Gå til innhold

Bryllup og dåp samme dag - hvordan gjennomfører dere dette i praksis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten avsporing fra den andre tråden om bryllup og dåp...

Ønsker å høre hvordan dette blir/ble gjort i praksis?

Var det helt greit for presten?

Oppsto det noen spesielle problemer?

Visste alle om det på forhånd eller var det hemmelig?

Videoannonse
Annonse
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Personlig ville jeg gjort det hemmelig. Ser noen har kommentert at det hadde de absolutt ikke likt, de vil vite om de skal i bryllup, men hvorfor det spør jeg da. Kan de ikke tro de skal i dåp, pynte seg for dåp, kjøpe dåpsgave - og så få en hyggelig overraskelse om at dere gifter dere?

Go for it sier jeg!

Selv har jeg ikke gjort det, og bare hørt om det, men det er jo gjennomført! Må nok ringe kirkekontoret og høre for mulighetene. Høre med de som dere "bestiller" dåpen hos. Snakke med prest osv.

Det jeg ser på som det største eventuellt problemet blir jo overgangen fra gudstjeneste med dåp til bryllup. For på en gudstjeneste er jo resten av menigheten der også. Husker ikke hvordan det ble gjort i den aktuelle episoden jeg har hørt om, men mener min mor som var på gudstjeneste den dagen også fikk med seg vielsen. Men dette har vel kanskje prest/kirkekontor en løsning på. :)

Lykke til og hør dere frem!

Skrevet

Jeg har heller ikke gjort det men de jeg vet om som har gjort dette bestilte kirke for bryllup og så spurte de om barnet kunne døpes samtidig. Det ble altså gjort på en lørdag og ikke på en søndag under vanlig gudstjeneste. Store deler av året har jo prester konfirmanter som de har ansvar for ifbm gudstjenester. Men jeg kan jo ikke svare utifra andres erfaringer. Er godt mulig det lar seg gjøre på en søndag også. Om det blir en lørdag kan det jo hende gjestene aner at det skal skje noe mer siden det ikke er så vanlig med dåp på lørdager. Jeg ville holdt det hemmelig om dere ikke ønsker å gjøre noe mer ut av det enn dere ville gjort i en dåp...

Skrevet

jeg hadde ikke gjort det og jeg hadde ikke likt det om det var folk jeg stod nære. jeg liker ikke hemmeligheter. og jeg liker å holde begivenheter adskilt.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

jeg hadde ikke gjort det og jeg hadde ikke likt det om det var folk jeg stod nære. jeg liker ikke hemmeligheter. og jeg liker å holde begivenheter adskilt.

Nå ble jeg nysgjerrig på hvorfor du ikke hadde likt det om noen nær det hadde gjort det, utenom fordi du ikke liker hemmeligheter?

Skrevet

Har hørt om noen som har gjort det, deres barn ble døpt sist, og da folk skulle gå ba presten om at gjestene til den aktuelle familien ble igjen litt til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...