Gå til innhold

Bonny kjoler

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg så en veldig fin kjole på QXL i dag fra Bonny. Det virker som hun som selger den har flere Bonny-kjoler for jeg så det var til salgs på markedsplassen også.

Jeg mener selv at jeg har en litt spesiell kroppsfasong og føler derfor å kjøpe en kjole på QXL er litt risikabelt. Så jeg lurte på om det var noen som visste om disse kjolene ble solgt andre steder, evt om denne personen som selger har et utsalg?

På forhånd takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv kjøpt kjole fra Bonny og den kjøpte jeg i USA av ei som selger brudekjoler (hun selger på eBay også). Jeg fant ikke ut om den selges i Norge. Iflg Bonny så er ikke kjolene deres i scandinavia.

Jeg har ikke fått prøvd min kjole enda da jeg ikke har fått den, så jeg kan dessverre ikke uttale meg så mye om fasongen, men husk at de både kan syes ut og inn.

Jeg anser også meg selv som at jeg har en "merkelig" kropp som jeg sier det selv. Jeg er en 38/40 str men har ganske lang rygg og korte bein så jeg er veldig spent...........but time will show.......passer den ikke meg får jeg bare selge den og finne meg en ny kjole. Høres kanskje teit ut å kjøpe en kjole sånn, men jeg falt pladask for den når jeg såg den, akkurat sånn jeg hadde forestilt meg, og da MÅTTE jeg bare ha den!!!!

Denne skal jeg ha:http://www.bonny.com/gowns.php?id=190&gline=1&start_page=0&featured=N

Ei annen ei her på forumet.......Meta tror jeg hun kaller seg, hun kjøpte brudekjole fra Bonny via eBay og hun har fått prøvd kjolen sin, hør med henne, kanskje hun har den kjolen du vil ha?!? (Det var via henne jeg fikk navnet på hun som har fått tak i kjolen min). Er det Ladyindept som er selgeren på eBay?!? Bonny har nydelige kjoler!!!!!!!!

Ønsker deg lykke til ihvertfall ;o)

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere tør å kjøpe kjoler uten å ha prøvd dem jeg, og mitt råd er å ikke gjøre det. Det var ei her på KG for litt siden som kjøpte kjole på denne måten, og den passet overhodet ikke. Det kan altså skje. Dessuten blir en kjole totalt anderledes på deg selv enn modellen på bildene. Jeg fikk også erfare at de kjolene jeg synes var finest så helt forferdelig ut på meg selv.

Derfor: prøv ALLTID samme kjolen i en brudebutikk før du kjøper den via nettet.

Skrevet

Grunnen til at jeg tok sjansen er at jeg betalte kr 3900,- for kjolen i USA og ei jeg kjenner tar den med hit til Norge for meg. Så om den ikke passer overhodet så selger jeg den, jeg taper ikke penger på den uansett. Dessuten har jeg god tid på å finne annen kjole om den ikke passer.

Men, for å si det sånn, det er MANGE som har kjøpt kjole gjennom f.eks eBay her på forumet, og det er MANGE som er veldig fornøyde.........så du må ta med de som har vært "heldige" også, de er det som sagt MANGE av.12

Skrevet

Pffft! Det var jeg som kjøpte den første Bonny-kjolen - over ebay. Uprøvd og usett.

Min tilpasses nå den, og er vel mer eller mindre ferdig i dag (må eventuelt legges mer ut i livet pga voksende mage).

Jeg tok utgangspunkt i målene som var oppgitt fra selgeren, og så at de passet meg sånn noenlunde. Kjolen satt som støpt over mage/rygg, men var for stor over skuldrene.

Jeg var faktisk litt bekymret over tilpassing for det er perler og armer og chiffon meg her og der, men første prøving gikk knallbra! Jeg tror jeg blir kjempefornøyd! Og denne kjolen satt opprinnelig ikke "rarere" på meg enn de kjolene jeg prøvde i brudesalongen her lokalt (hvor utvalget var skralt, og fargene kritthvite).

Så - noen har gode erfaringer, andre dårlige. Sånn som det er overalt. Man er aldri 100% trygg, jeg kjenner til de som har fått sydd seg ubrukelige kjoler og opplevd kluss med kjolebestilling fra brudesalong. Man er jo klar over sjansen man tar, og tar høyde for det.

(Men nå er ikke kjolen liv-og-død for meg iom at hele fasongen min endres og "drømmekjolen" ikke ville passet meg uansett. Hadde denne kjolen vært skivebom, hadde jeg bare leid en av kjolene fra salongen her, og prøvd å selge den jeg har kjøpt. Totalen hadde uansett blitt lavere enn å kjøpe en kjole i en norsk butikk.)

Skrevet

Hei Kame!!!!

Beklager, husker nå at det var deg og ikke Meta som kjøpte Bonny kjolen...........sorry!!!

Så flott at kjolen din blir sånn du vil ha den da, det er en NYDELIG kjole du har kjøpt deg!!! Kan nesten ikke vente til jeg får min jeg heller........blir VELDIG spennende!!!!

Ønsker deg lykke til på den store dagen ;o)

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Kame, har du link til bilde av kjolen din?

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøpte en kjole via nettet - ubrukt. Det siste var viktig for meg - brukte kjoler kan ofte være slitt.

Fant en i en brudesalong som lignet veldig, og følte meg veldig vel i den. Fikk målene og visste den ble litt stor.

Så kom den da, betalte kun 3000 for den fordi de sendte den som gave uten toll/mva. og den var en drøm! Tilpasning koster rundt 1000 men det blir allikevel en billig kjole. Og det beste av alt - etterpå fant jeg en butikk på nettet i Norge som førte sammen kjolen - til 13 500 kr!!!!!!!!!!!!!!!

Skal se om jeg finner et bilde av den.

Skrevet

Tusen takk skal du ha Stinemor! Det begynner å krible litt nå, det er ikke så lenge til den 22.juni...

Den annen ting som jeg iallefall synes er bra med Bonny-kjolen min (og jeg tror at Stines er lik, den ser sånn ut), er at den er veldig LETT! "Underkjolen" (dvs det under chiffongen) er nemlig ikke i et tungt silke/satin-stoff, som de fleste brudekjolene, og dette gjør den veldig lett.

Og lett=mindre varmt, noe jeg iallefall er veldig glad for, for jeg blir hektisk og varm bare ved tanken på bryllupet! icon_smile.gif

(nb! jeg var opprinnelig nesten skuffet over kjolen under, for den virker litt enkel i stoffet, ganske kjedelig. men, iom at den ikke vises pga chiffongen over, så har jeg bestemt meg for å ikke bry meg om det. Men det er mulig jeg vil ha et lett underskjørt under, for å få kjolen til å stå litt ut - er livredd for å snuble opp kirkegangen!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...