Gå til innhold

Jobbe ekstra eller søke om overgangsstønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir alene med barn nå og har 75% fast stilling som assistent. Altså ikke veldig godt betalt. Turnusen min er slik at jeg iblant har en uke fri eller fire-fem dager fri på rad. Men i andre perioder jobber jeg fire-fem dager hver uke. Noen ganger blir det jobb på helligdager med helligdagstillegg.

Dermed kan inntekten fra mnd til mnd være noe varierende pga tilleggene og det er veldig varierende muligheter for å ta ekstravakter pga turnusen. Så... Burde jeg søke overgangsstønad og sende inn lønnsslipper hver mnd det blir noe ekstra og muligens måtte betale tilbake i ettertid, eller satse på å jobbe mer i perioder det går?

Anonym poster: 122cb2d9b7df293eaaa34b59524dcbe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobbet mere, men angret i ettertid for jeg mistet så mye tid med barna. :(

det er mange år siden for meg, så jeg vet ikke hva som lønner seg for deg. burde kanskje be nav om råd.

jeg fikk utbetalt 9000 full overgangstønad den gangen om jeg bare satt hjemme. men jeg valgte å jobbe, 100 % og fikk utbetalt 10-11000 i mnd.

Så jeg angret som en hund., det var ikke verdt det for meg, for annet enn å ha det på cv-n min.

Skrevet

jeg jobbet mere, men angret i ettertid for jeg mistet så mye tid med barna. :(

det er mange år siden for meg, så jeg vet ikke hva som lønner seg for deg. burde kanskje be nav om råd.

jeg fikk utbetalt 9000 full overgangstønad den gangen om jeg bare satt hjemme. men jeg valgte å jobbe, 100 % og fikk utbetalt 10-11000 i mnd.

Så jeg angret som en hund., det var ikke verdt det for meg, for annet enn å ha det på cv-n min.

All kudos til deg for at du valgte å forsørge deg selv og ungene istedenfor å nave!

Men- du jobbet 100% og fikk utbetalt 10-11000 i mnd? Det blir vel ikke riktig?

Skrevet

Det er 9 år siden , jeg var ung , uerfaren uten fagbrev og fikk 94 kr i timen som pleieassistent.

Skrevet

Hvor gamle er barna? Du kan jo feks ta ekstravakter en annen plass 2-3 dager de hele ukene du har fri, det er bedre enn ingenting. Eller jobbe enda mer. Du har jo ikke en mann som kan passe barna når du jobber. Hvis barna ennå er ganske små så hadde jeg kanskje søkt om overgangsstønad i et slik tilfelle. Eller prøve å få ta ekstravakter en annen plass. Jeg har null peiling på overgangsstønad og vet ikke om det er en maks alder på barna for å få det, og vet heller ingen andre regler for det.

Anonym poster: e269977fee3ca4373d3ef056e296c087

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...