Gå til innhold

Studenter: Jobb ved siden av studier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber dere som er heltidsstudenter ved siden av studiene? Evt hvor mye?

Anonym poster: ba25c4192b6bd6d6f1f5874b534e865a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart. De færreste av oss overlever vel ikke på studielånet? Ivertfall ikke i stavanger, det er jo svindyrt å leie her. Jeg har fast annenhver helg, da jobber jeg fredag lørdag og søndag. Men jeg tar ekstravakter, og jobber minst to ganger i uken. Jobber på sykehjem så vaktene er på 7,5 timer

• Liker 2
Skrevet

har jobbet alt fra 10-100 % ved siden av studiene :-)

Akkurat nå jobber jeg 50% som miljøterapeut i psykiatrien. Blir nok litt mindre etter jul- leverer nemlig masteroppgaven nå til våren.

Jeg har mann og barn også, og jeg får gode karakterer. Jeg er sånn at jo mer jeg har å gjøre, jo mer gjør jeg. Men man må kjenne sine egne grenser, og man bør prioritere studiene. Første semester på masteren kjente jeg at det ble for mye jobbing. Så man må se det litt av fra tid til tid.

Synes det er kjekt med all arbeidserfaringen og de ekstra pengene :-)

Anonym poster: 728f80b064051035210a84ca98d574db

• Liker 1
Skrevet

Ja, det må jeg, hadde aldri klart meg uten! Studerer jus og jobber 1-2 dager i uken ved siden av. Med en husleie med alt ink. på 7600 og stipend på 6900, er det ikke sjans i havet uten ekstrajobb. Synes egentlig det er greit, godt med litt avveksling fra studie, så er det jo sosialt også.

Skrevet

Jeg jobber ved siden av studiene, men ikke så mye, da jeg har obligatorsiske timer, innleveringer og lab, så da jobber jeg kun i helgene. Det spørs vel hvor krevende studiet er, alle studier kan ikke kombineres med jobb (kun helgestilling).

Anonym poster: d4fb289207174ebd8bcc37632424c783

Gjest tarandus
Skrevet

Kommer ann på, jobbet opp mot 80%. Tungt, men verdt det.

Skrevet

Jeg studerer pedagogikk fulltid, i tillegg til at jeg skal ta eksamen i noen andre fag også. Jobber i butikk ved siden av. Alt to til fem dager i uken.

Skrevet

Jeg har jobbet minst hver 3. Helg og ferier siden 2. Året på vgs, og 2 år på høgskole. Dette mens jeg gikk gravid og etter permisjon

Skrevet

Jobber ca 15-20 timer i måneden, får litt over 2000 utbetalt for det. Det er ikke mye penger, men det kommer godt med. Jobber selvfølgelig noen uker om sommeren i tillegg.

Skrevet

Når jeg studerte (nettopp ferdig) jobbet jeg i butikk ved siden, samt tok oppdrag som guide i sommerhalvåret. Jobbet fast 3 kvelder i uken (3 * 4 timer), samt annen hver lørdag. Ble gjerne litt tillegg, så totalt lå jeg rett under lånekassen sin grense gjennom hele studietiden min (5 år). Aldri overlevd uten ;)

Skrevet

Jeg tar master på fulltid og jobber 30 % ved siden av. Jeg får ca. 6500 ved siden av studielånet. Studielånet betaler huslånet, det jeg tjener på å jobbe er penger til meg og mine sysler, samt andre utgifter. I feriene jobber jeg som regel 100 % vikariat som leder og får litt ekstra lommepenger. Jeg får som regel ned til 20 % når det nærmer seg innlevering av masteren.

Skrevet

Går siste året på siv.ing. Har aldri jobbet vedsiden av utenom sommerferie, men er så heldig å ha foreldre som kan bidra litt når det kniper. Siste året har jeg hatt samboer som også bidrar til litt lavere levekostander.

Skrevet

Jeg prøvde i fjor da jeg bodde i Oslo, men det fungerte dårlig. Slet meg ut! I år har jeg flyttet, og skjønner ikke hvordan jeg kan få tid til å jobbe. Billig her er det også, så jeg trenger ikke.

Skrevet

Tar en master i engelsk og jobber 50% ved siden av. Har gjort det i tre år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har prøvd begge deler. Går siv.ing, og det er et VELDIG travelt studie. Jobba i butikk ved siden av i første klasse, men de ville hele tiden at jeg skulle ta på meg ekstravakter jeg ikke hadde tid til. Så da sluttet jeg, og jobbet kun om sommeren de neste to årene. Har hatt deltidsjobb som studentassistent de to siste årene, og det er genialt.

Det er mulig å leve kun på studielån og sommerjobbing, men det er et lite fett liv.

Skrevet

Tar en bachelor på fulltid og jobber 65% i tillegg.

Gjest WendyClear
Skrevet

Nei, jeg tar 150% studiebelastning og jobber ikke ved siden av.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg har jobbet 20-30% når jeg tok bachelor, og nå på master har jeg en tilkallingsjobb. har ikke blitt noe der enda, så håper på noe snart, men samboeren har fått fulltidsjobb så det er ikke like prekært lengre, heldigvis. Men jeg vil jo bidra :)

Skrevet

Har verken tid eller ork til å jobbe ved siden av studiet. Det er kun noen få av de jeg studerer med som jobber i tillegg. Når skal man ha tid til å jobbe, når man er på universitetet fra morgen til kveld omtrent hver eneste dag..?

I sommerferien, derimot, da jobber jeg godt over 100 % i 6 uker, så det er ikke arbeidsviljen det står på. Det blir det ganske mye penger av, så jeg klarer meg fint resten av året når jeg kun får studielån inn på konto.

Anonym poster: aabd29a4ad37a2bd0cea79f83d7bb014

Skrevet

Går første året jus og jobber 30 timer fast i måneden, men det har blitt til at jeg tar ekstra vakter og tar over vaktene for andre. Så langt har det gått fint, ikke begynt med jussen enda. Jeg vet at jeg kunne ha jobbet mer om jeg ville. Har vært litt lat så langt og brukt mye tid på ingenting på skolen, så det er fullt mulig å jobbe en god del. Er også sosialt, har veldig greie kollegaer så er fornøyd med de. :) Blir mindre tid til venner på skolen, men de fleste av de har det også ganske travelt så det går greit. Møtes litt på skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...