresjon. Lurer kanskje på om noen her har mistenkt eller funnet ut at partneren var psykisk nedstemt? Hva gjorde dere isåfall med det? Elsker virkelig denne mannen over alt på jord, vi har vært sammen i 2 år, men jeg har nok vært litt for selvsentrert (pga min egen depresjon) til å engang tenke på at han kunne ha dette. Nå er jeg mye bedre, og jeg vil jo gjerne at han skal orke ting. Slik at vi kan gjøre ting sammen. Anonym poster: 80581efa63dad52c36f36faef69e8727 Hm, dette her er ikke enkelt, men kan jo prøv å friste han med noe han har interesse for ? Min f. eks. er glad i fotball. Går an å invitere han å se kamp på pub istedenfor hjemme på tv. Jo flere jo artigere. Utekamp er litt lite trivelig i denne årstiden. Kjøp kinobilletter og gå til kinoen ? da er det fornøyelse og mosjon i samma slengen. Mulig at han er uten mål i livet for tiden.. Det går an å invitere venner/ familie/ gode arb. kollegaer til middag hjemme til, seg ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå