Gå til innhold

Extensions til barn, trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 4 år som elsker å kle seg ut, og når det blir karneval vil hun gjerne være Rapunsel (prinsesse med 20 m langt hår). Datteren min har langt, lyst hår selv, men hun vil ha det enda lenger. Jeg lurer derfor litt på sånne clip-on-extensions.

MEN, dette har jeg ikke peiling på. Er disse klipsene skadelig for håret/hodebunnen på noe vis? Det er jo ikke noe hun skal bruke hver dag, akkurat, bare når hun kler seg ut. Nettopp fordi det bare skal være til utkledning vil jeg heller ikke betale så mye for det, og det trenger absolutt ikke å være av god hårkvalitet. Noen tips til hvor jeg kan kjøpe det? Hun vil ha lengdene så lange som mulig, selvsagt. Håret er vanlig nordisk blondt, ikke hvitt, så det hadde vært fint å finne noe som ligner på hennes.

Anonym poster: 45a79feab1c633a83610b616ed7c6d21

Skrevet

Hva med parykk? Synes ikke clip on extensions hører hjemme på en 4 åring, ihvertfall ikke hvis hun skal leke med jevnaldrende på karneval :)

Anonym poster: dd94d0c1d0ef78646d6d72a4e391002e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ei jente på 4 år som elsker å kle seg ut, og når det blir karneval vil hun gjerne være Rapunsel (prinsesse med 20 m langt hår). Datteren min har langt, lyst hår selv, men hun vil ha det enda lenger. Jeg lurer derfor litt på sånne clip-on-extensions.

MEN, dette har jeg ikke peiling på. Er disse klipsene skadelig for håret/hodebunnen på noe vis? Det er jo ikke noe hun skal bruke hver dag, akkurat, bare når hun kler seg ut. Nettopp fordi det bare skal være til utkledning vil jeg heller ikke betale så mye for det, og det trenger absolutt ikke å være av god hårkvalitet. Noen tips til hvor jeg kan kjøpe det? Hun vil ha lengdene så lange som mulig, selvsagt. Håret er vanlig nordisk blondt, ikke hvitt, så det hadde vært fint å finne noe som ligner på hennes.

Hvis det bare er snakk om en dag vil det ikke kunne skade håret/hodebunnen hennes :)

Du finner mye billig hår på eBay. Det har riktignok veldig dårlig kvalitet, men er ofte fint de første gangene du bruker det.

http://www.ebay.com/...=item5aea20c2af

eller

http://www.ebay.com/...=item51a148cd3f

Anonym poster: 236db28009efafab8ca39ce113369fe8

Skrevet

TS her. Parykk blir jo så varmt og svett, det er vel ikke akkurat barnevennlig i en barnehagehverdag. Jeg tenker isåfall å klipse inn extensionsene og flette hele håret i ei stor og lang flette. På den måten blir det kanskje ikke så tungt, og faren for at noe av det lengste håret lugges ut blir mindre.

Takk for tips til deg som sendte linker, de skal jeg sjekke ut!

(Ang hva som hører hjemme på en 4-åring: Det er snakk om å få langt hår, ikke dytte på henne sminke og bh. Selv om glamourmodeller bruker extensions betyr ikke det at unaturlig langt hår er forbeholdt sex-industrien.)

Skrevet

Om du ikke får tak i extentions så selger de parykk til barn på Ringo. Som er beregnet for en av de disney prinsessene som har veeeeldig langt hår :)

• Liker 1
Skrevet

(Ang hva som hører hjemme på en 4-åring: Det er snakk om å få langt hår, ikke dytte på henne sminke og bh. Selv om glamourmodeller bruker extensions betyr ikke det at unaturlig langt hår er forbeholdt sex-industrien.)

Jeg har da ikke nevnt noe om sex-industrien...Jeg tenker bare praktisk. Det er sannsynligvis litt lettere å fikse på en parykk iløpet av en dag i barnehagen, med barn som herjer og leker som barn gjør, enn å ordne på clip ons som kanskje detter ut / lugger osv. Men det var bare et tips :)

Anonym poster: dd94d0c1d0ef78646d6d72a4e391002e

• Liker 1
Skrevet

Vil bare nevne at det er VELDIG vondt hvis du drar litt hardt i clipsene, jeg er 20, men selv for meg er det fort gjort å dra i de med uhell. Ville aldri hatt det om jeg var 4, kommer til å gjøre vondt i lek. Selv hadde jeg blond prinsesseparykk i barnehagen..

• Liker 1
Skrevet

Vil bare nevne at det er VELDIG vondt hvis du drar litt hardt i clipsene, jeg er 20, men selv for meg er det fort gjort å dra i de med uhell. Ville aldri hatt det om jeg var 4, kommer til å gjøre vondt i lek. Selv hadde jeg blond prinsesseparykk i barnehagen..

TS her. Er dette med lugging i klipsene en fare også hvis alt er flettet? De nederste 10-20 cm av fletta kommer jo til å være bare løshår. Hun har veldig tykt og stritt hår, så jeg ser for meg at klipsene blir lette å gjemme. Jeg har aldri sett extensions, så jeg vet ikke helt hvordan de fungerer.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

TS her. Er dette med lugging i klipsene en fare også hvis alt er flettet? De nederste 10-20 cm av fletta kommer jo til å være bare løshår. Hun har veldig tykt og stritt hår, så jeg ser for meg at klipsene blir lette å gjemme. Jeg har aldri sett extensions, så jeg vet ikke helt hvordan de fungerer.

De sitter jo fast i hennes eget hår, så selv om noen drar i bare løshåret så vil det røske i hennes eget.

Skrevet

Jeg er faktisk uenig. Nå er det en stund siden jeg brukte extensions, men jeg ble veldig overrasket over hvor lite de lugget.

Anonym poster: 236db28009efafab8ca39ce113369fe8

Skrevet

Tror nok kanskje jeg ville valgt parykk fra lekebutikk:) mye styr også å feste klips. Det er vel bare snakk om bruk 1dag el to så da går d nok bra. Om du ikke vil overta dem selv etterpå selvfølgelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...