AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 Til min store forlystelse er det egentlig ikke så rent lite morsomt å lese på denne og andre bryllupsforum og disse bruder som hardnakket påstår at de IKKE har noe til overs for type bridezillas som er så opptatte av seg selv at gjestene kommer i andre rekke. I neste tråd står det ikke annet om hvor mye de må knipe inn på sine budsjettbryllup fordi KJOLEN er så dyr! Jeg kan ikke annet enn å le! Det er jo ikke annet enn underholdning på høyt nivå. Drama og romantikk hehehe! Anonym poster: 47f6cf10f395921c4025ecd2ff4400d8 4
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Jeg har skrevet noen humoristiske innlegg om dette fenomenet. Det virker ofte for meg som at et bryllup er en unnskyldning for å kjøpe en flott kjole til flerfoldige tusen, som til overmål blir brukt bare en eneste gang, og et overdådig selskap. Brudgommen er bare en nødvendig rekvisitt. Etter første, annen og muligens tredje skilsmisse, blir kjolene mer og mer nedtonet. Endret 26. oktober 2012 av Arabella 3
Gjest kiara_pusen Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 På kjolen innrømmer jeg at jeg er en bridezilla. Den kjolen medfører så mye styr og en diger regning at å kalle meg noe annet om akkurat den er tull. En egotripp de luxe. Når det kommer til resten får jeg litt avsmak av alt som skal has, føler meg som en måke; ska-ha-ska-ha.. Jeg har blitt gjerrig etterhvert pga vi måtte stoppe et sted, og det er bedre å stoppe ved gjestegaver og strykekvartetten enn å fortsette til vi må kutte ut fri bar og innleid kokk. Så jeg føler jeg har fått tilbake min egen selvinnsikt, og er i mye mindre grad opptatt av mitt eget bryllup enn tidligere i prosessen. Ikke gidder jeg å snakke så mye om det heller pga jeg liker at det er litt hemmelig for gjestene. Men at jeg lar meg underholde på et annet bryllupsforum der alle skal være super-duper hyggelige og dyrke å overgå hverandre mest mulig. Det gjør jeg. 3
Portvinpiken Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Hehe jeg har sett noe av det samme og stusser litt over det ja :-). Nå er jeg av den formening at folk kan ha så dyr kjole de bare vil, men en bør uansett dyre eller billig kjole; ha nok på budsjettet til å ta godt vare på gjestene de har invitert. Kjolen bør ikke være så dyr at man må klø seg i hodet for å finne steder å knipe inn, det blir for dumt. Angående å gifte seg flere ganger så er jeg også for at man kan bruke akkurat den kjolen man selv liker og har lyst på uavhengig om det er første eller femte gangen man gifter seg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 På kjolen innrømmer jeg at jeg er en bridezilla. Den kjolen medfører så mye styr og en diger regning at å kalle meg noe annet om akkurat den er tull. En egotripp de luxe. Når det kommer til resten får jeg litt avsmak av alt som skal has, føler meg som en måke; ska-ha-ska-ha.. Jeg har blitt gjerrig etterhvert pga vi måtte stoppe et sted, og det er bedre å stoppe ved gjestegaver og strykekvartetten enn å fortsette til vi må kutte ut fri bar og innleid kokk. Så jeg føler jeg har fått tilbake min egen selvinnsikt, og er i mye mindre grad opptatt av mitt eget bryllup enn tidligere i prosessen. Ikke gidder jeg å snakke så mye om det heller pga jeg liker at det er litt hemmelig for gjestene. Men at jeg lar meg underholde på et annet bryllupsforum der alle skal være super-duper hyggelige og dyrke å overgå hverandre mest mulig. Det gjør jeg. Men må ha - skal ha...? En strykekvartett er da ihvertfall hyggelig for gjestene om ikke annet. Kjolen din som du sier er så dyr, er det ingen annen som har glede av enn deg selv. De færreste gjestene er så inmari opptatt av brudekjolen at det gjør noe. Anonym poster: 559198eb8d53aee144880bd44448c29a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #6 Skrevet 26. oktober 2012 På kjolen innrømmer jeg at jeg er en bridezilla. Den kjolen medfører så mye styr og en diger regning at å kalle meg noe annet om akkurat den er tull. En egotripp de luxe. Når det kommer til resten får jeg litt avsmak av alt som skal has, føler meg som en måke; ska-ha-ska-ha.. Jeg har blitt gjerrig etterhvert pga vi måtte stoppe et sted, og det er bedre å stoppe ved gjestegaver og strykekvartetten enn å fortsette til vi må kutte ut fri bar og innleid kokk. Så jeg føler jeg har fått tilbake min egen selvinnsikt, og er i mye mindre grad opptatt av mitt eget bryllup enn tidligere i prosessen. Ikke gidder jeg å snakke så mye om det heller pga jeg liker at det er litt hemmelig for gjestene. Men at jeg lar meg underholde på et annet bryllupsforum der alle skal være super-duper hyggelige og dyrke å overgå hverandre mest mulig. Det gjør jeg. Jeg er på det andre forumet som jeg ser du er på. Jeg synes ikke noen prøver å dyrke noen der jeg. Hvis du synes det er så teit sjønner jeg ikke hvorfor du er der. Anonym poster: 559198eb8d53aee144880bd44448c29a
Gjest kiara_pusen Skrevet 26. oktober 2012 #7 Skrevet 26. oktober 2012 Men må ha - skal ha...? En strykekvartett er da ihvertfall hyggelig for gjestene om ikke annet. Kjolen din som du sier er så dyr, er det ingen annen som har glede av enn deg selv. De færreste gjestene er så inmari opptatt av brudekjolen at det gjør noe. Anonym poster: 559198eb8d53aee144880bd44448c29a Strykekvartett i en time under vielsen koster minimum 12 000,-, mine foreldre gir oss musikk til vielsen som gave, en fiolinist og en pianist til godt under halvparten. Musikk blir det uansett, men en strykekvartett hadde vært for at jeg som brud kunne flotte meg over hvor flott det var når man ser på prisen. Betingelsen for at jeg fikk oppfyllt min drøm om en dyr kjole er at brudgommen fikk tapptårn med øl til festen, og et uformelt selskap uten gamle tanter og stiv servering det får han. Jeg vil tørre å påstå at det er ting som kommer gjestene til gode, men det blir ikke gjestegaver eller treretters. At jeg velger å lage borddekorasjoner selv fremfor å kjøpe og sminker meg selv eller bruker en venninne gratis, merker ingen gjester. Men putter man disse pengene i kjolepotten kan man kjøpe seg en dyr kjole slik jeg har gjort uten at noen lider noen nød. Blir bare litt hektisk for meg i forkant. 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 26. oktober 2012 #8 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg er på det andre forumet som jeg ser du er på. Jeg synes ikke noen prøver å dyrke noen der jeg. Hvis du synes det er så teit sjønner jeg ikke hvorfor du er der. Anonym poster: 559198eb8d53aee144880bd44448c29a Fordi jeg også synes det er hyggelig der inne, plukket opp mange tips om smarte løsninger. Det betyr ikke at jeg trenger å være overbegeistret over verken gjestegaver eller fancy dokurver for å være der. Vil jo heller ikke si at det er andre brukere der inne sin feil at jeg våknet opp fra min egen boble å begynte å se på mine egne planer.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2012 #9 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har ledd mye for å si det sånn og enkelte av de her inne med sitt "bestemmelsesbehov", sparker jeg gjerne bak en gang til.
Petalouda Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 litt nysgjerrig på hvilket andre forum dere snakker om .. kjolen min er vel det billigste ved hele bryllupet vårt tror jeg, iallefall koster den ikke svimlende summer. 5600 tror jeg det var. men hva så om den hadde kostet ti eller tyve tusen mer? det er da min kjole, og jeg velger vel selv hva jeg vil bruke pengene på. det er noe rundt dette bryllupsgreiene som jeg ikke helt skjønner, og det er den manglende respekten for andres valg. lev og la leve?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #11 Skrevet 29. oktober 2012 litt nysgjerrig på hvilket andre forum dere snakker om .. kjolen min er vel det billigste ved hele bryllupet vårt tror jeg, iallefall koster den ikke svimlende summer. 5600 tror jeg det var. men hva så om den hadde kostet ti eller tyve tusen mer? det er da min kjole, og jeg velger vel selv hva jeg vil bruke pengene på. det er noe rundt dette bryllupsgreiene som jeg ikke helt skjønner, og det er den manglende respekten for andres valg. lev og la leve? hvis du leser startinnlegget en gang til så ser du at det ikke er kjoleprisen i seg selv som er temaet her, men heller bruder som bruker så mye på kjolen at de er nødt til å kutte andre steder slik at det går ut over gjestene. Når folk opprinnelig har planlagt treretters og åpen bar, men går over til buffet og betalbar fordi kjolen gikk 20.000 over budsjett, så synes jeg det vitner om noe snaue sosiale antenner. Anonym poster: 48c145e665fe09a3a6dd30d7ee4280e7 4
Petalouda Skrevet 29. oktober 2012 #12 Skrevet 29. oktober 2012 jo men det er din (og noen til så klart men ikke alles) mening. andre syns annerledes. hvorfor kritisere ?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #13 Skrevet 29. oktober 2012 jo men det er din (og noen til så klart men ikke alles) mening. andre syns annerledes. hvorfor kritisere ? jeg vil heller snu på det spørsmålet: hvorfor ikke? Er det noe ved dette temaet som gjør at det ikke kan diskuteres og menes noe om? Vi er på et DISKUSJONSforum, det er et litt merkelig sted å spørre om hvorfor folk skal mene noe om ettelletannet... Uansett så er det er interessant tema. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor endel brudepar inviterer folk til bryllupet sitt i det hele tatt. Hvis det kun er ens egne behov som teller, så må det da være enklere å la være å invitere noen...? Anonym poster: 48c145e665fe09a3a6dd30d7ee4280e7 4
Petalouda Skrevet 29. oktober 2012 #14 Skrevet 29. oktober 2012 hvorfor er bryllup annerledes enn en hvilken som helst annen fest ? jeg og kjæresten ble invitert i førtiårslag til en venninne. i invitasjonen stod det: Vi ber om at alle tar med seg hver sin rett til felles buffet. Ta også med det dere vil drikke. vi skal være på bla bla sammfunnshus klokka bla bla og dit kommer du ved å bla bla. vil du holde tale eller på annen måte fremføre noe vennligst gi beskjed til bla bla innen bla. jubilantens ønskeliste finnes på mineønsker.no. Så her skulle man altså ta med mat og drikke selv, pluss ha med gave. folk er forskjellige. men hvorfor kritisere? man mottar en invitasjon. det er valgfritt å delta.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #15 Skrevet 29. oktober 2012 jo men det er din (og noen til så klart men ikke alles) mening. andre syns annerledes. hvorfor kritisere ? Du er på et diskusjonsforum, vennen.
Petalouda Skrevet 29. oktober 2012 #16 Skrevet 29. oktober 2012 åh, betyr det at det ikke er lov til å diskutere hvorfor noen på død og liv må klage på andre hele tiden ?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #17 Skrevet 29. oktober 2012 åh, betyr det at det ikke er lov til å diskutere hvorfor noen på død og liv må klage på andre hele tiden ? Vel, det er jo ikke rart folk "klager" på deg, du er bridezilla for annen gang, der du skulle visst bedre. Håper du har fokus på forholdet og ikke bare bryllupet. 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 29. oktober 2012 #18 Skrevet 29. oktober 2012 Snart på tide at mumzillaene også får sin egen tråd. Kanskje det til og med finnes groomzillaes. Dagens bridezilla øyeblikk for min del: spørre brudekjolekonsulenten om det er mulig å sitte i kjolen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå