Gå til innhold

Når typen ikke kommer hjem

Anbefalte innlegg

Gjest Wanderlust
Skrevet (endret)

Kjæresten min og jeg bor sammen og har gjort det i et halvt år. Vi er 20 begge to.

I går skulle han bort og være med noen kompiser for å game og drikke litt, mens jeg ble hjemme med en venninne. Før han drar ber jeg ham om å sende meg en melding senere om når han har tenkt å komme hjem, evnt. om han har tenkt å overnatte. I løpet av kvelden kom det ingen meldinger. Jeg tenkte at jeg ikke orket å være masekjerring, så jeg lot være å sende en til ham. Han kom ikke hjem utover natten heller.

I dag ringte en venninne meg og kunne fortelle at han hadde drukket seg fullstendig dritings og dratt ut på byen istedet. Det er jo selvfølgelig helt ok at han drar ut alene, men jeg syns det er greit å si ifra til meg, spesielt hvis han ikke har tenkt å komme hjem. Nå er klokka halv to, og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra ham siden han dro i går kveld.

Hvordan hadde dere reagert på dette? Jeg syns det er ganske dårlig gjort å ikke ta kontakt med meg i det hele tatt. Jeg kan virkelig ikke skjønne at det skal være så vanskelig å sende en melding.

Er jeg urimelig om jeg blir sur for dette?

Endret av Wanderlust
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt skuffet, ikke fordi jeg trenger å ha kontroll på mannen, men fordi jeg hadde blitt bekymret. og fremdeles ikke hørt noe? Da hadde jeg vel blitt forbannet, igjen, fordi han ikke ser det fra ditt perspektiv. Det går begge veier.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt dette, ikke fordi jeg ikke stoler på han, men det handler om å ha respekt for den man er sammen med og bor med. Det er helt normal folkeskikk og sende en melding om man ikke kommer hjem. Ellers blir jo den som er hjemme kjempe bekymret. Dette hadde jeg både vært skuffet over og forbannet over.

Hvertfall om jeg ikke hadde hørt noe til nå, da hadde jeg blitt flyforbanna.

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt dette, ikke fordi jeg ikke stoler på han, men det handler om å ha respekt for den man er sammen med og bor med. Det er helt normal folkeskikk og sende en melding om man ikke kommer hjem. Ellers blir jo den som er hjemme kjempe bekymret. Dette hadde jeg både vært skuffet over og forbannet over.

Hvertfall om jeg ikke hadde hørt noe til nå, da hadde jeg blitt flyforbanna.

Enig! Og for å snu på situasjonen: det hadde blitt et himla rabalder om jeg hadde gjort det samme.

Hadde reagert på situasjonen veldig avhengig av forklaringen/attituden neste dag. At han ikke har tatt kontakt før på ettermiddagen ville helt klart vært en skjerpende omstendighet.

Skrevet

Enig! Og for å snu på situasjonen: det hadde blitt et himla rabalder om jeg hadde gjort det samme.

Hadde reagert på situasjonen veldig avhengig av forklaringen/attituden neste dag. At han ikke har tatt kontakt før på ettermiddagen ville helt klart vært en skjerpende omstendighet.

Jeg og hadde nok handlet ut i fra hvordan han tok kontakt dagen etter. Det hadde ville fått seg en skikkelig knekk i forholdet om han ikke hadde gitt lyd fra før langt ut på ettermiddagen, og han burde hatt en veldig god forklaring for hvorfor han ikke hadde gitt lyd fra seg..

Forøvrig så har typen min gjort noe lignende, når jeg var bort reist og han lovde å ringe når han var kommet hjem fra byen (fordi han er en vimsekopp, og kan lett ligge sovende i en grøftekant) når jeg ikke hadde hørt noe fra han kl 04.00 om natten begynte jeg å bli bekyrmet prøvde å ringe og ringe ingen svar, før han våknet kl 08 og da ringte han med en gang, var jo helt uskyldig han hadde sovnet med en gang, men likevel sto jo hjertet i halsen for meg hele natten som ikke fikk fatt på han og ikke var i samme by og han skulle ringe...

Så jeg mener det typen til TS har gjort her, er vannvittig respektløst og ikke snilt overfor TS. Han tar ikke hensyn til hennes følelser.

Anonym poster: 8c2cb014dbfcd24bb0140ff3f88f600a

• Liker 1
Skrevet

Dette har ingenting med "kontroll" å gjøre. Du sier jo ikke at han har værsegod å befinne seg hjemme til det og det klokkeslettet. Du sier bare at du vil han skal høre av seg så du vet det går bra med han. Så du slipper å bekymre deg.

Når han ikke gjør det men i stedet drar på byen uten en omtanke eller å bry seg så viser han jo ikke at han er glad i deg. Han viser bare at han tenker på kun en person, seg selv.

Det er sårende. Dårlig gjort. Jeg håper han ber om unnskyld når han kommer. Og lover at det ikke skal skje igjen. For man sårer bare når man oppfører seg slik.

Anonym poster: 771fba85056713cc70f004e37d459f31

• Liker 3
Skrevet

Kjæresten min og jeg bor sammen og har gjort det i et halvt år. Vi er 20 begge to.

I går skulle han bort og være med noen kompiser for å game og drikke litt, mens jeg ble hjemme med en venninne. Før han drar ber jeg ham om å sende meg en melding senere om når han har tenkt å komme hjem, evnt. om han har tenkt å overnatte. I løpet av kvelden kom det ingen meldinger. Jeg tenkte at jeg ikke orket å være masekjerring, så jeg lot være å sende en til ham. Han kom ikke hjem utover natten heller.

I dag ringte en venninne meg og kunne fortelle at han hadde drukket seg fullstendig dritings og dratt ut på byen istedet. Det er jo selvfølgelig helt ok at han drar ut alene, men jeg syns det er greit å si ifra til meg, spesielt hvis han ikke har tenkt å komme hjem. Nå er klokka halv to, og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra ham siden han dro i går kveld.

Hvordan hadde dere reagert på dette? Jeg syns det er ganske dårlig gjort å ikke ta kontakt med meg i det hele tatt. Jeg kan virkelig ikke skjønne at det skal være så vanskelig å sende en melding.

Jeg forstår at du reagerer. Dette er nok slikt som skjer når det er alkohol med i bildet. Til syvende og sist så er det du selv som setter grensene. Finner du deg i det? Dersom ikke må du vise han at det får konsekvenser. Ta for eksempel å vær utilgjengelig et tid utover så skjønner han kanskje at han har gjort noe du ikke tolererer. Han vil da kanskje kjenne på desperasjonen og kanskje tenke seg om neste gang han fristes til lignende adferd senere!

Skrevet

Respektløst og en dealbreaker. Eksen min var på samme måte, men kom alltid hjem sent på natt og ikke utpå ettermiddagen. Uansett synes jeg at når man bor sammen med noen som har omsorg for en, enten det er foreldre eller kjæreste, så kan man GI BESKJED. Det er ikke så jævla vanskelig.

Tror aldri eksen min gjorde noe "galt", var utro eller lignende, men for oss var det over og ut den gangen han ikke kom hjem før klokka åtte om morgenen. Det ble ikke slutt umiddelbart, men da ga jeg på en måte opp og orket ikke å bry meg lenger.

Nåværende kjæreste har jeg vært sammen med i 5 år og han har aldri oppført seg sånn, selv om han også drar ut med kompiser. Selv når han har drukket mye så slipper jeg å bekymre meg på den samme måten. Så det er ikke nødvendig å ha det sånn!

Ahh, kjenner jeg blir så forbanna på dine vegne... :sur:

Anonym poster: ef3abf5082eacbb89ce2c49aea7fb698

• Liker 3
Skrevet

Har han kommet hjem TS?

Anonym poster: 2349b278d50b12c865cbecc78819b234

Skrevet

Dealbreaker deluxe.

Sjangsen for at det var fyll og fanteri hadde jeg vurdert som svært stor.

• Liker 1
Skrevet

Hadde blitt skuffet og lei meg. I et forhold er tross alt kommunikasjon veldig viktig. Hvordan gikk det?

Gjest Wanderlust
Skrevet

Han kom hjem uten å ha tatt kontakt klokka 15 i dag. Jeg var ganske pissed da han kom, men han skjønte ikke hva problemet var med en gang. Han mener at han ikke kan huske at jeg ba ham om å sende meg en melding angående om han skulle komme hjem eller ikke. Han svarte jo ja da jeg ba ham om det, så med andre ord hører han ikke på meg når jeg prater?

Han sa unnskyld i alle fall, men det virket ikke som om han mente det så veldig. Rett etterpå smalt det fra ham: "Du er ikke så veldig mye bedre selv, da!". Tenker han snakker om EN gang hvor jeg sa at jeg var usikker på om jeg skulle hjem eller ikke før jeg dro ut på byen. Mobilen min gikk tom for strøm før jeg visste hvor jeg skulle sove og jeg ble for full. Jeg sa i fra så fort jeg fikk muligheten dagen etter og var utrolig lei meg... Den vesentlige forskjellen er jo nettopp det at jeg var lei meg for det og at han faktisk visste i går før han ble full at han ikke skulle sove hjemme. Da er det vel ikke så fryktelig vanskelig å sende en melding?

Syns også det er litt ekkelt at han drar ut uten å si i fra om det. Det er greit at han gjør det, jeg drar også ut uten ham, men da sier jeg alltid i fra.

Skrevet

Han kom hjem uten å ha tatt kontakt klokka 15 i dag. Jeg var ganske pissed da han kom, men han skjønte ikke hva problemet var med en gang. Han mener at han ikke kan huske at jeg ba ham om å sende meg en melding angående om han skulle komme hjem eller ikke. Han svarte jo ja da jeg ba ham om det, så med andre ord hører han ikke på meg når jeg prater?

Det handler jo også om at han ikke selv ser det som nødvendig å informere deg, uten å bli minnet på det. For oss er det helt naturlig at vi sier ifra, vi streifer jo hverandres tanker i løpet av kvelden.

Jeg antar han kanskje enda er litt ung i hodet og du er kommet litt lenger enn ham hva angår voksenliv. Det koster ikke noe å informere partneren som er hjemme bekymret.

• Liker 2
Skrevet

Han sa unnskyld i alle fall, men det virket ikke som om han mente det så veldig. Rett etterpå smalt det fra ham: "Du er ikke så veldig mye bedre selv, da!". Tenker han snakker om EN gang hvor jeg sa at jeg var usikker på om jeg skulle hjem eller ikke før jeg dro ut på byen. Mobilen min gikk tom for strøm før jeg visste hvor jeg skulle sove og jeg ble for full. Jeg sa i fra så fort jeg fikk muligheten dagen etter og var utrolig lei meg... Den vesentlige forskjellen er jo nettopp det at jeg var lei meg for det og at han faktisk visste i går før han ble full at han ikke skulle sove hjemme. Da er det vel ikke så fryktelig vanskelig å sende en melding?

Syns også det er litt ekkelt at han drar ut uten å si i fra om det. Det er greit at han gjør det, jeg drar også ut uten ham, men da sier jeg alltid i fra.

Jeg mener ikke å snakke stygt om han. Jeg kjenner ikke han, jeg ser bare hva du skriver.

Men det du forteller gjør at det ringer flere varselbjeller hos meg. Det at han sier at han "ikke husket" at du ba han sende melding høres for meg ut som en ren løgn. Når han at på til ikke er lei seg for det så høres det virkelig ut som en løgn. Det høres mer ut som at han hørte deg veldig godt han ga bare blaffen i deg når han var ute.

Det jeg er bekymret for er at han skal være, hva skal man si, "medfølelsesmessig handikappet". At han skal være dårlig til å vise omtanke, lytte, bry seg om. Er det slik så kommer du til å merke det etter hvert. Fordi han kommer med flere slike løgner. For han bryr seg rett og slett ikke. Selvfølgelig kan det virke som om han gjør det, men hvis han er slik så vil det bare være løgner fra hans side for å virke hyggelig.

Men nå har jeg vært borti litt for mange kalde og kjølige mennesker så jeg er litt sensitiv mot slike. Kan være han bare hadde en dårlig dag og ikke fikk med seg hva du sa. Men hos meg ringer varselbjellene...

• Liker 4
Gjest Wanderlust
Skrevet

Jeg mener ikke å snakke stygt om han. Jeg kjenner ikke han, jeg ser bare hva du skriver.

Men det du forteller gjør at det ringer flere varselbjeller hos meg. Det at han sier at han "ikke husket" at du ba han sende melding høres for meg ut som en ren løgn. Når han at på til ikke er lei seg for det så høres det virkelig ut som en løgn. Det høres mer ut som at han hørte deg veldig godt han ga bare blaffen i deg når han var ute.

Det jeg er bekymret for er at han skal være, hva skal man si, "medfølelsesmessig handikappet". At han skal være dårlig til å vise omtanke, lytte, bry seg om. Er det slik så kommer du til å merke det etter hvert. Fordi han kommer med flere slike løgner. For han bryr seg rett og slett ikke. Selvfølgelig kan det virke som om han gjør det, men hvis han er slik så vil det bare være løgner fra hans side for å virke hyggelig.

Men nå har jeg vært borti litt for mange kalde og kjølige mennesker så jeg er litt sensitiv mot slike. Kan være han bare hadde en dårlig dag og ikke fikk med seg hva du sa. Men hos meg ringer varselbjellene...

De ringer hos meg også, bare ikke like høyt. Jeg har i det siste merket at han har blitt mer og mer egoistisk... Når det gjelder alt fra små og store ting. Virker ikke som om han bryr seg like mye om jeg har det bra eller ikke.

Skrevet

Hos meg ringer de ganske høyt, han har definitvt pult noen andre.

Hvorfor finner du deg i at kjæresten ikke bryr seg, verken om å si fra eller om hvordan du føler rundt det?

Det er så trist med sånne jenter som deg som finner seg i alt mulig, du kan garantert gjøre bedre enn en utro fyr som behandler deg og følelsene dine kjipt.

Anonym poster: 7de2d49ecb1105242aa1daf9bd9a560e

• Liker 3
Gjest Wanderlust
Skrevet

Hos meg ringer de ganske høyt, han har definitvt pult noen andre.

Hvorfor finner du deg i at kjæresten ikke bryr seg, verken om å si fra eller om hvordan du føler rundt det?

Det er så trist med sånne jenter som deg som finner seg i alt mulig, du kan garantert gjøre bedre enn en utro fyr som behandler deg og følelsene dine kjipt.

Anonym poster: 7de2d49ecb1105242aa1daf9bd9a560e

Syns det er litt å ta i! Han kan være utrolig teit til tider, men utro ville han ikke vært. Jeg er ikke naiv, så jeg ville ha merket noe i tilfelle. Jeg velger å stole på kjæresten min, for han har ikke gjort noe som tilsier at jeg ikke burde det. Nå er ikke dette noe han har gjort tidligere heller.

• Liker 1
Skrevet

Dere er begge svært unge. Bare kvitt deg med en sånn drittunge og finn deg en voksen mann isteden.

Anonym poster: b6171d995b59302227c82d759b98a001

Skrevet (endret)

Dealbreaker. Det handler om å ha gjensidig respekt i forholdet. Hadde min samboer ikke kommet hjem fra byen eller latt være å fortelle at han dro til en kamerat - ville jeg fått paranoide tanker om at noe fælt hadde skjedd han (ala å ramle i havnebassenget).

Greit å følge fjellvettreglene når man skal ut og har fler enn seg selv å tenke på... (analyseres og tolkes slik man vil)

1.     Legg ikke ut på langtur uten trening.

2.     Meld fra hvor du går.

3.     Vis respekt for været og værmeldingene.

4.     Vær rustet mot uvær og kulde selv på korte turer.          Ha alltid med ryggsekk og det utstyret fjellet krever.

5.     Lytt til erfarne fjellfolk.

6.     Bruk kart og kompass

7.     Gå ikke alene.

8.     Vend i tide – det er ingen skam å snu.

9.     Spar på kreftene og grav deg ned i tide.

Endret av Sobril

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...