AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #1 Del Skrevet 26. oktober 2012 For litt over to år siden skrev jeg under på kontrakt med eiendomsmegler om salg av hytta. Lang historie kort: hytta viste seg å være vanskelig å få solgt i tillegg til en elendig megler som i ett tilfelle ikke engang møtte opp på avtalt visning. Klaget selvfølgelig på dette og fikk ny melger på kontoret deres. Denne var ikke mye bedre, og det så/ser ut som hytta ikke er første pri for de for å si det pent. Jeg bestemte meg for å leie ut hytta midlertidig til evt salg, og melger fikk selvfølgelig beskjed om dette, noe som var helt greit. Avtalen med megler var at de skulle kontakte meg for å sette opp visninger til påsken i år. Jeg hørte ikke ETT PIP fra megler til avtalt tid, og gadd ikke etterlyse heller siden jeg fikk en grei leieavtale med noen folk som også bruker det som hytte. Bestemte meg derfor for ikke å pushe på megler, da jeg ser at det ikke er godt market for hyttesalg der min hytte er, og velger heller å avvente for å se om det tar seg opp, noe som jeg kan tillate meg å gjøre siden jeg har ulike folk som leier den og dermed går det økonomisk greit for meg, og jeg MÅ ikke selge den akkurat nå. Spørsmålet er: det står i kontrakten at den var gyldig i 6 md men den ble aldri fornyet. Jeg sitter nå med en kontrakt som er utgått for lenge siden, men jeg har ikke betalt for utgiftene som markedsføring, bilder osv da dette inngikk i den totale prisen ved salg. Jeg er ikke spesielt interessert i å betale 30.000 (som er den totale summen av dette) for en hytte som IKKE er solgt etter 2 år, og hvor melgerkontor IKKE lar høre fra seg! Jeg tenker å prøve å selge den til våren igjen, og vil svært, svært gjerne bytte meglerfirma! Er det noen som vet om jeg må betale disse 30.000 som er de utgiftene de har hatt med å klargjøre for salg eller blir man fritatt disse etter en viss tid uten salg?? Anonym poster: 2127f7d30b5aeb880a972d0a952f5e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 26. oktober 2012 #2 Del Skrevet 26. oktober 2012 Dette skal det stå noe om i kontrakten din. De aller fleste meglere tar betalt for utgifter pluss timepris for arbeidet ved ikke-salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #3 Del Skrevet 26. oktober 2012 Dette skal det stå noe om i kontrakten din. De aller fleste meglere tar betalt for utgifter pluss timepris for arbeidet ved ikke-salg. Ja, men ikke i denne kontrakten. Det er derfor jeg lurer :-) Anonym poster: 2127f7d30b5aeb880a972d0a952f5e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå