Gå til innhold

Microfiber eller andre kluter til kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips på gode kluter til kjøkkenet. Har kjøpt noen billige microfiberkluter og noen dyre. Kunne ønske de var litt større enn 30X30 cm, men det er ikke et must.

Så jeg spør: Hva bruker du og hva vil du anbefale andre å bruke og hvorfor?

Hvor, hvis det er microfiberkluter, kjøper du dine?

Fortsetter under...

Linkluter? Tar det ikke veldig lang tid før de begynner å suge vann ved bruk da? Mener jeg husker det fra "gamle dager", så det var derfor en gikk over til gas eller strikka kluter.

Hvor kjøper du dine da?

Jeg sverger til disse klutene som jeg kjøper der jeg handler dagligvarer.

Synes de er de absolutt mest hygieniske klutene jeg har prøvd. De holder kokvask etter kokvask.

Signerer denne.

Husk bare på å kjøpe dette konkrete merket. Jeg kjøpte en gang Rimi sitt eget merke og disse klutene var hardere og dårligere. Har hittil sett de i gult, rosa og blått. Hadde vært digg med andre farger også.

Anonym poster: c06084c37163bb3fe01e153a3296893f

Chifonette kan ikke måle seg mot mircofiberkluter. Dessuten er det bruk og kast - ikke miljøvennlig. Har mange mircofiberkluter, synes ikke det er noen stor kvalitetsforskjell på billig og dyrt. Jeg har satt en plastkasse fra IKEA inne i et skap. På innsiden av døren har jeg limt fast noe trekklesklyper. Når en klut er skitten, skyller jeg den godt, vrir godt opp, fester den i en klesklype. Når den er tørr hiver jeg den i plastkassen. Når den er full vasker jeg alt på 90 grader.

Anonym poster: dd2da369d9319462b9157b627cbc7cfb

Annonse

Gjest Sophie Magdalene

Chifonette kan ikke måle seg mot mircofiberkluter. Dessuten er det bruk og kast - ikke miljøvennlig. Har mange mircofiberkluter, synes ikke det er noen stor kvalitetsforskjell på billig og dyrt. Jeg har satt en plastkasse fra IKEA inne i et skap. På innsiden av døren har jeg limt fast noe trekklesklyper. Når en klut er skitten, skyller jeg den godt, vrir godt opp, fester den i en klesklype. Når den er tørr hiver jeg den i plastkassen. Når den er full vasker jeg alt på 90 grader.

Anonym poster: dd2da369d9319462b9157b627cbc7cfb

Mine Chifonett-kluter holder seg i lange tider - det er faktisk svært sjeldent jeg kjøper nye. Og jeg har dem på kokvask hver gang jeg vasker dem.

Linkluter? Tar det ikke veldig lang tid før de begynner å suge vann ved bruk da? Mener jeg husker det fra "gamle dager", så det var derfor en gikk over til gas eller strikka kluter.

Hvor kjøper du dine da?

Vasker dem på 60 grader når de er nye, da blir de myke og suger godt. De jeg bruker er av merket Växbolin. Har kjøpt dem både i Sverige og på forskjellige kjøkkenbutikker i Oslo. Sidespor: badehåndklærne fra samme produsent er også geniale! :)

Foretrekker gaskluter selv. Jeg kjøper dem hos en gammel undertøysbutikk som også fører gardiner, puter og sengetøy, men du får sikkert tak i dem på en Princess eller Kid eller noe.

De er ganske svære og rektangulære, så jeg pleier å klippe dem i to og sy en søm på klippesiden. Da blir de sånn passe størrelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...