Gå til innhold

Hvor lenge må man jogge for å se resultat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på ca hvor lenge man må jogge for å se resultat. Er det 6 måneder? ett år? Jeg jogger mellom 2-3 ganger i uka, i ca 45 min hver gang. Ellers så trener jeg litt ballsport en gang i uka. Men jeg vil egentlig ikke gå så mye ned i vekt. Det som er målet mitt nå er å få strammer opp magen og lår før sommerferien. Jogger bare for å få opp kondisen nå og får å bli litt slankere, har litt magefett. Så hva burde jeg trene for å oppnå målene mine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke trene i det hele tatt så lenge du spiser mindre enn du forbruker. Vil du bli sterkere og strammere må du trene skikkelig styrke og vil du ha muligheten til å spise mer må du jogge el. tilsvarende.

Anonym poster: 987e7346e50627a4c450182491204bbc

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke trene i det hele tatt så lenge du spiser mindre enn du forbruker. Vil du bli sterkere og strammere må du trene skikkelig styrke og vil du ha muligheten til å spise mer må du jogge el. tilsvarende.

Så om man er tynn trenger man ikke trene? Det er så dumt tenkt at jeg kan ikke få sagt det. typisk unge folk. Trener bare for å holde seg tynne/slanke. Hva med alle helsegevinstene ellers? Betyr ikke det noe?

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på ca hvor lenge man må jogge for å se resultat. Er det 6 måneder? ett år? Jeg jogger mellom 2-3 ganger i uka, i ca 45 min hver gang. Ellers så trener jeg litt ballsport en gang i uka. Men jeg vil egentlig ikke gå så mye ned i vekt. Det som er målet mitt nå er å få strammer opp magen og lår før sommerferien. Jogger bare for å få opp kondisen nå og får å bli litt slankere, har litt magefett. Så hva burde jeg trene for å oppnå målene mine?

Jeg brukte ca tre måneder på å se gode resultater av joggingen.

Gjest Trolltausa
Skrevet

Så om man er tynn trenger man ikke trene? Det er så dumt tenkt at jeg kan ikke få sagt det. typisk unge folk. Trener bare for å holde seg tynne/slanke. Hva med alle helsegevinstene ellers? Betyr ikke det noe?

Det er nok dessverre ikke bare unge folk som tenker slik.

Jeg får ofte høre fra godt voksne mennesker at jeg hadde ikke behøvd å trene i det hele tatt dersom jeg hadde spist slik de spiser (et kosthold jeg ikke ønsker å ha!).

Det er tydelig at veldig manges holdning, uansett alder, er at helse ikke er så viktig, bare man er slank/tynn nok.

Til trådstarter.

Jeg vil anbefale deg å trene litt styrke også, i tillegg til joggingen.

Du trenger ikke dra på treningsstudio om du ikke ønsker dette, men å avslutte joggeøkten din med noen basisøvelser for de store muskelgruppene er ikke så dumt.

Du kommer langt med knebøy, push-ups, planken, og rygghev.

Skrevet

Jeg tror ikke du har lest innlegget du svarte på. Jeg tror "du trenger ikke trene så lenge du spiser mindre enn du forbruker" var ment som et svar på hvor hurtig TS kan et resultat mht slankingen, og da er det jo helt riktig at kosthold veier mange ganger tyngre enn trening. Det står ingen steder at man ikke behøver å trene når man er tynn, og vedkommende som skrev innlegget anbefaler jo til og med trening for andre ting. Man behøver ikke nevne alle gode grunner til fysisk aktivitet i alle innlegg, gjør man vel?

Anonym poster: 35f3ada5e39d5673c45ce699db7d3ff4

• Liker 1
Skrevet

Som flere sier her, styrke! Jeg så nesten ingen resultater før jeg begynte å trene tung styrke. Ikke vær redd for å trene tungt å legge på styrker. Nå vil jeg ikke trene kondisjon lengre, elsker styrke, I tillegg får du jo trent kondisjon om du spiller ballspill :) Legg inn noen økter styrke istedet, minst 2 ganger i uken. Så kan du evt jogge en i tillegg til du trener ballspill. Begyn med å trene store muskelgrupper, baseøvelser i styrke, markløft, knebøy o.l.

Skrevet

Jeg tror ikke du har lest innlegget du svarte på. Jeg tror "du trenger ikke trene så lenge du spiser mindre enn du forbruker" var ment som et svar på hvor hurtig TS kan et resultat mht slankingen, og da er det jo helt riktig at kosthold veier mange ganger tyngre enn trening. Det står ingen steder at man ikke behøver å trene når man er tynn, og vedkommende som skrev innlegget anbefaler jo til og med trening for andre ting. Man behøver ikke nevne alle gode grunner til fysisk aktivitet i alle innlegg, gjør man vel?

Anonym poster: 35f3ada5e39d5673c45ce699db7d3ff4

Takk, det var mitt innlegg og jeg mente absolutt ikke å anbefale at man ikke skal trene. Det er så mange like innlegg her så det var vel bare et litt frustrert innlegg som svar på hvor lenge man må jogge for å se resultater. Kalori inn/kalori ut... Enkel matte!

Og før noen henger meg for det også; jeg kjenner ikke TS og vi har alle vært nybegynnere uten særlig kunnskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...