Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere gjort det, selv om du ikke kunne betale det tilbake med engang, men måtte betale måntlige avdrag med høy rente?

Anonym poster: a23775f61b3120059ad8c7cc152b05f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, dersom det betydde at selve ferien var betalt av egne penger og at ting gikk litt på skeis sånn at jeg måtte bruke kredittkort på selve forbruket under ferien. Jeg hadde aldri planlagt en ferie med tanke på å betale for selve ferie/reisa med kredittkort. Da hadde jeg heller valgt ferie hjemme.

Må rette meg selv. Dersom jeg visste at jeg fikk en stor sum med penger rett etterpå så kunne jeg ha gjort det. Da måtte sikkerheten for at pengene kom være stor.

Anonym poster: a58c4f4967fc87a36c061b1ee37afee5

• Liker 4
Skrevet

Jepp, dersom det betydde at selve ferien var betalt av egne penger og at ting gikk litt på skeis sånn at jeg måtte bruke kredittkort på selve forbruket under ferien. Jeg hadde aldri planlagt en ferie med tanke på å betale for selve ferie/reisa med kredittkort. Da hadde jeg heller valgt ferie hjemme.

Må rette meg selv. Dersom jeg visste at jeg fikk en stor sum med penger rett etterpå så kunne jeg ha gjort det. Da måtte sikkerheten for at pengene kom være stor.

Anonym poster: a58c4f4967fc87a36c061b1ee37afee5

Enig og er spent å høre hvilke av de to alternativene TS ligger i.

Skrevet

Nei, ikke hvis jeg ikke kunne betale med en gang. Jeg reiser dog mye hvor jeg bruker kredittkort, bare så det er sagt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

ja, det kunne jeg i prinsippet gjerne gjort, men det forutsetter selvsagt at jeg vet at jeg er i stand til å betale tilbake.

Jeg synes mange her har et hysterisk forhold til å betale renter. Renter er kostnaden man evt må betale for å nyte et gode nå, fremfor å vente til man har spart opp summen. Så gjør man en vurdering da: Er det verdt å betale feks 1000 kr for å reise på tur nå, fremfor å vente til i mars? Ja/Nei Det er ikke verre enn det.

Det er jo akkurat samme prinsippet som gjelder når folk løper til butikken for å kjøpe iphhone eller Playstation eller tilsvarende den dagen produktet slippes. Venter man en stund, er prisen sannsynligvis en helt annen, men dem det gjelder synes altså den prisen er verdt å betale. Greit for meg, men det er altså akkurat samme rentekostnaden.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Alle mine reiser og utlegg underveis belastes kredittkort, men jeg gjør alltid opp regningen ved forfall.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Nei, ville aldri brukt et kredittkort på reise. Holder meg langt fra alt som heter kreditt.

Skrevet

Nei. Jeg bruker gjerne kredittkort, men ikke hvis jeg ikke kan betale hele fakturabeløpet etterpå. Da venter jeg heller med feriereisen til jeg faktisk har råd til den.

Skrevet

Bruker ikke kredittkort overhodet - tror ikke jeg har et engang.. :laugh:

Skrevet

Hadde dere gjort det, selv om du ikke kunne betale det tilbake med engang, men måtte betale måntlige avdrag med høy rente?

Anonym poster: a23775f61b3120059ad8c7cc152b05f9

Nei, ikke med slike forutsetninger, da ville det betydd at man ikke hadde noe i bakhånd og da skal det ikke mer til enn at f.eks. vaskemaskinen ryker før man brått er på tynn is.

Jeg bruker ofte kredittkort pga sikkerheten, men har alltid oppsparte midler tilgjengelig.

Hadde jeg ikke hatt det så ville ikke kredittkort vært aktuelt overhodet.

Anonym poster: 95706d86d1805bd19802e21d87515a96

• Liker 1
Skrevet

Nei, definitivt ikke. Kredittkort er svindyrt, og når mars kommer vil man sikkert ha lyst til å reise på tur igjen. Det går ikke hvis man har brukt alle pengene på renter. Jeg synes også skillet mellom om pengene går til billetter eller forbruk er veldig kunstig siden rentekostnaden er den samme.

Anonym poster: f9dfed5f50e14757714e37f514c384be

• Liker 1
Skrevet

Jeg betaler alltid hele reisen og forbruket med kredittkort, men jeg har alltid råd til å betale tilbake rentefritt måneden etter. Hvis jeg ikke var sikker på at jeg kunne betale tilbake ville jeg nok dratt. Men hvis jeg kunne betalt det i løpet av noen få måneder uten problemer så ville jeg nok tatt meg råd til rentekostnaden.

Anonym poster: 6f660b11294c4d415c4432caecae7028

Skrevet

Jeg bruker ikke penger jeg ikke har.

Anonym poster: e6d1c427adc198cb808f7ffe57208849

Skrevet

Jeg bruker ikke penger jeg ikke har.

Anonym poster: e6d1c427adc198cb808f7ffe57208849

Har du aldri hatt boliggjeld heller?

Anonym poster: 6f660b11294c4d415c4432caecae7028

Skrevet

Selvfølgelig bruker jeg kredittkort.

Til betaling av reiser og til varekjøp i utlandet.

Av den enkle grunn at da sparer jeg bittelitt penger og at det er langt sikrere.

Hm...

Tråden her viser at en del faktisk ikke vet hva et kredittkort egentlig er.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Selvfølgelig bruker jeg kredittkort.

Til betaling av reiser og til varekjøp i utlandet.

Av den enkle grunn at da sparer jeg bittelitt penger og at det er langt sikrere.

Hm...

Tråden her viser at en del faktisk ikke vet hva et kredittkort egentlig er.

Nå handler jo tråden ikke bare om du bruker kredittkort, men som ts skriver hvis du "måtte betale måntlige avdrag med høy rente?", dvs hvis man ikke klarer å betale regningen med en gang.

Jeg bruker forøvrig nesten kun kredittkort, men det ville aldri falt meg inn å bruke kredittkort på en slik måte at man ikke betaler hele regningen ved forfall. For min del er det for å spare bonus og pga sikkerheten. Jeg bestiller dog ingenting på kreditt som jeg må bruke 5 mnd på å betale.

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Skrevet

nei, for da hadde jeg ikke hatt råd til å ta meg ferie.

Så enkelt er det.

• Liker 1
Skrevet

Nøyaktig hvor

Nå handler jo tråden ikke bare om du bruker kredittkort, men som ts skriver hvis du "måtte betale måntlige avdrag med høy rente?", dvs hvis man ikke klarer å betale regningen med en gang.

Jeg bruker forøvrig nesten kun kredittkort, men det ville aldri falt meg inn å bruke kredittkort på en slik måte at man ikke betaler hele regningen ved forfall. For min del er det for å spare bonus og pga sikkerheten. Jeg bestiller dog ingenting på kreditt som jeg må bruke 5 mnd på å betale.

Nøyaktig hvor mye bonus har du spart iløpet av 1 år på et kredittkort? Ta med avgiftene.

Skrevet

Jeg bruker kredittkort når jeg er på ferie; men ikke for å betale ferien.

Skrevet

Nøyaktig hvor

Nøyaktig hvor mye bonus har du spart iløpet av 1 år på et kredittkort? Ta med avgiftene.

Ingen avgifter, betaler i tide. På Trumf tjener jeg mellom 50-100 kr pr mnd (fordi jeg også bruker dette til å betale reiser med osv). Har nok tjent et par hundrelapper på BankNorwegian. Et par hundrelapper på Coop også, har vel 150 kr til nå (da er ikke de siste mnd tatt med).

Nei, det er ikke mye, men jeg tar det jeg kan få. Tjener desidert mest på Trumf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...