Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ofte jeg går rett forbi folk jeg kjenner, enten ser jeg dem ikke i det hele tatt eller så oppfatter jeg ikke at det er en person jeg kjenner. Ofte oppdager jeg også at jeg ikke har lagt merke til ting, f.eks ett rødt hus blant mange hvite langs en vei jeg har gått i mange år. Er ofte jeg ikke skjønner at noen snakker til meg (tror de snakker til noen andre) eller at jeg tror en person snakker til meg, men så snakker h*n egentlig til noen andre eller i tlf.

Så, som overskriften sier: Hvordan blir jeg mer bevisst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du ble bevisst dine tendenser til å overse detaljer, tør jeg påstå du alt har blitt mer bevisst;)

Kanskje det hjelper å tenke over hvorfor du ikke merker deg detaljer og slikt. Kanskje du er litt distre av deg, eller har lett for å spinne deg inn i egne tanker eller dagdrømmer? Finner du ut hvorfor, så får du noe å begynne med ihvertfall.

Syns ønsket ditt var finurlig foresten, hvorfor fant du ut at du ville bli mer bevisst?:P

Skrevet

Jeg går ofte i egne tanker, distré er jeg også.

Aller mest fordi jeg har gått glipp av så mye, oversett viktige øyeblikk og ikke lagt merke til ting som alle andre har sett, men óg fordi det ofte skaper missforståelser (folk tror jeg overser dem, at jeg ikke svarer med vilje etc.)

Også fordi jeg håper på at jeg en dag kan klare å huske personer og hendelser i detalj. Akkurat nå klarer jeg bare så vidt å huske det aller viktigste.

Skrevet

Kanskje det kan hjelpe om du lærer deg noen teknikker for å hente deg inn igjen når du kopler ut? Samt trene på å holde på konsentrasjonen?

Du er jo tydeligvis klar over hvor utfordringene ligger, og da blir det litt lettere for deg å jobbe med. Er du heldig, så vil du bli mer skjerpet hvis du trener mye:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...