Gå til innhold

å be single med følge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal invitere ca 80 gjester og av disse er alle par bortsett fra 6 stk. Vi lurer da på om vi skal skrive i innbydelsene at de inviteres med følge slik at de kan ta med en venn/venninne eller en evt kjæreste de kanskje har da den dagen kommer. Er det vanlig å gjøre slik eller er det mest vanlig å la de single være single den kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer ikke til å skrive m/følge til noen. Dersom noen av våre single venner får seg kjæreste før bryllupet, og vi får treffe denne personen, kommer vi heller til å gi beskjed muntlig at kjæresten er velkommen til å bli med.

Skrevet

En del av gjestene våre er invitert m/følge. Dette var bare fordi vi ikke var helt sikker på alle om de hadde kjæreste eller ikke(foreks. søskenbarn vi ikke snakker med så ofte).

Skrevet

Vi ber ingen m/følge. De som er single blir bedt alene. Om de får seg kjæreste før bryllupet, ber vi den personen også (muntlig).

Skrevet

Hos oss har vi bedt tre stykker med følge: den ene er min svigermor, slik at hun kan ta med seg kjæresten sin, min kusine som har kjæreste gjennom flere år men ikke er samboer og en kompis som har kjæreste som bor i Estland, men som er i Norge akkurat da.

Absolutt alle andre single blir invitert som single.

Vi har satt strek ved samboerskap slik at hvis du skal ha med deg kjæresten din må du være samboer.....

Skrevet

Vi hadde ikke plass til å be alle med følge vi, så de som nylig hadde fått kjæreste el.l sa vi at kjæresten kunne komme til kaffen.

Skrevet

Hvis dere har råd til det og plass til noen ekstra, kan du jo be med følge. I vårt tilfelle, har vi måttet skjære ned på gjestelisten, for å få plass til alle, så vi ber bare de som har samboer eller er forlovet på det tidspunktet invitasjonen sendes ut. Det er et greit skille, synes vi, for det med "kjæreste" kan jo være nesten en tilfeldig flørt i et par ukers tid (satt litt på spissen), og da er ikke vi villige til å betale for disse. Ikke vet jeg om de koser seg så mye i et bryllup hvor de ikke en gang kjenner brudeparet, og kanskje ingen andre gjester heller. Du skriver at det blir rundt seks single. Da er de i hvert fall ikke alene om å være uten partner!

Skrevet

De som er single inviteres som single..De som har samboere eller har vært kjærester i mange år ber vi selvfølgelig begge..

2 av mine venninder er single og jeg ber kun de to alene..

Skrevet

vi har bedt med kjærestene til de som har det, men de single kommer alene (unntatt hvis de får seg kjæreste i mellomtiden, da er de selvfølgelig velkomne) :)

Skrevet

Hvis jeg hadde vært singel, hadde jeg syntes det var rart å bli invitert med følge. Hvorfor skal man det? Og hvem skal man ta med? Må det være en som "kunne vært kjæresten", i mitt tilfelle en mann, eller skulle jeg tatt med ei venninne? Skulle det vært noen dere kjente, eller skulle det vært noen som syntes det ville være gøy med gratis mat og en fest?

Jeg mener ikke å være krass, jeg bare lurer.

Skrevet

De single som er invitert i vårt bryllup er nettopp det.......single..........og det står dermed ikke med følge i invitasjonen.

Skrevet

Jeg kommer til å be alle med følge, enten jeg vet at de er single eller ikke. En ting er at det er en gyllen anledning for vedkommende å presentere sin nye kjæreste, en annen ting er at jeg har ikke oversikt over sivilstatusen til alle sammen og om det kommer 5-6 ekstra utover det jeg hadde oversikt over så er de hjertelig velkomne. Er det en anledning i livet som skal gjenspeile hjerterom så er det denne dagen. Da serverer jeg heller litt mindre fin middag og får plass til flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...