AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 Og nei, det gjelder så klart ikke alle. Jeg lurer rett og slett på hva det feiler av enkelte av dagans foreldre med barn, mulig hovedsaklig under 15? Aldri før har jeg sett unger mer ut av kontroll enn dagens barn, men samtidig så synes jeg mange foreldre er overhysteriske og strenge på ting, gjerne småting. Er det derfor barna kommer ut av kontroll? Jeg har sett foreldre rope nei til barna som sør om godteri og som går etter dem og sier "nei, nei, nei", men samtidig så flyr ungen rundt som etn propell inne på butikken, tar varer ut og setter på andre steder, eller er frekk mot andre, da sier ikke foreldrene i fra. Og bør man ikke forklare grunnen til barna? "Nei, fordi, derfor", holder da vel ikke? Foreldre skriker jo opp for den minste lille ting også nå til dags, er det litt for mye vold i et barneprogram så er det med gang å gå ut i media og klage og sutre og nåde tv-kanelen om de viser noen naken. Mange filmer som kommer blir hele tiden presset ned til PG13, jeg liker ikke det. Og hvorfor blir det bare mer og mer dubbing av programmer nå til dags? Jeg har hørt foreldre der også klage, "barna forstår jo ikke". De dubber til og med svensk til norsk nå. Jeg vokste opp da tv3 viste barnetreeren på svensk på tidlig 90-tallet og jeg skjønner så og si greit svensk. Hvorfor er det et problem nå? Hvorfor skal alt ta hensyn til barna, eller er det foreldrene? For det er det det virker som. Barn er ikke så dumme som enkelte liker å tro. Og må jo også nevne disse unskyld ordet, idiotene som mener at barna dems under 13 må få ha facebook og twitter fordi de må jo ikke bli utelatt og bablabla for så å gå ut i media og sutre over inneholdet. "Å nei huff, min 10 år gamle datter så et nakent menneske på facebook" eller "Å nei, sønnen min er 11 og ble i går kveld vitne til at en kjendis som sa faen på twitter, nå må vi bli strengere for hva vi godtar på nettet og forby kjendiser". Så har vi det store sunnhetshysteriet, folk kan ikke gå halloween på en hverdag en gang f.eks, det er et problem der jeg bor, det er rare er de går gjerne flere dager etterhverandre. Jeg vet mange foreldre er livredd for at barna skal få i seg godteri på en hverdag, men hva gjør vel en gang i blant?. Folk er livredd for at barna skal slå seg. Jeg bor i et boretslag og huskene på lekeplassen er nå fjernet fordi et barn datt av. Da jeg var barn og slo meg så var det opp igjen med en gang. Men nå snart så flyr vel barna rundt med motorsykkelhjelm, knebeskyttere, skuttsikker vest og pute på magen, eller hvorfor ikke bare gi dem en pansersikker rustning som tåler både flamme, kuler, raketter, knall og fall? Vet du hva som skjedde om noen hadde med brus eller godteri på skolen da jeg var barn? Vi fikk en bedskjed om å ikke ta med igjen og putte den vekk. Var det det eneste vi hadde i spisetiden så fikk det gå for den gang, dette var heller ikke noe problemi min klasse, det skjedde totalt to ganger under hele barneskolen. Vet du hva som skjer nå? Eller, jeg kan kun snakke for min søsters klasse, men der var det tidligere denne måneden 6 foreldre som ringte skolen fordi en annen elev hadde med brus en gang, de lagde rett og slett et he**** og en stor scene ut av det hele, bablet om at det var uretferdig for de andre, at de andre barna ble fristet og at de de kom til å mase om å få ta med brus de også og gjett om foreldrene til det barnet fikk gjennomgå, ja det fikk de og ikke av skolen, men andre foreldre. Og av likevel så klarer ikke folk å oppdra barna sine? Det var ikke så mye av dette da jeg voksne opp som ikke er lenge siden, selv om det var noen da, men jeg synest det er langt verre nå. Jeg hørte svært skjeldent noen rope stygge ord etter voksne da jeg var barn, det kunne sikkert skje at en en eller trodde h*n var tøff, men nå er det jo "alle". I dag hjem fra jobb så stod det en barnegjeng på kanskje 8-9 år og ropte de styggeste ord etter meg, de løp ikke en gang da de sa det, de kom nærmere og fortsatte. Jeg hadde ikke gjort dem noe. Aldri i livet om jeg hadde turt å si noe sånt på den alderen til de som var eldre. Hva er det som skjer spør jeg? Er foreldrene så opptatt at barna skal vokse opp trygt at de selv glemmer å oppdra barna? Barnehagesamfunn kan man kalle det. Anonym poster: f2116ad77c382a1764695c2e76d01464 10
kontoinformasjon Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Dagens unge har dessverre liten respekt for både mennesker og materielle ting. Dagens unge blir bestandig fortalt gjennom oppveksten hvor spesielle og enestående de er og man ser jo hvor det ender i en god del tilfeller. Hvis alle skal vokse opp å tro at de er helt enestående og spesielle her i universet må det jo gå galt. Aldri før har det vært flere uføre unge og det er kansje en sammenheng med oppveksten vil jeg tro... 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Ja barn får det de peker på. Ferie til syden er et krav i dag, mens før var det kun de med penger. I dag låner bankene millioner ut til hus, hytte og forbruk. Ingen skal vise at de sliter med penger. Begge foreldrei full jobb og barnehagen + skolen er de som skal banke vett i avkommet. For når ungene begynner i instusjon som baby på 8 mnd frem til skolestart, så over til sfo, ja da klikker det i mange hjørner for å si det slik. Samfunnet er meget spesielt blitt, og verre blir det nok, derfor mer kriminalitet, mer psykiske lidelser og lange køer i helsevesenet. Er det slik vi vil leve? Anonym poster: f5fddd89b31e6b5c4955983a074fd65f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå