AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #1 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg vurderer å bryte opp og gå fra mannen. Min mann og jeg har utviklet en destruktiv relasjon med dårlige kommunikasjonsvaner, vi liker ikke hverandre noe særlig lenger, og jeg merker det påvirker barnet vårt på en uheldig måte. Barnet merker helt åpenbart stemningen i heimen, kommer bort når jeg er lei meg og trøster, og blir tydelig usikker når far blir sint, og kan også vise at det synes det er vanskelig når vi krangler. Det skal jo ikke være slik! Jeg er bekymret for hvordan dette kan påvirke barnet på sikt, og lurer på om det beste hadde vært om vi hadde gått hvert til vårt. Mannen og jeg hadde vært sammen i mange år før vi fikk barn, og hadde et solid forhold. Men anstrengt økonomi uten rom for noe utenom hverdagslivet, et oppussingsprosjekt uten ende, et barn som ikke sover, noe sviktende helse fra min side med mer, de siste årene har satt forholdet på en prøve vi ikke har tatt på alvor. Dette har fått frem de dårlige sidene våre, og vi er ikke vant til å jobbe med det vi har, nå er jeg redd for at det hele har gått for langt. Det er akkurat som det ikke lenger er noen varme i relasjonen, kun bitterhet og bebreielser. Vi er begge ulykkelige. Mannen henger alt på meg, økonomien og det at barnet ikke sover, og ser vel etter min mening ikke sin side oppe i det hele og han vil der i gjennom heller ikke ta sin del av ansvaret for at ting er som det er. Dette gjør at jeg ikke ser noen lys fremtid. Er det noen andre som har vært i samme situasjon? Noen som har noen erfaringer å dele? Anonym poster: a7c6450010f65e093cdc3e65bbd013fb
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #2 Skrevet 27. oktober 2012 http://www.dagbladet.no/2012/10/26/magasinet/jesper_juul/relasjoner/barn/24054119/ Anonym poster: 87fb2b4009aa7eba0d54cbc18946bc6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå