Gå til innhold

Cesar Millan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel jeg liker han ikke i det hele tatt... Syns han plager dyrene mer enn han hjelper dem. De slutter vissnok å vise feil atferd, men til hvilken pris??

Dette er en quick-fix metode som fører til ulykkelige dyr i lengden. Ja, mange mener at hunder er lykkelige hvis de har noen som er sjef. Men nyere forskning viser at ulveflokker har en mer dynamisk rangordning enn bare A er leder B er nestleder... De fungerer mer som en familie som samarbeider hvor de forskjellige ulvene har sine roller.

Og hvis man ser på hundene som blir "kurert", så ser jeg i alle fall en apatisk robot-hund helt uten selvtillit.

Skrev dette før jeg så det øverste klippet, men mange av poengene mine var der også :P

Endret av kattepus89
  • Liker 1
Skrevet

Heeelt enig!

Jeg misliker Cesar Millan veldig sterkt. Han er for hard mot dyrene, og enkelte ganger er det faktisk rein dyremishandling det han holder på med.

Jeg kan ikke fatte at noen synes han er en flink hundetrener.

Anonym poster: 6ee1d39379613f647b620e4c9373f320

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Cesar Millan er en flink hundetrener. Han sparker ikke hundene eller slår dem, men dytter dem ut av balanse, når hunden blir for fiksert. Han bruker også positiv trening, som mat, leker osv. I mange tillfeller jobber han med ekstremt aggressive hunder, og tror ikke dere kunne gjort det noe bedre selv. Mange kopierer det han gjør, og gjør teknikkene feil eller misforstår. Det er en grunn til at han sier at man skal kontakte profesjonell hjelp. Han mener at hunder er de beste lærerne, og at de kan rehabilitere hverandre mye lettere enn mennesker, hunder trenger hverandre, og har en flokkmentalitet. Når han bruker strømhalsbånd osv, er det fordi eierne allerede bruker disse hjelpemidlene.

http://www.youtube.com/watch?v=_2fs7Qdt61k

Skikkelig mishandling? Nope

Anonym poster: 4959751c182e0c8374c1d065c2a5c647

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg. Han er flink!

Anonym poster: 763643e9c36853d7250fe40240aa28ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...