Gå til innhold

Jeg leter etter en parfyme! Kan noen våre så snill å hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på leting etter en parfyme i ganske mange år nå. Fikk den i gave på starten/ i midten av 2000-tallet en gang.

Flaskeformen kan kanskje minne litt om burberry. Men den var blank, stort sett dekket av et svart/hvitt mønster eller design.

Duften er ganske ubeskrivelig, jeg har aldri kjent noe lignende! Men jeg er nesten helt sikker på at det var en unisex-duft. Men den ligner ikke på noen av de vanlige unisex-duftene jeg har luktet. Den er rett og slett helt fantastisk

Det var ingen hint om merke eller navn på flasken.

Noen som synes dette høres kjent ut og kan hjelpe meg??

Anonym poster: e884ebb05d97a2d7cf12f2973b608f56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei :( Er ganske sikker på at det ikke er burberry. Er et helt annet mønster, mer organisk om du skjønner? Også tror jeg flasken kanskje er litt lavere enn burberryflaska, var bare den flaska jeg kom på i farta som kanskje kunne ligne litt.

Skrevet

Det hjelper litt mer hvis du prøver å beskrive parfymen litt bedre. Hvilke noter hadde den? Var den lett/tung? Var den søt? Krydret? Blomstrete? Fruktig?

Anonym poster: 4e4e06070c43b5b2225f5ea6fb057c17

Skrevet

Det var en ganske lett duft, men den satt lenge. Nesten sikker på sitrus. Ikke søt, og veldig lite krydret. Kanskje noe hint at tre.

Det er så mange år siden jeg luktet den, så hukommelsen begynner å bli dårlig :( Synd at flasken er forsvunnet, hadde nok vært lettere å finne den da. Gikk gjennom 10 år med parfyme på den fragrantica-siden igår uten resultat. Så begynner å gi opp.

Skrevet

Hm.. Jobbet i flere år i parfymeri tidligere så ble litt interessert nå i hva det kan være. :) Vet du om det var en litt dyrere parfyme som de hadde i parfymerier eller litt rimeligere som f.eks. Cubus eller Vita kunne ha? Mener du at fasongen på flaska var rektangulær, som i linken over til Brit av Burberry? ( de har jo flere) Har du noen formening om firmaet som lagde parfymen hadde bare den eller om de hadde flere?

Anonym poster: 5483bbef7b601a8cabf99c2fa3fac0dc

Gjest BabyBlue
Skrevet

Kanskje det er unforgivable av Sean John? Det blir beskrevet som en veldig frisk og ren duft. Så også i kommentarfeltet at en kvinne brukte denne gjennom flere år, selv om det er en manneparfyme.

Kom også over DENNE, DENNE, DENNE, DENNE, DENNE

Skrevet

Det er nok ingen "billig"-parfyme. Tror min far sa han ga litt for den på tax-free. Og det er ingen av de som er linket til her, har som sagt gått gjennom ALLE parfymene på fragrantica-sida i natt, haha.

MEN, den kan minne ganske mye om den escentric-flaska. Har blitt litt nysgjerrig på escentric-serien og skal prøve å finne et sted som har den i butikk, så jeg kan få luktet på den.

Skrevet

okei, har nå kommet frem til to alternativer: http://4.bp.blogspot.com/_scczN8MdyKw/SrE_pg727oI/AAAAAAAAFFE/umvbnquPoTo/s400/dover-street-market-CDG.jpg

og

http://www.meccacosmetica.com.au/img/brands/hero/Escentric_HeroImage.jpg

Flasken minner om disse to, men jeg klarer ikke å velge, har rett og slett for dårlig hukommelse. Det er også godt mulig at parfymen jeg fikk var en limitid edition versjon, for designet på flasken var uansett annerledes. Men stilen og flasketypen og luktbeskrivelsen KAN stemme.

Må nesten bare finne et parfymeri og få testet tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...