Gå til innhold

hva må til?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er 173 høy veier 56 kilo og må stramme opp hovedmusklene i kroppen. men hva må til? jeg skal gjøre alt forå stramme dem opp innen mai juni. om jeg så må trene ver dag! noe treningssenter blir det ikke.. men har romaskin ergometer sykkel og mer til hjemme.

skal stramme opp bein armer rumpe og mage. la oss ta jogging, om jeg jogger 3 ganger i uken, ror etterpå sykler i vei og tar situps og løfter vekter tror dere dette har noen funksjon? og hvor ofte og`hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å stramme opp musklene har du jo allerede en av de beste maskinene som finnes. Romaskinen din vil gjøre gode ting med både setemuskel, lårmuskler, brystmuskler, magemuskler og alle musklene i skulde og armer. Prøv 20 minutter på den etter oppvarming, så får du sikkert kjempegode resultater.

Gjest Lady-M
Skrevet

Romaskin gjør ikke noe spesielt for lårmuskulatur. Den tar for det meste for seg øvre del av rygg, skuldre og armer.

Hvis du har hantler/manualer tilgjengelig hjemme, er det mange forskjellige øvelser du kan gjøre.

Se her for øvelser.

Gjest La luz ( ikke logget inn)
Skrevet

Bare sånn at du vet det kansje du burde spise mer.

I følge din BMI ( Som WHO standard på vekt) er du under vektig.

Er ikke lett å bygge muskler dersom man er undervektig.

Skrevet
Romaskin gjør ikke noe spesielt for lårmuskulatur. Den tar for det meste for seg øvre del av rygg, skuldre og armer.

men du skyver deg jo frem og tilbake? Kjente det godt i lårene og når jeg brukte en..

Skrevet

Hvis du har hantler/manualer tilgjengelig hjemme, er det mange forskjellige øvelser du kan gjøre.

Se her for øvelser.

At ikke roing tar på lårmuskler er jeg veldig uenig i - har du vært med i en Concept II time feks. ?? Litt avhengig av hvordan man ror selvfølgelig . men det er i bena jeg blir mest sliten/ bruker mest.

Her er litt informasjon om innendørsroing

http://www.roing.no/innendorsroing/indoor.htm

Gjest Anonymous
Skrevet

miss tricky..denne siden du anbefalte,virket ikke

Gjest Anonymous
Skrevet

hei igjen og takk for svar. jeg er nok ikke overvektig. men ser antydningene til fett på mage og dissing i rumpe og lår... derav et ønske om strammere muskler.

Gjest Lady-M
Skrevet

At ikke roing tar på lårmuskler er jeg veldig uenig i - har du vært med i en Concept II time feks. ?? Litt avhengig av hvordan man ror selvfølgelig . men det er i bena jeg blir mest sliten/ bruker mest.

Her er litt informasjon om innendørsroing http://www.roing.no/innendorsroing/indoor.htm

Jeg har ikke vært med på en slik time, men trener mye roing ellers. Selvfølgelig kjenner man det i lår og rumpe, men det er ikke de musklene man trener først og fremst. Hovedinnleggeren ønsker å stramme opp musklene i bena og da er kan ikke roing måle seg med styrke-trening. Som hun selv skriver, er hun ikke overvektig, men ønsker å stramme opp.

miss tricky..denne siden du anbefalte,virket ikke

Siden til Iform.no er nede for øyeblikket. Prøv litt senere...

Gjest Anonymous
Skrevet

Her er litt informasjon om innendørsroing http://www.roing.no/innendorsroing/indoor.htm

Det blir mye syre i beina ja, men mye styrkeeffekt er det ikke... Men det veit du jeg mener.... :wink:

Lasse

Skrevet
Det blir mye syre i beina ja, men mye styrkeeffekt er det ikke... Men det veit du jeg mener.... :wink:

Lasse

Jepp :tunge1::ler:

Og at for ren styrke så er jo vanlig styrketrening best selvfølgelig. Men roing er en bra generell og allsidig trening for oppstrammende og litt styrke/kondisjonmessig effekt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du er 173 og 56 kg kan du vel ikke defineres som å være noen tungvekter akkurat..men å stramme opp her og der kan altids være en god ide, men å jogge/sykle på ergometersykkel har forholdsvis liten hensikt, da dette vil brenne kroppsfett, og kanskje også musklene dine ettersom allerede virker rimelig slank. Du sier selv at det "disser" litt her og der, men for å få bukt på dette anbefaler jeg heller at du tar en kikk på kostholdet ditt for å bli "hardere" i kroppen. Fokuser på å få i deg mer proteiner (generelt all type kjøtt fisk, egg etc) og legg vekk en del av karbohydratene (pasta, ris etc)

Dette sammen med bruk av manualer, vektstenger og hva du enn måtte ha vil gi en mye bedre oppstrammende effekt en å svette på en kjip sykkel...

Og til sist så vil jeg bare nevne at det er et gammelt jungelord som sier at man kommer mye lengre med bra mat og dårlig trening enn med dårlig mat og bra trening..noe å tenke på??

M;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...