AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har bitt negler siden 5 års alderen, altså i 20 år. Det er helt forferdelig! Det er så stygt, og jeg blir flau av at folk ser hendene mine. I tillegg har jeg jo lyst å bruke neglelakker. Jeg har prøvd å slutte å bite helt siden jeg begynte, og jeg får det ikke til. Prøver gonegl, neglelakk, "å virkelig ville slutte", men det funker ikke! Det hjelper heller ikke p tenke på alle bakteriene:p de har jo ikke gjort noe skade hittil. Heller ikke at det ser stygt it å bite, for jeg biter egentlig bare når jeg er alene. Av og til klarer jeg å spare en millimeter, men vips så er de bitt ned nesten uten at jeg fikk det med meg Har dere noen gode tips til meg? Jeg vil så gjerne slutte å bite negler. Anonym poster: ae5d2745b100b1d148bc07de5b3cde59
Gjest Søgni Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Jeg bet også negler i maaaange år, så langt tilbake som jeg kan huske. Jeg bare slutta uten videre, bestemte meg bare en dag for at nå skal jeg aldri bite negler mer. Før det prøvde jeg sånn lakk som skal smake vondt, det funka ikke for min del. For meg hjalp det å alltid ha neglelakk på neglene og sørge for at neglebånd etc. så best mulig ut- det var motiverende siden jeg er ganske forfengelig. :gjeiper: Eventuelt kan du putte en tyggis i munnen når du kjeder deg (eller er nervøs, eller i situasjoner hvor det skjer). Har også forstått det sånn at det funker for noen å bestemme seg for å bare bite på en eller noen bestemte negler, eller "trappe ned" på en måte. Nå har jeg ikke bitt negler på ca 1-2 år. Synes bare tanken på det er ganske ekkel, faktisk. Endret 26. oktober 2012 av Søgni
Gjest gressløk Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Har aldri hatt noe problem med det selv, men har hørt mange som bruker neglelakk, sånn som hun over anbefaler. Ellers er det en fordel å unngå lange negler som frister til biting. Har ikke noe bedre råd å komme med, dessverre. Noen sier eddik på neglene hjelper, dog. Endret 26. oktober 2012 av gressløk
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Pell deg i øret når du er på vei til å bite. Det smaker helvette om du skulle glemme at du har pelt deg i øret! Har også hørt at folk som bruker støpe negler slutter å bite Anonym poster: e6a1f2fbf4f0ca91e90cafdc281c88dc
Gjest gressløk Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 Pell deg i øret når du er på vei til å bite. Det smaker helvette om du skulle glemme at du har pelt deg i øret! Har også hørt at folk som bruker støpe negler slutter å bite Anonym poster: e6a1f2fbf4f0ca91e90cafdc281c88dc Det har jeg også hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå