Gå til innhold

Teknologi og partnere

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har tenkt litt på en ting!

I samlivsforumet er det mye diskusjoner vedrørende mail og telefoner til kjærestene. :roll:

For det første synes jeg det er så rart at folk reagerer så kraftig på at noen sjekker kjærestens telefon eller mail! Mulig jeg er fryktelig gammeldags, men er det ikke sånn at når man er i et forhold skal man kunne dele alt? :klem2:

Jeg tenker bare på mine foreldre som har hatt samme telefon i alle år, fikk etterhvert felles mail og en mobil som begge kunne benytte (selv om dette var primært min fars i jobbsammenheng). Nå har de hver sin mail og mobiltelefon, men har de en annen holdning til den slags enn hva vår generasjon har? (Jeg er 26, for ordens skyld..)

Skaper teknologien avstand mellom partnere? Er den faktisk med på å gjøre oss mindre trygge på hverandre?

Jeg mener selv at dette er tilfelle! Jeg er nå i et forhold som har vart i ett år, men tar sjelden eller aldri telefonen til kjæresten min hvis den ringer. Jeg sjekker den ikke for SMS eller anropslogg eller noe, selv om jeg må innrømme at det har fristet til tider! Og jeg er nærmest overbevist om at han har lyst til det samme!

Nå er jeg veldig nysgjerrig på hva dere mener om saken! :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt.. jeg var logget på når jeg skrev innlegget.. men det ble allikevel ikke registrert på meg..

Jaja, det er jeg som skrev innlegget over! :P

Skrevet

Jeg har fri tilgang på min kjæres mail og mobiltelefon, og han har det samme på mine. Jeg syns begge disse mediene er dårlig egnet til å ha hemmligheter på da det er lett og sende informasjon feil, etc.

Vi har et åpent forhold, og vi stoler på hverandre. Vi er begge sjalu med måte, og kan derfor la den annen part ha fullt innsyn på mobil/mail, da vi vet dette ikke kommer til å skape uro. Er det noe vi lurer på ang. hva vi har fått greie på gjennom mob./mail, spør vi. Jeg har ingen grunn til å tro min kjære vil lyve for meg.

Skrevet

Viktigere enn å skulle dele absolutt alt synes jeg faktisk er å gi hverandre privatliv selv om man deler livet sammen. Det er forskjell på å kreve å ha innsyn i alt partneren foretar seg og å innimellom spørre tilfeldigvis "hvem ringte" eller "hvem fikk du melding fra". Jeg har fri tilgang til min samboers PC og mobiltelefon, jeg kjenner passordene hans og han vet mine, men ingen av oss "benytter oss av det", for vi stoler på hverandre og ser ingen grunn til å skulle overvåke hverandre. Hvis man ikke stoler såpass på partneren sin at man ikke kan la være å lese mail og meldinger i smug da synes jeg man bør revurdere forholdet.

Skrevet

Om det er åpenhet rundt det, og en gjensidig forståelse for at det er greit, ser ikke jeg heller problemet med å ha tilgang til hverandres tlf og mail. Men jeg syns alikevel å sjekke andres tlf/mail kan likestilles med å lese andres brev og dagbøker. Selv om man lever i et forhold har man jo krav på privatliv.

Jeg har inntrykk av at mange sjekker tlf nettopp fordi de har mistanke om at det er noe galt fatt et sted. Hvorfor får man følelsen av at det er noe galt? Er det fordi det ER det, eller er det fordi man er sjalu over det normale?

Jeg har også sett en del av innleggene under "samliv", og reagerer på at det er så mange som syns det er negativt at kjæresten har kontakt med x'er og andre damer. Om sjalusien er sterk kan det være god nok grunn for en kjæreste til å skjule slike bekjentskaper, for å unngå krangler og konfrontasjoner. Til slutt har man havnet i en ond sirkel, der den ene skjuler hvilke bekjentskaper man pleier kontakten med, og den andre mistenker utroskap. Jeg kan forstå at noen i enkelte tilfeller sjekker tlf/mail i ren desperasjon og frustrasjon, men syns det er rart at det virker så normalt å gjøre det. Om det er åpenhet og tillit i et forhold, tror jeg ike man hadde hatt behov for det.

Og OM man tilfeldigvis snubler over en sms, mail e.l. som kan virke litt suspekt. Hvorfor skal man alltid tro det verste med en gang. Det kan jo være gode forklaringer på det. Jeg syns generelt mistenksomheten er ganske stor blant mange av brukerne her inne. Det er jo utrolig trist om det er så vanlig å ikke kunne stole på partneren sin. Jeg hadde ikke klart å leve i et forhold der jeg hele tiden gikk og lurte på om han oppførte seg ordentlig eller ikke. Blir faktisk trist av å lese mange av innleggene under samliv.

Skrevet

Jeg vil jo absolutt tro at det beste hadde vært full åpenhet om både mail og mobil! De som har det er jo ganske heldige! :enig_animasjon:

Jeg mener ikke på noen måte at det er greit å sjekke kjærestens mail eller telefon så sant man ikke har en overensstemmelse på dette! Det er som dere skriver det samme som å lese private brev! :fy:

Jeg innbiller meg bare at vi blir litt sjalu på SMS og mail... Jeg er jo alltid nysgjerrig på hvem kjæresten min får melding fra! Ofte sier han det, iblant spør jeg og andre ganger forsøker jeg å ikke bry meg!

Jeg håper at kjæresten min og jeg kan bli helt åpne på dette etterhvert! At det er fullt lovlig å sjekke hverandres telefoner. Da vil det sannsynligvis ikke være interessant for noen av oss... :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...